English Version
English

سیستم ایکس

سیستم ایکس

در تعریف سیستم ایکس داریم، سیستمی است که شامل مواد شبه افیونی و ضد درد، نورو ترانسمیترها (ناقل‌های عصبی)، مدیاتورها (ارتباط میان سلولی و اعضا) و تمام غدد درون‌ریز و برون‌ریز که مسئولیت تعادل طبیعی بدن را به عهده‌دارند. تعادل طبیعی بدن یعنی چه؟ یعنی اینکه به‌موقع گرسنه شویم، به‌موقع سیر شویم و برای تصمیم‌گیری‌های زندگی در حالت خوبی باشیم. شاید بپرسید مگر سیری و گرسنگی هم در ارتباط با این سیستم است؟ باید گفت بله، تمام اعمال حیاتی ما اعم از خواب، خوراک، خوشی، ناخوشی، درد و همه احساسات ما را همین سیستم راهبری می‌کند و چون ما هنوز دقیقاً اجزا آن را نشناخته‌ایم، از عظمت آن بی‌خبریم و برای همین آن را سیستم ایکس می‌نامیم، چون خیلی از موارد عملکرد آن هنوز ناشناخته است.

ما در کنگره60 آموختیم که این سیستم به دو طریق دچار اشکال می‌شود: یکی باسیم و دیگری بی‌سیم. مسافران با مصرف مواد این سیستم را از تعادل طبیعی خارج کرده‌اند و همسفران بافکر و خیال دچار بی‌تعادلی شده‌اند. وقتی مسافران به کنگره60 وارد می‌شوند با مصرف داروی اوتی، حضور در لژیون، استفاده از سی‌دی‌ها، آموزش‌ها و حضور در رشته‌های ورزشی دچار تغییرات غیرقابل‌باوری می‌شوند. تمام مواردی که برای اصلاح و احیای یک فرد نیاز هست را جناب مهندس دژاکام در روش دی اس تی لحاظ فرموده‌اند؛ مثلث جسم، روان و جهان‌بینی که تمام اضلاع آن در یک سفر، مرتب و دقیق باهم رشد می‌کنند و شخص دوباره به چرخه حیات طبیعی برمی‌گردد. جسم بدون روان و روان بدون جهان‌بینی نمی‌توانند به رهایی برسند. در بسته کامل درمان به روش کنگره60، آموزش و احیای جسم و بیوشیمی بدن با شربت اوتی و تغذیه و ورزش، همراه با جهان‌بینی لحاظ شده است که هر کس که تمام موارد را بانظم و برنامه انجام بدهد از معجزه آن مدهوش می‌شود.

برای کسانی که مسافران را در جایگاه‌های استادی می‌بینند، قابل‌قبول نیست که همین فرد تا سال گذشته درگیر مصرف مواد مخدر بوده است. با شناخت اندکی که از این سیستم پیدا شد، معلوم شد حتی چاقی هم از به‌هم‌ریختگی این سیستم به وجود می‌آید، مثلاً در تحقیقی دانشمندان متوجه شدند که مسئله چاقی که اکنون معضل بزرگ جوامع است با این سیستم ارتباط مستقیم دارد، وقتی سیستم ایکس دچار اشکال می‌شود فرد برای احساس گرسنگی، هورمون مربوط به گرسنگی را ندارد، یعنی برایش ترشح نمی‌شود؛ اگر از او بپرسید غذا می‌خوری؟ می‌گوید میل ندارم ولی اگر برایش غذا بیاورید از پای غذا نمی‌تواند کنار برود و همچنان به خوردن ادامه می‌دهد. این امر به خاطر این است که چون هورمون گرسنگی در بدنش نیست احساس گرسنگی نمی‌کند و چون هورمون سیری هم ترشح نمی‌شود احساس سیری هم نمی‌کند بنابراین به خوردن بی‌رویه ادامه می‌دهد، بعضی از این افراد می‌گویند خسته شدم ولی سیر نشدم. پس نبود یک سیستم ایکس سالم، باعث چاقی هم می‌شود چون هورمون سیری که بعد از شروع اولین لقمه 20 دقیقه طول می‌کشد تا پیام سیری را برساند باعث سیری می‌شود نه مقدار غذای مصرف‌شده، معمولاً افرادی که از تعادل خارج هستند و سیستم ایکسشان خراب است در عرض چند دقیقه می‌توانند مقدار زیادی غذا را ببلعند و بازهم گرسنه باشند. همیشه بعد از خوردن غذا به شیرینی میل دارند چون 20 دقیقه حیاتی در امر خوردن را رعایت نکرده‌اند و باعجله مقدار زیادی غذا را میل کرده‌اند.

در مورد خواب شب هم که یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین پارامترهای حیاتی است، سیستم ایکس دخیل است. انسان‌هایی که سیستم ایکس به‌هم‌ریخته‌ای دارند با خواب به‌موقع دچار مشکل هستند. تا پاسی از شب بیدارند و در این بیداری ذهن، مشغول به بازی است و آرامش که بعد از یک خواب به‌موقع و خوب که در آن سم‌زدایی، چربی سوزی و خیلی دیگر مسائل اتفاق می‌افتد را از دست می‌دهند. شارژ انرژی‌هایی که در روز نیاز داریم با خواب شب صورت می‌گیرد، پس وقتی جناب مهندس دژاکام، همسفران را در کنار آموزش، به تغذیه و ورزش دعوت می‌کنند انگار سیستم ایکس را به‌صورت هدیه به ما اهدا می‌کنند. هدیه‌ای که در آن انرژی، سرحالی، شادی و تعادل طبیعی قرارگرفته است. امیدوارم که لیاقت پذیرش این کادو و هدیه‌ای که به‌رایگان در اختیارمان قرارگرفته است را داشته باشیم، نگوییم که او مصرف کرده است، به من چه؟ این را به‌خوبی دیده‌ایم که بعضی از ما همسفران سیستم ایکس خراب‌تری از یک مصرف‌کننده داریم. آن‌ها بعد از سفر، سرحال، دانا و توانا می‌شوند ولی همسفرانی که این کادو را دریافت نمی‌کنند، هنوز بیمار، غمگین و سردرگم هستند. به امید روزی که قدر تمام آموزش‌ها و کنگره60 را به‌خوبی بدانیم و آن کنیم که فرمان است.

 

نویسنده: کمک راهنما خانم مینا

لژیون: چهارم

منبع: کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .