English Version
English

حرکت وخدمت خلاف جهت احساس پوچی و ناامیدی

حرکت وخدمت خلاف جهت احساس پوچی و ناامیدی

سلام دوستان ژیلا هستم یک همسفر

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

این وادی آغاز و طلوعی برای اندیشه و تفکر از نوبنیاد شده است. رستن از افکار با جنگ تفکر که جنگ اندیشه‌هاست.

سال‌ها جهت را گم‌کرده بودیم، چیزهایی که اهمیت نداشتند، به ارزش تبدیل‌شده بود و موضوعاتی که ضد ارزش بودند را ارزش می‌دانستیم؛ مثل تجملات، انباشتن ثروت، گرفتن حق حساب، رشوه، حرکت در مادیات و فخرفروشی‌های بسیار، خارج شدن از صراط مستقیم و ...یعنی از تفکر به شیوه‌ای نادرست استفاده می‌کردیم و با ترسیم خطوط زشت با ظاهری فریبنده به دنبال آرامش می‌گشتیم.

 نکته قابل‌توجه دیگر این است که تفکرات غلط و یا حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها قطعاً روی ساختارهای جسم، تخریب‌های فراوانی به وجود آورده و خود را به‌گونه‌ای دیگر در پیکره بروز می‌دهد، (انواع و اقسام بیماری‌های جسمی و روانی که در پزشکی به آن سایکوسوماتیک می‌گویند.)

استاد، یادآوری می‌کنند که یادمان نرود که فرورفتن در افکار سیاه و تاریک همان بروز بیماری‌هایی است که زاویه و نگاه انسان‌هایی ست که فقط از سوراخ کلید به موضوعات توجه می‌نمایند. افرادی که در این وادی سردرگم هستند، محکوم‌به توجیه رفتار خود می‌باشند تا در ناامیدی‌ها و تاریکی‌های درون خود بیشتر فرو بروند و این همان مقدمه ایست که تسلیم شوند و ادامه برای تلاش و رهایی نداشته باشند.

اما در وادی دوم امید و عشقی تازه با پیام زیبای هیچ مخلوقی در این جهان و در این هستی به جهت بیهودگی خلق نشده است، به روح و جان آدمی اثر می‌بخشد. هر یک از ما، نسخه‌ای منحصربه‌فرد از قدرت‌ها و توانایی‌هایی هستیم که خداوند به ما داده است.

همه مطالب در درون و برون ماست؛ که مانند قله‌های آتش‌فشان هستند؛ اما آرام و بی‌صدا، باید تصاویر تولید و ظهور یابند و باید به آن‌ها توان حرکت بدهیم...تمثیل چشمه‌ای هستند که به بحر مانندند...

همه و همه از ریزودرشت و از اول تا آخر، همه دارای نقش و عملکرد خاص خودمان هستیم که هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای آن نقش و عملکرد را پر کندهیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، همه ما دارای خصوصیات و توانایی‌های خاص خودمان هستیم که نظیر آن وجود ندارد. هر یک از ما، نسخه‌ای منحصربه‌فرد از قدرت‌ها و توانایی‌هایی هستیم که خداوند به ما داده است.

وادی دوم می‌گوید: اگر به تمام هستی نگاه کنیم، خواهیم دید، امکان ندارد چیزی را پیدا کنیم که به جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته باشد، اگر هم به مطالبی برسیم که تصور کنیم بیهوده است، بازهم باید مطمئن باشیم که این اندیشه غلطی است که ناشی از جهل نسبت به آفرینش و جهان هستی از جمادات و نباتات تا کامل‌ترین خلقت هستی یا همان انسان است.

مصرف‌کننده مواد مخدر که به‌شدت احساس پوچی، یاس، ناامیدی و بیهودگی می‌نماید، فقط کافیست حرکت کند، فقط کافیست که سفر خودش را آغاز کند و در صراط مستقیم قرار گیرد. در این حالت خیلی زود احساس او تغییر می‌کند، دیگر احساس پوچی و ناامیدی نخواهد کرد، دیگر احساس ضعف نخواهد کرد؛ بلکه احساس بودن، مفید بودن و مؤثر بودن در او به وجود می‌آید و با ادامه حرکت و مخصوصاً، آموزش دیدن و خدمت کردن، این احساس به‌شدت تقویت می‌شود تا جایی که دیگر اثری از ناامیدی و پوچی در او مشاهده نمی‌شود. مصرف‌کننده مواد مخدر در اوج تخریب، وقتی سفر اول خود را آغاز می‌کند حتی بعد از گذشت چند روز و کاهش حتی یک استپ از مقدار مصرفش، تغییرات را در او به‌وضوح می‌بینیم، احیا و تحرک او را می‌بینیم. تغییرات چهره و تغییرات تفکر و دیدگاه.

در ادامه سفر، او درمی‌یابد که نه‌تنها به جهت بیهودگی قدم به حیات ننهاده؛ بلکه برای هدف بسیار والا، مقدس و ارزشمند، پا به عرصه حیات نهاده است. در این حالت، برای خودش و برای زندگی‌اش و برای خدمتش و برای نقشی که ایفا می‌کند، بسیار ارزش قائل است، خودش را دوست دارد و دیگران را هم دوست دارد و برای دیگران و برای توانایی‌های دیگران هم ارزش بسیاری قائل است، همان‌گونه که برای خودش ارزش قائل است.

 

نویسنده: راهنمای محترم سرکار خانم ژیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .