English Version
English

لژیون ویلیام وایت؛ وظایف راهنما و رهجو

لژیون ویلیام وایت؛ وظایف راهنما و رهجو
روز سه شنبه مورخه 96/12/01 راس ساعت 15:45 لژیون درمان سیگار (ویلیام وایت) با دستور جلسه " وظایف راهنما و رهجو " به کمک راهنمایی مسافر " احسان " در نمایندگی دانیال اهواز برگزار شد.
لژیون ویلیام وایت:وظایف راهنما و رهجو
خلاصه سخنان استاد:
امروز اولین روز قانون جدید کنگره 60 در شعبه ما می‌باشد، قانون ثبت ساعت ورود مسافران توسط مرزبانان. امیدوارم این روند، حضور ما را در کنگره پررنگ‌تر کند و کمکی باشد برای رشد همه مسافران زیرا ره‌جویی که سر وقت نیاید خیلی از مطالب را دریافت نمی‌کند؛ مثل دیدن فیلم سینمایی، که اگر از وسط فیلم تماشا کنیم چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود و دقیقاً این قانون مربوط به دستور جلسه این هفته می‌باشد. یعنی یکی از وظایف ره‌جو نظم و سر وقت به جلسات آمدن است باید بدانیم این قوانین برای امنیت و آرامش ما وضع می‌شوند نه برای اینکه در کارمان خللی ایجاد شود. با بودن در کنگره است که تغییرات در یک ره‌جو ایجاد می‌گردد.
 
لژیون ویلیام وایت:وظایف راهنما و رهجو
 
جناب مهندس همیشه بر روی نظم بسیار تأکید دارند، زیرا متد DST بر پایه نظم برپاشده است. نظم باعث آرامش در زندگی می‌گردد و بی‌نظمی یعنی از آرامش و امنیت خارج شدن. به تأخیر افتادن کارها، حال انسان را بد می‌کند. باید علت به تأخیر افتادن‌ها مشخص شود اگر این علت را پیدا کنیم می‌توانیم کار را در وقت خود انجام دهیم و حال ما خوب شود. فرمان عقل به ما می‌گوید الآن کجا باشیم مثلاً الآن باید کنگره باشیم و یا اگر مسئولیتی به‌عنوان یک ره‌جو داریم باید به بهترین نحو آن را انجام دهیم.
استاد در ادامه افزودند: درست است که ما دو سفر را باهم انجام می‌دهیم ولی لژیون ویلیام وایت قوانین مربوط به خود را دارد. این دو سفر کاملاً باهم فرق دارند ما در اعلام سفرهایمان دو اعلام سفر می‌کنیم و این یعنی ما نیاز به هوشیاری و آگاهی بیشتری داریم. باید در سفر سیگار وظایف خودمان را بدانیم تا با این سفر بتوانیم به مقصودمان برسیم. لژیون سیگار در این مسیر بسیار کمک‌کننده است و یک‌بار آموزشی متفاوتی دارد.
 
لژیون ویلیام وایت:وظایف راهنما و رهجو
 
 در لژیون سیگار مشکلاتمان را در قالب مشارکت بیان می‌کنیم اگر در لژیون حضور نداشته باشیم بار علمی و آموزشی ما بالا نمی‌رود، شاید به انتهای سفر برسیم ولی رسیدن به مقصد به هر قیمتی ارزشی ندارد، مهم به‌سلامت رسیدن است. این مطالب برای این است که به‌عنوان یک ره‌جوی سیگار بدانیم چه وظایفی بر عهده ما می‌باشد. یکی از این وظایف که بر عهده‌ی ما می‌باشد تحقیق و تفکر درباره دستور جلسات می‌باشد تا با دست‌پر در جلسات و لژیون حضور یابیم در لژیون سیگار ارتباط دستور جلسات را با سیگار بیان می‌کنیم. ما برای حضور در جلسات باید از قبل برنامه‌ریزی کامل کرده باشیم تا با آمادگی کامل حاضر شویم. ما در کنگره به‌عنوان یک ره‌جو با هر پوششی حاضر نمی‌شویم یا با هر لحنی صحبت نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم پوشش و لحنمان در چهارچوب کنگره باشد. سؤالی که برای خیلی از افراد وجود دارد این است که چرا در کنگره ما از لفظ ترک استفاده نمی‌کنیم و از واژه‌ی درمان استفاده می‌کنیم؛ زیرا واژه‌ی ترک رفتاری است و یعنی ترک کردن یک سری عادات. ما باید تغییرش دهیم نه ترکش کنیم. این لغت ساده می‌تواند مسیرمان را تغییر دهد ما اینجا برای ترک اعتیاد نیامده‌ایم بلکه برای درمان اینجا هستیم. درمان فوق ترک است. درمان را می‌پذیریم زیرا اعتیاد یک بیماری جسمی است در کنگره درباره تغذیه، ورزش، پوشش، استرس و مانند این‌ها صحبت می‌شود زیرا این‌ها برمی‌گردد به اینکه تا در این سفر به تعادل جسمی نرسیم نمی‌توانیم تعادل تفکری و نگرشی داشته باشیم و متد DST مجموعه‌ای از این‌هاست. اگر جایی کم بگذاریم و فرامین را اهمیت ندهیم به این معنی است که از کنگره بیشتر می‌دانیم و اینجاست که ذره‌ذره از کنگره فاصله می‌گیریم. قوانین کنگره و وادی‌ها، سرسری نوشته‌نشده است و حرمت کنگره سال‌های سال پشتش تجربه است و موفقیت کنگره بابت همین تجربیات است.
 
لژیون ویلیام وایت:وظایف راهنما و رهجو
 
استاد در انتها فرمودند: از وظایف ره‌جو حمایت از سبد کنگره و کمک به خرید زمین برای احداث مکانی بزرگ‌تر برای شعبه است، این‌ها برای من تکلیف است. کنگره دارد به ما خدمت می‌کند من هم متقابلاً باید خدمت کنم و گوشه‌ای از کار کنگره را به دوش بگیرم و این‌جور فکر نکنم منتی بر کنگره‌دارم و اگر کاری انجام می‌دهم، وظیفه است.
 یکی از وظایف من این است که همیشه عملکرد خودم را بررسی کنم. ما باید عملکردمان را درباره سفر سیگار بدانیم. جهان‌بینی و اندیشه در سفر سیگار می‌تواند بسیار کارگشا باشد. وقتی سفر سیگار را آغاز می‌کنیم نگرش خانواده و اطرافیانمان نسبت به ما تغییر می‌کند و بیشتر به چشم می‌آید زیرا مصرف مواد را شاید به‌ظاهر خانواده ندیده باشد ولی نه‌تنها خانواده بلکه خیلی‌ها مصرف سیگار ما را دیده‌اند و سفرش متفاوت‌تر است، هر دو سفر یک آموزش دارد ولی دو گذرگاه است یعنی دو مسیر جداگانه است پس باید حواسمان نسبت به کاری که می‌کنیم کاملاً جمع باشد.
 
 
نگارش: مسافر علی
عکس: مسافر امین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .