English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی صالحی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی صالحی

جلسه هفتم از دوره شانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی مسافر حمید و نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر سپهر با دستور جلسه کار، تحصیل و قدرت روز یکشنبه مورخ 96/05/01 رأس ساعت 17 آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز یکی از مثلث‌های مهم کنگره است؛ مثلثی که از سه ضلع کار، تحصیل و قدرت ساخته‌شده است. سه‌ضلعی که اگر در کنار هم و با روشی درست رشد نماید در نهایت امر به قدرت منتهی می‌گردد. مسئله کار از زمان‌های قدیم بسیار ارزشمند بوده است، طوری که می‌گفتند: «کار جوهر مرد است.» یکی از اهداف کار تأمین مخارج زندگی است، ولی تأمین مخارج زندگی تنها هدف برای کار کردن نیست و با کار کردن اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کنیم.

نقطه‌نظر جامعه نسبت به یک فرد شاغل مثبت است، این در صورتی است که دیدگاه جامعه نسبت به یک فرد بیکار کاملاً برعکس است و فرد بیکار را با دیدی منفی تجزیه‌وتحلیل می‌کنند. شغل اعتمادبه‌نفس و تمرکز را پدید می‌آورد و نتیجه این اعتمادبه‌نفس و تمرکز به وجود آمدن یک انرژی مطلوب در درون شخص است که درنهایت به تعادل فیزیولوژی منتهی می‌گردد.

معادل کار در کنگره خدمت است؛ اینجا یک سؤال پیش می‌آید: چرا فرد بیرون از کنگره کار می‌کند و از کارش هیچ لذتی نمی‌برد، درصورتی‌که همان فرد در کنگره خدمت می‌کند و از کارش لذت می‌برد و انرژی کسب می‌کند؟ در جواب می‌توان گفت: موضوع تفاوت دو جهان‌بینی است؛ در حقیقت دو نگاه متفاوت که اگر با دید خدمت به دیگران پیش برویم قطعاً انرژی لازم را کسب می‌کنیم و از انجام کارهایمان لذت کافی را می‌بریم، در غیر این صورت تاثیر عکس دارد و باعث انرژی منفی میشود.

یکی از مسئله بزرگ در جامعه نبودن حس مسئولیت‌پذیری است که باعث گردیده هر روز با یک سری مشکلات جدید روبرو شویم. مسئولیت گرفتن در کنگره و خدمت درست می‌تواند آموزش و تمرینی باشد تا بتوانیم در خارج از محیط کنگره هم عمل سالم را بجا بیاوریم. اگر نوع نگاه خود را به کار عوض کنیم، قطعاً از انجام آن کار لذت کافی را خواهیم برد.

تحصیل یعنی کسب کردن یا به دست آوردن علم و دانش؛ حتماً نباید همه افراد تحصیلات آکادمی داشته باشند. جزوات، کتاب‌ها و سی‌دی‌ها، علم و دانش ما را ارتقاء می‌دهند که درنهایت به دانایی نیز منتهی می‌گردد. مطالبی که در کنگره تدریس می‌گردد در هیچ مکان دیگری آموخته نمی‌شود.

 

عکاس: مسافر علی
تهیه گزارش: مسافر محمد صالح

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .