English Version
English

رقابت‌های ليگ راگبی كشور/ مسابقات سونز

رقابت‌های ليگ راگبی كشور/ مسابقات سونز

مسابقات لیگ راگبی هفت نفره (سونز) کشور طی دو روز در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان تیم تبریز توانست برای اولین بار بر بام راگبی ایران بایستد و تیم کنگره 60، مدافع عنوان قهرمانی به جایگاه چهارمی بسنده کرد.

این مسابقات با برنامه‌ریزی‌های هیئت راگبی استان تهران و حمایت کنگره 60 با شرکت 13 تیم:

تبريز، داتيس، باران گيلان، اوتانا، پسران شيراز، ستارگان، تهران كلاب، زنجان، كنگره ٦٠ الف، پسران شيراز، قم، كنگره ٦٠ ب، هرمزگان

برگزار شد.

تیم کنگره 60 که به شایستگی عنوان مدافع قهرمانی دوره قبل را با خود یدک می‌کشید، با دو تیم پای به این مسابقات گذاشت و پس از رقابتی دو روزه با حریفان نام دار خود توانست با تیم الف خود در جایگاه چهارم و با تیم ب در جایگاه دهم قرار گیرد.

این دوره از مسابقات که با عنوان يادواره شهيد حججی برگزار شد صبح روز پنج‌شنبه با دیدار کنگره 60 الف و اوتانا آغاز گردید. این دو تیم که از مدعیان اصلی این رقابت‌ها بودند فینالی زودرس را رقم زدن و در پایان در دیداری نزدیک این تیم اوتانا بود که توانست قهرمان دوره گذشته این مسابقات را از پیش رو بردارد.

ادامه مسابقات با دوشکست پی‌درپی و درعین‌حال همراه با شایستگی دور از انتظار تیم ب کنگره 60 ادامه یافت و درنتیجه منجر به حذف از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها شد. در دیدار دوم تیم الف، این تیم زنجان بود که به‌عنوان حریف شکست سنگینی را در مقابل بازیکنان کنگره متحمل شد و در پایان تیم کنگره 60 الف راهی مرحله یک‌چهارم گردید.

در روز دوم این تورنمنت، کنگره 60 توانست در یک بازی سنگین از سد حریف خود تیم باران گیلان بگذرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود تا باری دیگر در مقابل حریف سرسخت خود، اوتانا قرار گیرد.

در مرحله نیمه‌نهایی تیم اوتانای شیراز که منتخبی از بهترین ملی پوشان راگبی ایران بودند توانستند در دیداری نزدیک از راه‌یابی کنگره 60 به فینال این دورِ جلوگیری کنند و خود را به‌عنوان مدعی اصلی این مسابقات معرفی کنند تا کنگره 60 برای جایگاه سومی و چهارمی با تیم تهران کلاب رقابت کند.

در دیدار رده‌بندی علی‌رغم برتری تیم کنگره، در عین ناباوری این تیم تهران کلاب بود که پیروز این دیدار شد تا کنگره 60 در جایگاه دور از انتظار چهارم قرار گیرد.

این تورنمنت که در مسابقات پایانی تحت پوشش پخش زنده تلویزیونی برگزار شد، شاهد یک شگفتی دیگر شد و در عین نام باوری تیم اوتانا بازی نهایی را به حریف کم‌ادعای خود، تبریز واگذار کرد تا این تیم آذربایجانی با شایستگی پس از یک سال، جایگاه قهرمانی را از کنگره 60 بگیرد.

در پایان این رقابت‌ها برترین‌های راگبی کشور اعلام شدند و آقای مجید سلامی به‌عنوان رئیس هیئت راگبی استان تهران، عنوان بهترین هیئت راگبی استان‌ها را دریافت کردند.

کنگره 60 بار دیگر با حضور درخشان خود در عرصه ورزش حرفه‌ای، نه‌تنها در بخش تیم‌ها ورزشی بلکه فراتر و در جایگاه حامی ورزش نام خود را مطرح کرد.

حال در باور کمتر کسی خواهد گنجید که مسئولین و اعضای تیم‌های ورزشی کنگره 60، روزی در اعماق تاریکی اعتیاد به سر می‌‌بردند و اکنون در چنین سطحی از ورزش خوش می‌درخشند.

با آرزوی درخشش کنگره 60 در تمامی عرصه‌ها و ورزشکاران کنگره 60، کسب این مقام رو به اعضای تیم راگبی و هیئت راگبی استان تهران تبریک می‌گوییم.

 

تصاویر: احسان جلیلیان
وب سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .