English Version
English

مورد حمایت او هستیم

مورد حمایت او هستیم

جلسه چهارم از دوره دوازدهم کارگاه‌های مجازی نمایندگی پرستار به استادی راهنما همسفر نرگس  با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» در روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه، سال ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
وادی دوم: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی دهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
پیام این وادی برای همه ما انسان‌ها در خصوص امید و ناامیدی و در واقع حرکت از ناامیدی به امیدواری می‌باشد، چرا که شاید ما در اثر مسائل و مشکلاتی که در زندگی برایمان به وجود می‌آید ناامید شویم و یا احساس بیهودگی داشته باشیم.
این وادی توجه‌ ما را به فلسفه وجودی خودمان و هستی جلب می‌کند و می‌گوید اگر ما به تمام‌ هستی نگاه‌ کنیم؛ خواهيم دید که امکان ندارد چیزی پیدا کنیم که به جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته‌ باشد. اگر هم به مطالبی برسیم که تصور کنیم بیهوده پا به هستی گذاشته است، باز هم باید مطمئن باشیم که این تصور و پندار نادرست ماست که نتوانسته‌ایم به هسته درونی یا فلسفه وجودی آن چیز پی ببریم.


بایستی بدانیم اصولا انسان تاریکی‌ها را برای پی بردن به عظمت روشنائی‌ها تجربه می‌کند؛ اما موقعی که در تاریکی‌ها فرو رفت؛ بایستی از گذرگاه‌های بسيار سخت عبور کند و اگر توانست از این گذرگاه‌ها جان سالم بدر برد آن‌وقت انسانی کار آزموده و رها خواهد شد. اما این را هم باید بدانیم که با وجود تمام مشکلات ما تنها و بدون پشتیبان نیستیم و نیروی عظیمی به نام قدرت مطلق و یا خداوند وجود دارد که ما را یاری می‌کند و مورد حمایت او هستیم به شرط این‌که از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و به ارزش‌ها بپردازیم و در مسیر صراط مستقیم حرکت کنیم.
بنابراین چه خوب است که کمی تفکر کنیم و به فلسفه وجودی و حیات خود و دیگران ارزش و احترام بگذاريم و بدانیم که ما هم جهت بیهودگی و یا به طور تصادفی پا به حیات نگذاشته‌ایم و این امیدواری را داشته باشیم که پايان شب سياه سفيد است.
در آخر این‌که ما بایستی به این نکته توجه کنیم که درون ما یک شهر وجودی هست به نام جسم که پر از سلول است و ما باید فرمانروای لایق باشیم که بر جسم خود حکمرانی می‌کند و برای این کار باید به آرامی سازندگی را در قسمت جسم، روان و جهان بینی خود بوجود آوریم و خوب بدانیم که هيچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

نویسنده و تایپ: راهنما همسفر نرگس لژیون چهاردهم
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .