English Version
English

گفت‌وگو با یکی از قبول شده‌گان آزمون راهنمایی؛ مسافر طهمورث

گفت‌وگو با یکی از قبول شده‌گان آزمون راهنمایی؛ مسافر طهمورث

سلام؛ لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان طهمورث هستم یک مسافر؛ تخریب 10 سال آخرین مصرف تریاک، شیره، گراس و قرص‌های روان‌گردان به مدت 11 ماه و 26 روز سفر کردم؛ راهنما ایجنت؛ 2 سال و 2 ماه که وارد سفر دوم شدم. در ضمن 10 ماه و 10 روز سفر سیگار داشتم به راهنمایی آقای احمد؛ 1 سال و 9 ماه است که وارد سفر دوم شدم.

چگونه با کنگره 60 آشنا شدید؟

من سال 81 با فیلم مسافر با کنگره آشنا شدم ولی تا سال 93 کنگره نیامدم تا یکی از دوستانم به کنگره آمد و ایشان پیشنهاد کرد و من هم آمدم.

لطفاً کمی از تخریب مواد مخدر بر روی خودتان بگویید؟

بدترین تخریب عمر ازدست‌رفته‌ است و همه این موضوعی است که همه فراموش می‌کنیم. بدترین چیز این بود که عمرم را هدر دادم و می‌توانستم در این ده یا دوازده سال بهترین زندگی را داشته باشم.

مدتی که در جایگاه مرزبانی هستید چه آموزش‌های کسب کرده‌اید؟

بهتر است بگویم من قبل از خدمت مرزبانی این تهمورث نبودم خیلی کم مسئولیت می‌پذیرفتم ولی اکنون خیلی تغییر کرده‌ام، به‌واسطه حضور در کمیته انضباطی صبرم بیشتر شده است.

حال خوش ازنظر شما چیست؟

حال خوش این است وقتی به منزل می‌روم دوساعتی که پیش خانواده هستم راحت باشم. همه‌کاره‌ایم را انجام دهم و شب راحت سرم را بر روی بالش بگذارم و صبح هم راحت بیدار شوم؛ این یعنی حال خوش داشتن.

خدمت کردن در جایگاه یک رهجو به چه شکل است؟

خدمت کردن دو نوع است؛ یکی این است شخص کاری انجام دهد که دیده شود و یا اینکه برای خدمت واقعی کاری انجام دهد. به‌طور مثال در قانون فیزیک «هر عمل یک عکس‌العمل دارد.» انسان کار خوبی انجام دهد خوبی می‌بیند و کار بد انجام دهد بدی می‌بیند و خدمت کردن باعث می‌شود حال خوش نصیب انسان شود.

به نظر شما نقش جهان‌بینی در ورزش چه تأثیری به همراه دارد؟

ورزش یک فعالیت بدنی است و جهان‌بینی نگرش من به هستی ولی وقتی در کنار هم قرار بگیرند مانند این است که من از ده‌سالگی ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهم ولی وقتی مصرف‌کننده شدم هدفم این بود که دیگران به من نگویند تو معتاد هستی ولی در کنگره آموختم که «پیروز شدن با آموزش و باختن با آموزش» ورزش همراه جهان‌بینی است و آقای مهندس هم فرمودند که اعضای کنگره فکر نمی‌کردند روزی برسد که نیم ساعت با این تفکر ورزش ‌کنند.

زمانی که در قسمت OT خدمت می‌کردید چه حسی به شما می‌داد؟

اول برایم خوب نبود چون به من مسئولیت داده بودند ولی باگذشت زمان باعث شد که تمرکز من بالا رود و حفره‌ها و مشکلات خودم را پیدا کنم.

چه عاملی باعث شد شما سفر سیگار را شروع کنید؟

من یک روز بسکتبال بازی می‌کردم به‌شدت نفسم گرفت و حالم خیلی بد شد و همین باعث شد سفرم نیکوتین را شروع کنم.

آیا استفاده از نشریات درماندن شما در کنگره تأثیر داشته است؟

می‌توانم بگویم صد درصد تأثیر داشته است زیرا یکی از ضلع درمان در کنگره جهان‌بینی است که همان نشریات نام دارد. من در ابتدای هر موضوع راهنمایم می‌گفت بخوان و بنویس و من انجام دادم و همین باعث شد چیزهایی که در ذهن من منفی بود پاک شود و بتوانم سفرم را ادامه دهم.

زمانی که اسم خود را جزو قبولی‌های آزمون راهنمایی سال 96 دید چه حسی داشتید؟

یکی از بهترین حس‌های زندگی‌ام بود چون من خیلی خواندم و خواست داشتم که قبول شوم و چون تلاش زیاد کرده بودم و به نتیجه رسیدم خیلی لذت داشت و واقعاً وصف‌ناپذیر است.

هدف شما از شرکت در آزمون کمک راهنمایی چه بوده است؟

ابتدا خدمت به خودم؛ چون هر چه به دیگران خدمت کنم انگار به خودم خدمت کرده‌ام و حال خودم خوب می‌شود.

کدام‌یک از تصاویر کتاب شصت درجه بر روی شما تأثیر بیشتری دارد؟

در این تصویر که یک ماشین در یک گردنه است که صعب‌العبور است و از بالا قندیل‌ها آویزان هستند. در ابتدا شخص فکر می‌کند که این تصویر گذرگاه ساده است؛ اما وقتی خودش را در آنجا تصور کند متوجه می‌شود که در چنین جایی باید آرام حرکت کند تا به ته دره سقوط نکند.

یک جمله در رابطه با کتاب عشق بگویید؟

کتاب مرجع کنگره ازنظر من کتابی است که من خودم یک‌بار نوشتم و چند بار خوانده‌ام و نتیجه خوبی هم گرفتم.

حرف پایانی؟

حرف پایانی و آرزویی که دارم این است، امیدوارم همه خانواده‌هایی که درگیر مصرف مواد مخدر هستند بتوانند این راه را بیایند و به درمان برسند زیرا چند تن از اقوام نزدیک خودم را بر اثر مصرف مواد از دست دادم و همین باعث شد این آرزو را اکنون در ذهنم تصور کنم و خیلی دوست دارم این اتفاق بی‌افتد که هر شخص مصرف‌کننده مواد مخدر به این باور برسد که مکانی وجود دارد به نام کنگره 60 که درمان واقعی اعتیاد در آن انجام می‌شود.

 

تهیه گزارش: مسافر سپهر
عکس: مسافر علی (مرزبان)
نگارنده: مسافر جواد 
ویرایش: مسافر هادی (لژیون دهم)
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .