English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی همسفران+جشن همسفر

کارگاه آموزشی مجازی همسفران+جشن همسفر

دوازدهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60، نمایندگی صالحی با استادی همسفر خانم مرضیه از لژیون پنجم با دستور جلسه «جشن همسفر» برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

این هفته پرشگون را ابتدا خدمت خانم آنی، نخستین همسفر و سپس به تمام همسفران کنگره به‌ویژه نمایندگی صالحی تبریک عرض می‌کنم. این دستور جلسه نقش همسفر یا در واقع خانواده در درمان اعتیاد و همین‌طور وظایف یک همسفر را مشخص می‌نماید.

همسفر در کنگره به شخصی گفته می‌شود که سابقه اعتیاد ندارد و برای تعالی اهداف کنگره ۶۰ تلاش می‌نماید. یکی از اهداف کنگره ۶۰ رشد خود همسفران است. یک همسفر در بدو ورود به کنگره هدفش درمان مسافرش است که هدف بسیار مهمی است و دوست دارد به مسافرش کمک نماید تا به درمان برسد، اما باید بداند کمک کردن هم شرایط خاص خودش را دارد .

 یک همسفر باید محیط خانه را به گونه ایی مدیریت کند که مسافرش بتواند در آرامش سفر کند که برای یادگیری این مدیریت باید در کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰، جلسات و لژیون‌ها شرکت مستمر داشته باشد. یک همسفر باید خود آرامش داشته باشد تا بتواند آرامش را به مسافر خود ارائه دهد. می‌خواهد محبت کند باید محبت را داشته باشد و با حس‌هایی نظیر خشم، نفرت، بدبینی، تجسس و درگیری نمی‌تواند به مسافرش کمک نماید و این حس‌ها باعث سقوط خود و مسافرش خواهد شد.

همسفر در پروسه درمان مسافرش نیازی نیست که دخالت کند، زیرا وقتی مسافر او به کنگره می‌آید تحت نظر راهنمایش است . گاهی اوقات یک همسفر می‌تواند بال پرواز مسافرش باشد، گاهی هم با حس‌های منفی می‌تواند باری برای او باشد. شک، تجسس و یا حتی فکر کردن به آن در صور پنهان یک‌بار سنگین و انرژی منفی به‌صورت ناخودآگاه به مسافر انتقال می‌دهد و سفر را برای او دشوار می‌کند .

«رها کن تا رها شوی»، این جمله، کلید حل مشکلات همسفر است .

با شرکت در جلسات، همسفر بیماری اعتیاد را می‌شناسد و با جهان‌بینی که فرامی‌گیرد، دید وسیع‌تری پیدا می‌کند و این مهم درگرو آموزش، تفکر و تجربه مؤثر می‌باشد. همسفر باید دارای نظم باشد و اصول، قوانین و حرمت کنگره را رعایت کرده و در راه خدمت به انسان‌ها قدم بردارد . همسفر پشتیبان و حمایت‌کننده مسافر است. حضور و همراهی او برای مسافر نوعی اعتمادبه‌نفس و قوت قلب ایجاد می‌کند .

اعتیاد آتشی است که ترکش‌های آن به خانواده‌ها هم سرایت می‌کند، این ترکش‌ها حال خرابی، افسردگی، غم و اندوه و افکار منفی را در پیش دارد که می‌تواند سیستم ایکس همسفر را از تعادل خارج نماید. همسفر در طی آموزش در کنگره، دیدش تغییر می‌کند، سیستم ایکس او به سمت تعادل می‌رود و درنتیجه به آرامش می‌رسد. 

صبر یکی از پله‌هایی است که در وادی پنجم و پیام سفر اول به آن اشاره‌شده است و به قول جناب مهندس در درمان خود صبر پیشه کنید و در صبر خود استقامت کنید تا در این استقامت به آرامش برسید.

 

ویرایش: همسفر بهار لژیون دوم 
عکاس: همسفر معصومه از لژیون پنجم
درج کننده مطلب: همسفر لیلا از لژیون دوم 
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .