English Version
English

ظرفیت ذره ذره ارتقا می‌یابد

ظرفیت ذره ذره ارتقا می‌یابد
مشارکت همسفر زهره درباره سی‌دی
ظرفیت، مسئوليت و قبله گم کردن:
هر انسان و یا موجودی ظرفیت مشخصی دارد و باید طبق آن به او مسئولیت داده شود، کسی که بیشتر از ظرفیتش مسئوليت بپذیرد دچار مشکل می‌شود. یعنی ممکن است اخلاق و رفتارش با دیگران تغییر کند که به اصطلاح می‌گویند این فرد قبله‌اش را گم کرده یعنی هدف و مسیرش را گم کرده است این جور افراد با بدست آوردن اطلاعات کم دچار منیت و غرور می‌شوند و فراموش می‌کنند چه کسانی به آن‌ها کمک کرده‌اند تا به این جایگاه برسند‌. انسان‌ها برای آن‌که ظرفیت خود را بالا ببرند باید مرتبه علم و دانش، آگاهی و تجربه و تفکر خود را بالا ببرند و این امر با آموزش گرفتن امکان پذیر است. ظرفیت ذره ذره ارتقا پیدا می‌کند وقتی ظرفیت کسی بالا رفت آن فرد باید مسئول و پاسخگو باشد با بالا رفتن ظرفیت پذیرش هم بالا می‌رود.
پیامبران الهی ظرفیت و پذیرش بالایی داشتند و به همین دلیل مسئوليت بزرگی به آن‌ها واگذار شده بود.
در جسم و جان انسان‌ها یا همان صور پنهان تمام خصوصیات خوب و یا بد وجود دارد و انسان‌ها می‌توانند انتخاب کنند که چگونه باشند و با تزکیه و پالایش، صفات خوب را در خود پرورش دهند.
بعضی از افراد می‌خواهند با استفاده از مواد مخدر و یا شرکت در کلاس‌های ویژه مثل احضار ارواح و غیره ظرفیت خود را بالا ببرند این کارها مثل خوردن میوه کال و نرسیده مضر است و باعث بیماری و ضررهای جبران ناپذیر به انسان می‌شود. باید بدانیم که از راه ضد ارزش‌ها نمی‌توان به ارزش‌ها دست پیدا کرد.
 
مشارکت همسفر بتول درباره سی‌دی
 ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن:
معمولا برای تفهیم بعضی از مطالب به انسان‌ها نمی‌شود؛ فهماند که در وجود و پیرامونشان چه می‌گذرد و نمی‌شود کاری برایشان انجام داد. یعنی نمی‌شود با میخ مطالب را در فکر انسان‌ها فرو کرد، شخص خودش باید طالب آموزش گرفتن و تفکر و آگاهی باشد و در آن زمان می‌توان حقایق را به او فهماند، یک فرد مصرف کننده زمانی می‌تواند به رهایی برسد که خودش خواهان کمک باشد به زور نمی‌شود او را وادار به درمان کرد، ظرفیت در انسان‌ها متفاوت است قبل از این‌که انسانی خواسته‌اش را به اجابت برساند باید ظرفیت آن خواسته را داشته باشد مثلاً اگر فردی در فقر زندگی می‌کند و از جایی به او پول زیادی برسد؛ باید ظرفیت پول‌دار ‌شدن را داشته باشد با داشتن ظرفیت می‌تواند از پول برای سرمایه کاری استفاده بکند و با در آمدش زندگی خوبی برای خود و اطرافیانش بسازد؛ ولی شخص بی‌مسئولیت و بی‌ظرفیت ممکن است فقط چند روز از این پول لذت کاذب ببرد و حتی خودش را به نابودی بکشاند.
در زندگی هرکسی باید مسئولیت رفتار و کارهای خودش را به گردن بگیرد. برای رسیدن به هر خواسته‌ای باید هدفی داشته باشیم و در کنار آن ظرفیت و مسئولیت هم موثر است.
در کنگره اگر به یک نفر مقام راهنمایی بدهند؛ باید بداند با دیگران چگونه رفتار کند. آقای مهندس می‌فرمایند ما از همان روز اول در کنگره سعی کردیم به گونه‌ای رفتار کنیم و مسئولیت‌های بزرگ را به افرادی واگذار کنیم که از آن ظرفیت برخوردار باشند. بعضی اوقات که خداوند به ما چیزی را نمی‌دهد حتما ظرفیت آن را نداریم مانند داستان خارکن که وقتی خدا به خواسته‌ حضرت موسی به خارکن تیشه‌ای داد برای سهولت کارش چون خارکن ظرفیت تیشه را نداشت به جای این‌که با آن تیشه خار بکند انسانی را با آن کشت. 
تو را تیشه دادم که گندم کنی 
ندادم که بنیان مردم کنی
 
نویسنده و تایپ: همسفران زهره و بتول لژیون راهنما همسفر مرضیه لژیون دهم 
ویراستاری: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهرا لژیون نهم 
ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم 
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .