English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران امین قم؛ وادی سوم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران امین قم؛ وادی سوم و تاثیر آن روی من

یازدهمین جلسه از دور دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، ویژه‌ی همسفران نمایندگی امین قم، مورخ 96/08/29 روزهای دوشنبه به نگهبانی همسفر خانم مروارید و استادی همسفر خانم رقیه و دبیری همسفر خانم مهدیه با دستور جلسه‌ " وادی سوم و تأثیر آن روی من " رأس 16 ساعت آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

ما در کنگره برای درمان و تعادل بر روی سه ضلع، جسم، روان و جهان‌بینی کارمی کنیم و درزمینهٔ جهان‌بینی چهارده وادی را آموزش می‌گیریم. از آغاز سال تحصیلی تابه‌حال دو وادی را پشت سر گذاشتیم، وادی اول در مورد تفکرات بود، در این وادی یاد می‌گیریم تفکرات منفی و نادرست خود را که باعث ایجاد مشکلات در زندگی ما شده  است را به تفکرات مثبت و سالم تبدیل کنیم.

وادی دوم در مورد امیدواری است و در این وادی آموزش می‌گیریم در هر خلقتی هدفی نهفته است و برای انسان هم این مسئله صدق می‌کند و ما برای هدفی آفریده‌شده‌ایم. وادی سوم می‌گوید: اگر هر مشکلی در زندگی داریم نباید به دنبال مقصر بگردیم و باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم.شاید در برابر مسائل مختلف زندگی بگوییم باعث‌وبانی مشکلات ما پدر و مادر یا همسر و دوستان و ... هستند، ولی در کنگره آموزش می‌گیریم هر شخصی مقصر مشکلاتش، فقط خودش است و با آموزش‌های کنگره می‌توانیم مشکلاتمان را به‌صورت تدریجی حل کنیمکلمه باید در این وادی یعنی همه‌چیز بردوش خودمان است و اطرافیان نمی‌توانند بار مشکل مرا به دوش بکشند و خودم باید مشکلاتم را به‌صورت تدریجی حل کنم.

در درمان اعتیاد فقط خود مسافر است که با خواسته خودش درمانگر خودش است و می‌تواند با گوش‌به‌فرمان بودن راهنما که راه را به او نشان می‌دهد به درمان برسد. در مشاوره تازه واردین به ما می‌گویند: مسافرت را رها کن و شاید در مواقعی تخریب همسفر خیلی بیشتر از مسافر باشد، پس هدفمان از آمدن به کنگره فقط  رهایی مسافرمان نباشد، باید برای درمان و تعادل خودمان هم تلاش کنیم و سپس برای آرامش و تکامل باید درراه صراط مستقیم باشیم و با کاربردی کردن آموزش‌ها و تزکیه به آرامش برسیم.

 

تهیه گزارش: همسفر طیبه از لژیون پنجم

عکاس: همسفر لیلا از لژیون دوم

منبع: نمایندگی امین قم - همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .