English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی؛ نمایندگی صالحی + مراسم پیمان ایجنت

کارگاه آموزشی عمومی؛ نمایندگی صالحی + مراسم پیمان ایجنت

جلسه هفتم از دوره  شانزدهمکارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی مسافر احمد، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر محمد‌حسین با دستور جلسه سیستم ایکس روز پنج‌شنبه مورخ 96/05/26 رأس ساعت 17 آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز سیستم ایکس است. سیستم ایکس یکی از مهم‌ترین مسائل در رابطه با درمان اعتیاد است. قبل از اینکه من وارد کنگره 60 شوم، زمانی که مصرف‌کننده مواد مخدر بودم، نمی‌دانستم که چه اتفاقی برای جسم من افتاده است که اگر مواد مخدر مصرف نکنم، خمار می‌شوم؛ دلیل این موضوع عدم شناخت من نسبت به سیستم ایکس بدن بود؛ اما زمانی که وارد کنگره 60 شدم، در همان مشاوره اولیه، در رابطه با سیستم ایکس به من توضیح مختصری دادند و من با این سیستم آشنا شدم و دلیل اعتیادم را متوجه شدم.

اما سیستم ایکس چیست؟ طبق تعریف کنگره 60، سیستم تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن، نوروترانسمیترها یا ناقل‌های عصبی در فضای بین سیناپسی و مجموعه هورمون‌ها و غدد درون‌ریز را سیستم ایکس می‌گوییم. تمام خلق‌وخو، رفتار، نوع زندگی و کارهای روزمره من در زندگی، تحت تأثیر تولیدات این سیستم است.

نخستین بار موضوع تولید مخدرهای طبیعی بدن در سال 1975 توسط یک دانشمند مطرح می‌شود. این دانشمند بر روی مغز حیوانات و انسان بررسی‌هایی را انجام می‌دهد و بعد از مدتی متوجه این موضوع می‌شود که سیستم جسم انسان مخدرهایی را به‌صورت طبیعی تولید می‌کند. در آن زمان 12 ماده را شناسایی می‌کنند. هم‌اکنون تقریباً بعد از گذشت 40 سال از این موضوع، بیش از 250 نوع مخدر طبیعی که در بدن انسان تولید می‌شوند، شناخته‌شده‌اند؛ اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به اینکه بیش از 40 سال قبل بحث تولید مخدرهای طبیعی مطرح‌شده است، اما علم پزشکی در بحث درمان اعتیاد روی این موضوع تمرکز نکرده است و این سیستم را همیشه نادیده گرفته‌اند. تا اینکه اولین بار آقای مهندس دژاکام بنیان کنگره 60 این مسئله را مطرح کردند که اعتیاد جایگزینی است و مواد مخدر بیرونی جایگزین مخدرهای طبیعی بدن شده‌اند. آقای مهندس دژاکام به اهمیت سیستم ایکس پی بردند و در ابتدا این موضوع را به‌صورت فرضیه بیان کردند؛ اما هم‌اکنون موضوع سیستم ایکس به‌صورت تئوری بیان می‌شود.

حال شاید این سؤال پیش آید که این مخدرهای طبیعی یا مواد بیوشیمی در کدام قسمت از بدن انسان تولید می‌شود؟ در مغز انسان است یا غده‌ای به‌خصوص وجود دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید کمی با سیستم عصبی انسان آشنا شویم. دستگاه عصبی انسان به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی اعصاب مرکزی که شامل مغز و نخاع است و کار فرماندهی شهر وجودی یا جسم انسان را انجام می‌دهد. بخش دیگر نیز اعصاب محیطی است که شامل رشته‌های عصبی است که از نخاع جدا می‌شوند و کار آن‌ها نیز انتقال پیام است. حال این رشته‌های عصبی پیام‌ها را چگونه منتقل می‌کنند؟ رشته‌های عصبی از سلول‌هایی به نام نورون تشکیل‌شده است که این نورون‌ها از هم جدا هستند و فضای خالی بین آن‌ها وجود دارد که به آن فضا، فضای خالی بین سیناپسی گفته می‌شود. انتقال پیام در این سلول‌ها به‌صورت شیمیایی انجام می‌گیرد و هر سلول یک ماده شیمیایی تولید می‌کند و سلول بعدی نیز آن ماده را جذب کرده و به همین صورت پیام‌ها منتقل می‌شوند.

سیستم جسم انسان کاملاً هوشمند است و زمانی که من مواد مخدر مصرف می‌کنم، سیستم ایکس و ترشحات بیوشیمی آن دچار اختلال می‌شود و به‌مرور زمان تولیدات آن به حداقل خود می‌رسد و علت اعتیاد به مواد مخدر نیز همین است. به همین دلیل است که اگر من مواد مخدر را وارد بدن خود نکنم، خمار می‌شوم و حالم بد است.

حال چرا به این سیستم، ایکس گفته می‌شود؟ دلیل این موضوع، پیچیدگی، گستردگی، مجهول و ناشناخته بودن این سیستم است. در کنگره ما نسبت به مواد مخدر از واژه‌ی آنتی ایکس استفاده می‌کنیم. آنتی به معنای ضد است و هر آنچه مصرف آن ضد سیستم ایکس باشد و آن را از حالت تعادل طبیعی خود خارج کند، آنتی ایکس تلقی می‌شود؛ مثل مواد مخدر، الکل، قرص‌های روان‌گردان و...

درباره سیستم ایکس و تخریب آن صحبت شد. حال وقتی من مواد مخدر مصرف می‌کنم و سیستم ایکس من تخریب‌شده است، برای بازسازی این سیستم چه راه‌حلی وجود دارد؟ با توجه به اینکه کنگره 60 نسبت به این موضوع کاملاً واقف است، راه‌حل آن را مطرح کرده است. راه‌حل، روش درمانDST است؛ یعنی کاهش تدریجی داروی درمان طی مدت 10 الی 11 ماه. سیستم جسم انسان به‌گونه‌ای است که خودش می‌تواند خودش را ترمیم و بازسازی کند؛ فقط کافی است که مواد اولیه را به آن برسانیم. برای بازسازی سیستم ایکس، داروی OT (شربت تریاک) حکم مواد اولیه را دارد. تریاک 25 نوع آلکالوئید شناخته‌شده دارد که هرکدام خواص دارویی و درمانی دارد، مثل مرفین، کدئین، نارسئین و ... با توجه به این موضوع، تریاک می‌تواند کامل‌ترین و باکیفیت‌ترین دارو برای درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدر باشد و قطعاً هم همین‌گونه است و این موضوع در کنگره 60 تجربه و ثابت‌شده است.

در رابطه با دستور جلسه، نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که من چه در سفر اول و چه در سفر دوم، باید با مکانیزم عملکرد سیستم ایکس آشنا باشم. طبق فرمایش استاد امین، سیستم ایکس به دو صورت باسیم و بی‌سیم عمل می‌کند. تخریب و بازسازی سیستم ایکس به دو صورت باسیم و بی‌سیم صورت می‌گیرد. مصرف مواد مخدر و آسیبی که به جسم خود می‌زنم، باعث تخریب سیستم ایکس به‌صورت باسیم و مستقیم می‌شود؛ اما سیستم ایکس به‌صورت بی‌سیم و غیرمستقیم هم تخریب می‌شود. افکار منفی مثل حسادت، کینه، نفرت، قضاوت و ... بر روی عملکرد این سیستم تأثیر منفی می‌گذارد.

برای بازسازی سیستم ایکس به‌صورت باسیم، اگر در سفر اول هستم، مصرف به‌موقع و به‌اندازه داروی OT مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند و در کنار آن خواب شب و ورزش هم نقش مهمی دارند. برای بازسازی این سیستم به‌صورت بی‌سیم نیز باید از ضد ارزش‌ها پرهیز کنم و کارهای ارزشی انجام دهم؛ همانند خدمت کردن که حال خوش حاصل از آن بر روی سیستم ایکس تأثیر مثبت می‌گذارد. اگر در سفر دوم هستم، باید با تزکیه و پالایش برای حفظ تعادل سیستم ایکس خود تلاش کنم و این موضوع همواره حائز اهمیت است.

 

در ادامه جلسه مراسم پیمان ایجنتی آقای علیرضا زرکش با حضور دیده‌بان آقای علی مجدیان انجام شد و ایجنتی ایشان به مدت یک دوره دیگر تمدید شد.

 

خدمتگزاران این جلسه:

 

عکاس: مسافر سپهر
تهیه گزارش: مسافر علی

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .