English Version
English

زمان را باید مدیریت کرد، وقت طلا است

زمان را باید مدیریت کرد، وقت طلا است

جلسه سوم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی ساوه با استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سهیلا با دستور جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

سخنان استاد:

تعطیلات، موضوعی کاملاً شخصی و منحصر به‌فرد است که هرکس می‌تواند تصمیم بگیرد از زمانی که در اختیار دارد چگونه استفاده کند. وقت هرکس به‌خودش تعلق دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن استفاده کند و یا کسی نمی‌تواند وقت بدون استفاده خود را به‌دیگران منتقل کند یا به‌دیگران قرض بدهد. آنچه مهم است استفاده درست از این فرصت‌ها است. انسان نیاز به‌استراحت و تجدیدقوا دارد تا ذهنش شارژ شود و وجود او آماده بهره‌برداری گردد.

بافاصله گرفتن از کارهای روزمره و یکنواخت، شما ذهنی‌تازه و فعال دارید و تصمیمات شما بهتر و مؤثرتر می‌شود. باید ارزش زندگی کردن را درک کرد و لازم است به‌ذهن خود فرصت آرامش بدهید؛ چراکه استراحت در بسیاری اوقات باعث پیدایش ایده‌های مؤثرتری می‌شود. زندگی همین ثانیه‌ها و لحظه‌هایی است که در آن هستیم. باید اشخاصی که سفر کردن در اختیار آن‌ها قرار گرفته است تعطیلات خود را متفاوت‌تر از مردم عادی سپری کنند، درتعطیلات کمتر کار کنند، اوقاتی را باخانواده، دوستان و آشنایان سپری کنند و به‌انجام کارهای مورد علاقه‌خود مانند: ورزش، تفریح، استراحت و ... بپردازند.

درواقع می‌توان گفت: این افراد برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی می‌کنند و برای زمان خود ارزش قائل هستند؛ چراکه ارزش عمر هرکس به‌اندازه ارزش کارهایی است که انجام می‌دهد. وضعیت کنونی هرشخص نتیجه تدبیر و تلاش گذشته او است و آینده هر کس به تلاش امروز او بستگی دارد، گذشته را نمی‌توان تغییر داد؛ اما آینده در دستان خودشخص است.

تعطیلات فرصتی است که گذشته خود را موردسنجش و ارزیابی قرار دهیم و ببینیم آیا اعمال ما درجهت رسیدن به اهدافمان بوده است یا خیر؟ نقاط‌ ضعف و قوت خود را پیدا کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم، درمقابل نقاط ضعف را اصلاح کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و به‌صورت مکتوب درآوریم تا در دوره‌های زمانی مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. 

یکی از مقوله‌های مهم در این خصوص، مدیریت زمان است؛ چراکه زمان محدود است و نمی‌توان تغییراتی در آن ایجاد کرد؛ ساعت نه‌ تندتر می‌رود و نه کندتر حرکت می‌کند؛ بنابراین همه افراد موفق هستند. موفق فقیر، غنی سالم، بیمار و ... از زمان یکسانی برخوردار هستند و تفاوت آن‌ها در چگونگی استفاده از فرصت‌هایی است که دراختیار دارند. بارها شنیده‌ایم وقت طلا است؛ اما همه افراد از آن بهره نمی‌برند‌.

ما باید از تعطیلات خود کمال استفاده را ببریم. این فصل، بهترین فرصت است و این فصل بهترین‌هوا را دارا می‌باشد، پس غافل نشویم؛ صبح‌ها زود برای پیاده‌روی از خواب بیدار شویم و به نزدیک‌ترین پارک برویم و از طبیعت زیبا لذت ببریم.

مهم‌ترین مسئله به‌ نظر من این است که به‌ آرامش برسیم و در کنار خانواده سعی کنیم ساعات خوشی را رقم بزنیم. به‌طبیعت نگاه کنیم و ازطبیعت الگو بگیریم، با تغییر فصل درختان که خشک هستند، سبز می‌شوند، شکوفه می‌دهند و درنهایت به‌ ثمر می‌نشینند که همان میوه درختان است، پس به‌ این نتیجه می‌رسیم که ما هم می‌توانیم تغییر کنیم.

 

رابط خبری: همسفر مهین رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون چهارم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .