English Version
English

گروه خانواده - توان مالی از مسائل بسیار مهم است

گروه خانواده - توان مالی از مسائل بسیار مهم است

جلسه نهم از دوره اول جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی قوچان با دستور جلسه «نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره» به استادی راهنما همسفر محبوبه، نگهبانی همسفر الهه دنور و دبیری همسفر طاهره در روز یک‌شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان لژیون سردار بسیار سپاسگزارم که مسئولیت و اداره‌ لژیون را به من سپردند. دستور جلسه‌ این ماه «نقش خدمت مالی در دستاوردها‌ی علمی کنگره» است.

همان‌طور که همه‌ ما می‌دانیم و شاهد هستیم، آقای مهندس مدام در صحبت‌هایشان می‌فرمایند که پرونده اعتیاد را خیلی راحت و مثل آب خوردن بیست و چند سال پیش بستیم، الآن یکسری تحقیقات دیگر انجام می‌شود مثل احداث دانشگاه و تحقیق روی یکسری سرطان‌ها مثل سرطان کولیت روده، سرطان خون، ام اس و بیماری‌های لاعلاجی که در دنیا هست و تاکنون به جز داروهایی که فقط به عنوان نگهدارنده و یا سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می‌دهد هیچ راه درمانی برای آن‌ها نبوده؛ اما خوشبختانه در کنگره این بیماری‌ها درمان می‌شود.

برای ما کنگره‌ای‌ها ثابت شده است؛ یعنی ما که می‌آییم کنگره و علم کنگره را می‌بینیم و همین که درمان اعتیاد مسافرهایمان را دیدیم یقین حاصل کردیم که حتماً سرطان سینه هم درمان می‌شود، حتماً کولیت روده هم درمان می‌شود، هرچند که شاید در اطرافیانمان یا نزدیکانمان نداشته باشیم ولی برای ما یقین است، ولی اگر قرار باشد این یقینی که ما داریم و این چیزی که در کنگره به آن دست پیدا کرده‌ایم به بیرون منتقل کنیم، حتماً به بحث مالی نیاز داریم.

آقای مهندس همیشه می‌فرمایند: «هر ساختاری برای حفظ و بقای خودش نیاز به نیروی انسانی، نیاز به علم و نیاز به بحث مالی دارد.» خوب ما در کنگره نیروی انسانی را داریم، علم هم که کنگره دارد، اگر قرار باشد که ما اینجا دور هم جمع شویم و یک علمی هم کنگره داشته باشد و خودمان فقط راجع به آن صحبت کنیم و تعریف کنیم و یکدیگر را تشویق کنیم و به بیرون انتقال پیدا نکند هیچ فایده‌ای ندارد و قشنگی آن به این است که دستاوردهای کنگره به بیرون از کنگره و به بیرون از مرزهای ایران به سایر کشورهای دنیا هم منتقل شود.

اگر قرار باشد ما در بحث مالی ضعیف باشیم عملاً هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم هر چقدر هم که حرفمان حق باشد، هر چقدر هم که بگوییم ما توانستیم و ما موفق شدیم. به عنوان مثال علاوه بر درمان اعتیاد همین موضوع کرونا که چند سال دنیا درگیر آن بود و مرگ و میر‌ها هم خیلی زیاد بود و خیلی کارها در جاهای دیگر مثل استفاده از الکل و ... تا زمانی‌که واکسن کرونا تولید شد انجام می‌دادند، ولی آقای مهندس ازهمان روزهای اول تاکید می‌کردند که خودتان را با دی‌سپ بخور بدهید و این بخور دی‌سپ را اعضای کنگره که بالای ۱۰۰ تا نمایندگی داریم و هر نمایندگی بالای ۵۰۰ ،۶۰۰ نفر عضو دارد انجام می‌دادند و از دی‌سپ استفاده می‌کردند.

آقای مهندس اعلام می‌کردند اگر کسی کرونا داشت و بعد از استفاده از دی‌سپ بهبودی حاصل نشد و مرگ و میر داشت گزارش دهد ولی هیچ گزارشی مبنی براینکه اعضای خانواده‌ام کرونا داشتند و برای درمان از دی‌سپ استفاده کردیم ولی بهبودی حاصل نشد و بر اثر کرونا از بین رفتند، اعلام نشد. خوب این خیلی خوب بود و لازمه انتقال این چیزی که کنگره به آن دسترسی پیدا کرده است ارائه مقاله بود که آقای مهندس مقاله‌ای نوشتند و آن را ارائه کردند.

همه‌ ما صحبت‌های روزهای چهارشنبه آقای مهندس را گوش می‌کنیم که می‌فرمایند: «هر مقاله‌ای که منتشر می‌شود چقدر نیاز به بحث مالی دارد» و طبق فرموده ایشان: «برای تحقیقات پزشکی نیاز به دستگاه‌های آزمایشگاهی پیشرفته و گران‌قیمتی داریم که در خارج از کشور موجود است و ما تعدادی از آن‌ها را خریداری کردیم». اگر قرار باشد ما کمک نکنیم و خدمت مالی نباشد و به قول یک ضرب‌المثل که می‌گوید: بی‌مایه فطیر است، هیچ‌کدام از این آزمایشات و تحقیقات انجام نمی‌شود.

خیلی خوشحالم که اینجا هستیم و دعا می‌کنم که ان‌شاءالله تعداد اعضای لژیون سردار از این بیشتر شود.

عکاس، تایپ و ویراستار: همسفر ناهید، مرزبان خبری
ارسال: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .