English Version
English

حضور مسئولین قضایی استان قزوین در جشن همسفر

حضور مسئولین قضایی استان قزوین در جشن همسفر
در روز دوشنبه مورخه 96/09/27 (جشن همسفر) کنگره 60 نمایندگی قزوین میزبان جمعی از مسئولین قضایی استان بود. در این مراسم، جناب حجت السلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین و جناب حجت السلام صادقی رئیس دادستانی استان قزوین و جناب حجت السلام کرمی معاون دادستان استان حضور داشتند. توجه شما را به مشروح این گزارش جلب می کنم.

 
حناب حجت السلام قدرتی سخنان خود را این گونه آغاز نمودند:
افتخاری است که در جمعی حاضر شدیم که آغاز حرکتشان با تفکر است ظاهراً وادی اول شما وادی تفکر است و تفکر محصول عقل است اولین موجودی که خداوند آفرید . موجودی که بندگی و سعادت و رستگاری‌اش بستگی به آن دارد .

اگر بخواهید انسان و جامعه به سمت عبودیت و بندگی برود رشد عقلی و تفکر او را جهت‌دار کنید. اساساً ریشه مشکلات جامعه بشری و جرائم و آسیب‌های اجتماعی که امروز دستگاه قضایی در کل دنیا و در کشور ما هم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند ریشه‌اش برمی‌گردد به اینکه بشر از این نعمت بزرگ خدادادی، تفکر استفاده نمی‌کند و انبیا علیه‌السلام آمدند تا دفینه عقلانی و فکری بشر را کشف کنند و او را به رشد عقلی برسانند. ما برای اصلاح جامعه زندان و شلاق و مجازات باید آخرین راه باشد اما متأسفانه امروز این‌گونه نیست ما اگر در مسیر زندگی تلاش کنیم رشد فکری و عقلی داشته باشیم در جامعه، خانواده وزندگی فردی‌مان دچار مشکل نخواهیم شد امروز جامعه بشری اگر دچار مصائب زیادی شده به این دلیل است که ما رشد عقلی نداریم و اگر به ما وعده دادند که روزی فرا خواهد رسید که جامعه بشری به صلح آرامش و رفاه و وحدت و همدلی صفا و صمیمیت بدن هیچ اختلافی با کمترین جرم و آسیب اجتماعی خواهد رسید، تحققش جز با رشد فکری و عقلی امکان‌پذیر نخواهد بود .

نقش بانوان در رشد و هدایت انسان و جامعه‌ی بشری و تحقق جامعه‌ای همراه با آرامش و آسایش بسیار روشن است. و این فضا برای شما خانم‌ها ایجادشده که آن نقش محوری خود را اجرا کنید که اگر ما بخواهیم دنیا را بهشت کنیم این نقش محوری به عهده‌ی شما است حدیثی نبوی می‌فرماید که بهشت زیر پای مادران است مادران جامعه اگر اصلاح شوند و بیایند و نقش بازی کنند به‌گونه‌ای که خدا از آن‌ها خواسته جامعه‌ی بهتر خواهیم داشت. امروز در استان ما چهار هزار زندانی داریم که اکثر آن‌ها به خاطر مواد مخدر زندانی‌شده‌اند و در کشور هم حدود دویست هزار زندانی داریم که حدود صد هزار نفر از آن‌ها به خاطر مواد مخدر زندانی هستند. ما باید دست‌به‌دست هم بدهیم و احساس مسئولیت کنیم که این جمع تجلی آن حس مسئولیت جمعی است که ان شا الله خداوند قبول کند و در این راه موفق باشید که اگر یک نفر به دست شما خانم‌ها اصلاح شود این بهتر است از دنیا و آخرت.

 

و در ادامه حناب حجت السلام کرمی ابراز خرسندی نمودند از اینکه توانستد در این روز زیبا در محل نمایندگی قزوین حاضر شوند و خطاب به همسفران نمایندگی فرمودند : 

 این هفته را به همه‌ی شما همسفران تبریک عرض می‌کنم و از همه‌ی شما سپاس گذاری می‌کنم مادرها انگیزه‌ی ویژه به خاطر مادری خوددارند اما من الان ویژه‌تر تشکر از همسران و خواهران می‌کنم که آن‌ها بااحساس مسئولیت عاقلانه آمده‌اند و این ساختار را به وجود آورده‌اند. آن زمان که به هیچ فکر می‌کردیم و فکر می‌کردیم که هیچیم الآن فهمیده‌ایم که همه‌چیز در قبضه‌ی قدرت ماست برای همه شما آرزوی توفیق دارم و امیدوارم دست دیگران را هم بگیرید و به این مکان بیاورید و این ساختار را به همه معرفی کنید.

تهیه و تنظیم ؛ مسافر جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .