English Version
English

خلاصه سی‌دی خفته

خلاصه سی‌دی خفته

چگونه می‌توان نیروی خفته را بیدار کرد؟ به ما می‌گویند ناامیدی و افسردگی را از بین ببر، خشم را از بین ببر، کینه و نفرت نداشته باش، منیت نداشته باش اما چگونه؟ چطور می‌شود این کار را انجام داد؟ آیا با رسیدن به دانایی، آرامش و بیدار شدن نقاط مثبت می‌توان این کار را انجام داد؟ در کنگره روی افسردگی یا ناامیدی و خودکشی کار نمی‌کنیم بلکه با یاد دادن جهان‌بینی کاربردی سعی می‌نمائیم افراد را به دانایی لازم برسانیم و بعد با کمال تعجب می‌بینیم که افسردگی، میل به خودکشی و دو شخصیتی در این افراد از بین رفته است و این به خاطر کسب دانایی اتفاق می‌افتد.
در مورد نیروهای خفته هم همین‌طور است زیرا انسان دارای صور پنهان و صور آشکار است و نیروهای درونی او مانند کوه یخی است که بیشتر آن زیر آب قرار دارد، ۵ درصد آن از آب خارج است و ۹۵ درصد زیر آب است، یکی از کارهای ما این است که خودمان را کشف کنیم، ما مثل کامپیوتری هستیم که برنامه‌های زیادی درون آن نهاده شده و ما تنها خاموش و روشن کردن آن را بلد هستیم و باید بقیه آن را هم یاد بگیریم و کشف کنیم، هر چقدر بیشتر درون خود را کشف نمائیم بیشتر نیروهای خفته درون خود را بیدار کرده‌ایم، این نیروها نیروهای بالقوه‌ای هستند که بایستی آن‌ها را بالفعل درآوریم.
اعتیاد عمل ضد ارزشی است که ما را از کشف نیروهای خفته درون خودمان، باز می‌دارد و به اصطلاح انسان را سر کار می‌گذارد، فقر، منیت و خود‌بزرگ‌بینی از جمله اعمالی است که مثل اعتیاد، همین عمل را انجام می‌دهد.
وقتی ما نیروهای خفته درون خود را یکی پس از دیگری بیدار می‌کنیم، به آسایش و آرامش می‌رسیم و دیگر دچار افسردگی و نا آرامی ناشی از آن نمی‌شویم، بنابراین بایستی از افکار پوسیده بیرون بیاییم واز یک‌سری افکار منفی و خرافات، اندیشه‌های پوچ، غرور کاذب، منیت، تعصبات و درخواست‌های کاذب و پوسیده که به هیچ دردی نمی‌خورند و جواب نمی‌دهند بیرون بیائیم. قدر مسلم همیشه مشکلات وجود دارند اما در کنار این مشکلات زندگی کردن را فراموش نکنیم زیرا زندگی با ارزش است و حیات، دوست داشتنی، به زندگی باید توجه کنیم، کره زمین زیبایی فروانی دارد و گران‌بها است،همه این‌ها را رها نکنیم و به یک مشکل کوچک توجه نکنیم و آن را برای خودمان بزرگ جلوه ندهیم.

نگارش و تایپ: همسفر محبوبه (از لژیون هشتم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .