English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ وظایف راهنما و رهجو

کارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ وظایف راهنما و رهجو

دستور جلسه این هفته وظایف راهنما و رهجوست، یعنی مسئولیت‌ها و بایدها و نبایدهایی که هر فردی تحت عنوان رهجو و راهنما وقتی وارد کنگره می‌شود باید به آنها عمل کند تا بتواند به بهترین نحو سفر کند و سفر خود را به انجام برساند و همچنین بهتر آموزش بگیرد و آموزش دهد؛ 

البته برای اینکه بدانیم وظایف رهجو و راهنما چه چیزهایی هست، باید اول بدانیم رهجو و راهنما به چه کسی اطلاق می‌شود، رهجو به کسی گفته می‌شود که جویندهٔ راه باشد و بخواهد در یک مسیر و یک راهی قدم بگذارد؛ طالب و خواهان راه کنگره و آرامش باشد و راهنما کسی هست که آن راه را رفته و می‌خواهد تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهد.

هر مکانی یکسری قوانین و مقررات خاص خود را دارد که وقتی شخصی آن قوانین را رعایت کند بهتر جواب می‌گیرد، در کنگره هم قوانین مهمی وجود دارد و این قوانین به خاطر خود من است تا بتوانم به هدف خود برسم پس باید به آنها احترام بگذارم و برای آن حرمت قائل شوم.

مورد بعد اینکه من در هر جایگاهی چه مادی و چه معنوی باشم وقتی به کنگره می‌آیم باید بدانم که کنگره آموزش های خاص خود را دارد و اگر قرار بود من با علم قبلی مشکلاتم را حل کنم لازم نبود به کنگره بیایم پس باید همان طور که گفته شد تمام اطلاعات بیرونیم را بیرون از کنگره بگذارم و خواهان آموزش‌ها و فرمان‌بردار خوبی باشم.

وظایف زیادی برای یک رهجو وجود دارد و مقرر گردیده مانند وقت‌شناسی؛اول جلسه حضور داشتن و خدمت کردن؛ به گفته استاد امین در سی دی موج و ذره دو خاصیت وجود دارد موجی و ذره‌ای، با حضور در جلسات و خدمت کردن و مشارکت کردن ساختار ذره‌ای شکل می‌گیرد و با نشستن در لژیون خاصیت موجی تقویت می‌شود، جلسات و لژیون های کنگرهٔ شصت لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر رهجویی یکی از وظایفش را جدی نگیرد رشد پیدا نمی‌کند و دچار مشکل می‌شود.

در مورد راهنما می‌توانم بگویم که، با وجود رهجوست که راهنما معنا پیدا می‌کند و همچنین راهنما همیشه در حال آموزش گرفتن و به روز بودن اطلاعاتش هست و در واقع او هم یک رهجوست و هر چیزی که از رهجو می‌خواهد از خودش شروع می‌کند.

و در آخر اینکه من رهجو و راهنما باید حافظ حرمت‌ها و قوانین کنگره باشم و باید بدانم همین قوانین است که کنگره را بر پا نگه داشته است و باید رعایت کنم و دور بودن از حاشیه‌ها و اینکه کنگره یک سازمان مردم‌نهاد است که به هیچ ارگانی وابسته نیست پس بهتر است که خود، خودمان را حمایت کنیم.

در پایان از استادان گرامیم تشکر می‌کنم و امیدوارم رهجوی خوبی برای کنگره باشم و رهجوی خوبی باقی بمانم؛ إن شاالله

پروردگارا این نعمتت را به ما عطا کن که پیش از آنکه به دنبال درک شدن باشیم، درک کنیم و پیش از آنکه به دنبال مهر باشیم مهر بورزیم. آمین

 

نگارنده: همسفر نرگس مرزبان محترم نمایندگی پرستار
تایپ: همسفر مهری

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .