English Version
English

پایان مسابقات سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام عقاب طلایی

پایان مسابقات سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام عقاب طلایی

سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام عقاب طلایی روز جمعه 21 بهمن 96، پس از 25 هفته پایان یافت.

این مسابقات که از تیرماه سال جاری با شرکت 63 تیم از 37 نمایندگی کنگره 60 از استان تهران و استان‌های هم‌جوار برگزار شد؛ درنهایت با قهرمانی تیم نماینده شعبه ابن‌سینا پایان یافت و دیگر نمایندگان شعب کرج و شادآباد در رده‌های بعدی ایستادند.

مسابقات پایانی این تورنمنت از ساعت 9 با برگزاری دیدار رده‌بندی مابین تیم‌های آکادمی و شادآباد آغاز گردید که این دیدار درنهایت با نتیجه 4 بر 3 به سود لژیون شماره 14 نمایندگی شادآبادیمسافر ابراهیم) پایان یافت تا بر سکوی سومی این مسابقات با استند. لحظاتی پس‌ازاین دیدار مسابقه پایانی مابین تیم لژیون شماره 17 نمایندگی ابن‌سینا )مسافر مجید) و لژیون شماره 2 کرج )مسافر کاوهبرگزار شد که در یک دیدار تماشایی نماینده ابن‌سینا توانست با نتیجه 3 بر 2 فاتح این مسابقات گردد.

مراسم پایانی و اهدای جوایز این دوره که با شرکت نزدیک به 700 نفر از مسافران و همسفران ورزشکار کنگره 60 برگزار شد، پس دیدار پایانی با حضور مهندس، مسئولین کنگره ورزش و اعضای کنگره 60 آغاز شد.

سخنان مهندس در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز:

سلام دوستان حسین هستم مسافر
امیدوارم حال همه شما خوب باشد؛ حال من هم که الحمدالله خیلی خوب است.
من به شما تبریک می‌گویم. از آقا نادر می‌خواهم خلاصه بگویند که چند تیم آمده بودند و چقدر این مسابقات طول کشید. در این مسابقات ایشان زحمات خیلی زیادی کشیدند.
سلام دوستان نادر هستم مسافر
سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام عقاب طلایی برگزار شد.
 16 تیرماه 96 مسابقات ما با 63 تیم آغاز شد و هر تیم متشکل از 10 نفر بود؛ یعنی حدود 500 نفر درگیر این مسابقات بودند.
 25 هفته مسابقات به طول انجامید؛ 290 مسابقه فوتبال در زمین شماره 2 انجام شد.
امروز 20 بهمن بازی فینال بین تیم های شعبه ابن‌سینا (رباط‌کریم) و شعبه کرج و بازی رده‌بندی هم بین تیم های آکادمی و شادآباد برگزار شد که درنهایت تیم شادآباد موفق شد به مقام سوم نائل شود.
در این مسابقات شعبه رباط‌کریم به مقام نخست و تیم کرج به مقام نایب‌قهرمانی دست یافتند.
مهندس:
اگر 63 تیم در این مسابقات شرکت کرده باشند و هر تیم را هم 10 نفر در نظر بگیریم، حداقل 630 ورزشکار داشته‌ایم که در مسابقات شرکت کرده‌اند.
این مسابقات 8-7 ماه به طول انجامید. همه ورزش‌های ما روی آسفالت انجام می‌شود، فوتبال ما، والیبال ما روی آسفالت است که این را باید به تربیت‌بدنی تبریک بگوییم که این‌همه امکانات ورزشی فراهم می‌کند برای ورزشکاران!
به‌هرحال مهم نیست؛ ما یاد گرفته‌ایم که روی پای خودمان بایستیم. همان‌طور که من بارها و بارها گفته‌ام همه ما برنده هستیم؛ در این مسابقات ما، اصلاً بازنده‌ای وجود ندارد. صبح جمعه اکثر مردم خواب‌اند؛ تازه آن‌هایی که عملی نیستند! بقیه تا لنگ ظهر خواب‌اند؛ 12 یا 1 و 2 می‌خواهند از خواب بیدار شوند و یک‌چیزی بخورند، یک‌چیزی بکشند! تازه یخشان باز شود، حرکت کنند بروند دستشویی!


 

زندگی ما هم قبلاً همین بود. الآن ساعت 5 صبح می‌زنید بیرون و می‌آیید در محیط ورزشی؛ بچه‌ها یکسری دارند کله‌پاچه می‌خورند، یک سری حلیم می‌خورند، املت و نان سنگک و بربری؛ اصلاً به ما خوش می‌گذرد و برندگی ما این است.
بنابراین، در مسابقات اگر یک تیم اول، دوم و یا سوم شد و یا اصلاً برنده نشد و بالا نیامد؛ ما اصلاً باختی نداریم.
بر همین اساس، من به همه شما تبریک می‌گویم که در مسابقات برنده هستیم.
در این مسابقات ما باید از شورای ورزشی تشکر کنیم. از آقای دکتر مهدی تشکر می‌کنیم که همیشه سه چهار عدد کیف دستشان دارند و هم در سرما و هم در گرما، هم در قسمت خانم‌ها و هم در قسمت آقایان مشغول مداوا هستند. ان‌شاءالله کسانی که داوطلب هستند بیایند و زیردست دکتر کار کنند که بچه‌های دیگر هم باشند. واقعاً زحمات زیادی می‌کشد با آن کیف‌های سنگین و کمک‌های اولیه که جای تشکر و قدردانی دارد.
همچنین از داوران؛ خوشبختانه تا آنجایی که من شاهدم ما کمترین اصطکاک را داشته‌ایم. اگر بعضی‌اوقات تیمی مرتکب اشتباهی شد، ما تنبیه کوچکی کردیم و از بازی محرومشان کردیم؛ همه این‌ها به خاطر جنبه آموزشی قضیه است؛ این است که زیادی جدی نگیرید. همه‌چیز در کنگره 60 جنبه آموزشی دارد.
به‌هرحال به شما تبریک می‌گویم.
دکتر مسعود:
سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر
من هم خدا قوت می‌گویم. همه فرمایشات را آقای مهندس بیان کردند و جایی برای صحبت من نمی‌ماند. فقط یادمان باشد که:
این‌همه آوازها از شه بود گرچه از حلقوم عبدلله بود
اگر یک‌وقت من یا دیگری حرف می‌زنیم، درواقع بازگوکننده افکار و نظرات آقای مهندس هستیم. بزرگ‌ترین نکته را در جمله آخرشان فرمودند که: «ما کمترین درگیری را داشتیم». این‌یک واقعیت است؛ همه ما مسابقات میلیاردی را دیده‌ایم و می‌دانیم که اگر یک نفر زمین بخورد، چه اتفاقات و حاشیه‌هایی به وجود می‌آید! ولی در این 290 بازی که روی این آسفالت انجام شد، زمستان و تابستان، در هر شرایطی؛ بچه‌ها خیلی زمین خوردند و مهدی خیلی زحمت کشید؛ خیلی‌ها زخمی شدند و خیلی‌ها دست‌وپایشان ناراحت شد و حتی به‌طور موقت نقص عضوی پیدا کردند؛ ولی زیباترین نکته این بود که هرگز کسی بلند نشد به آن‌یکی اعتراض کند؛ هیچ درگیری لفظی بین بچه‌ها به وجود نیامد و نخواهد آمد. این همان نقطه افتخار ورزش ماست؛ چرا؟ چون همه به این نتیجه رسیدیم، به قول آقای مهندس، قبلاً چه می‌کردیم در این وقت و ساعت‌ها؟ الآن داریم چه می‌کنیم؟
پس همان جمله‌ای که آقای مهندس فرمودند: «ما یا می‌بریم، یا می‌آموزیم»؛ شکستی در کار نیست. درنتیجه به همه تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله که موفق باشید.
مهندس:
جا دارد که چند تشکر بکنیم؛ از شهرداری و مسئولین پارک و آقای تجریشی تشکر می‌کنیم که اینجا را در اختیار ما قرار دادند و همکاری خوبی کردند. نگهبان‌ها، مسئولین نظم و از مسئولین شهرداری تشکر و قدردانی می‌کنیم. همچنین از باغ‌موزه که با ما همکاری کردند؛ نگهبان‌ها، خودشان و اراضی عباس‌آباد. از همه‌کسانی که با ما همکاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

در آخرین مرحله، مدال‌های تیم های اول، دوم و سوم را اهدا می‌کنیم.





























 

 









نگارنده: همسفر اکرم
وب سایت کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .