English Version
English

تعطیلات فرصتی برای محک زدن خودمان

تعطیلات فرصتی برای محک زدن خودمان

سومین جلسه از دور هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنمای محترم مسافر اسماعیل، نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری مسافر علی با دستور جلسه  «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟ » در تاریخ ١۴٠٢/١٢/٢٧ رأس ساعت۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.
"به نام قدرت مطلق الله"
خلاصه سخنان  استاد:

 

دنیا بر پایه اضداد درست شده است خوب و بد. یک سری کارهای بد هست که به چشم ما خوب دیده می‌شود و یک سری کارهای خوب است که به چشم ما بد دیده می‌شود که همه آن‌ها به دیدگاه ما بستگی دارد.
خداوند در کتاب‌های آسمانی خود بیشترین آیاتش را بر پایه سلامتی و درستی ما انسان‌ها در مراحل زندگی سفارش نموده است. مهندس هم برای این مثالی دارد: که برای سفر کردن در جاده ماشین سالم و بدون ایراد لازم است تا به مقصد برسی. اگر با ماشینی که لاستیک ضعیفی دارد یا موتورش ضعیف است یا هر مشکل دیگری دارد به مسافرت بروی مطمئن باش که در راه می‌مانی و به مشکل برخورد می‌کنی.
همینطور به قول مهندس زندگی مثل گردباد است و اگر غافل شوی همه چیز خراب می‌شود. در کنگره گردباد سبز وجود دارد یعنی آنقدر قوانین و برنامه‌ها و یادگیری ها منظم و خوب است که براحتي گیر گردباد نمی‌افتیم. وقتی گردبادی اتفاق می‌افتد، چیزهای سبک از مسیر خارج می‌شوند. ولی چیزهای سنگین تکان نمی‌خورند. در کنگره هر کس بر طبق برنامه باشد و کنگره را درک کند هیچ اتفاقی نمی‌تواند او را از مسیر خارج کند ولی اگر برعکس عمل کند و درکی از کنگره نداشته باشد از مسیر خارج می‌شود.
این‌ها را گفتم تا بدانیم در عید نوروز که برای مدتی از کنگره دور می‌شویم و روزهای خود را در تعطیلات نوروزی سپری می‌کنیم یک موقع طوری رفتار نکنیم یا به نحوی آموزش‌های کنگره را از یاد نبریم که به راحتی گردباد ما را از مسیرمان منحرف کند و هرچه در این مدت کاشته بودیم از بین برود. البته خداوند همیشه با ماست و اگر به خداوند توکل کنیم هیچ وقت ما را پشیمان نمی‌کند.
این تعطیلات هم فرصتی است که خودمان را محک بزنیم. آیا این تعطیلات با موقعیت‌هایی که دارد مانند دیدن دوستانی که با آنها قبلاً مواد مصرف کرده‌ایم یا رفتن به مکان یا تفریحگاه‌هایی که قبلاً در آنجا مواد مصرف کرده‌ایم و خاطراتش به یادمان می‌افتد ما را از مسیر خارج می‌کند یا نه؟ البته ممکن است کمی دشوار باشد ولی ما می‌توانیم در این تعطیلات با استفاده از سی‌دی‌های آقای مهندس، استاد امین و درکی که از کنگره داشتیم از مسیر خودمان خارج نشویم و از تعطیلات هم لذت ببریم؛ همه اینها باز می‌گردد به آن‌چه که ما از برنامه‌های کنگره برداشت کرده‌ایم و درک نموده‌ایم و چقدر با یادگیری آموزش‌های کنگره، خودمان را در مقابل هر آسیبی ایمن کرده‌ایم. از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

 

 

 

 

 

 

 

تایپ: مسافر روح‌الله
عکس: مسافر مرتضی
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود مرزبان خبری
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .