English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه، شیشه و تخریب های آن روی من

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه، شیشه و تخریب های آن روی من

بنام خدا

این جلسه هشتمین جلسه از دوره پنجاه و نهم از سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه شیشه و تخریب های آن، در روز چهارشنبه مورخ 96/4/7 به استادی و نگهبانی مهندس دژاکام و دبیری خانم زهرا راس ساعت 11:10 آغاز به کار نمود.

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

امیدوارم حال همه شما خوب باشد، بحمدلله حال من هم خوب است.

عید را به شما تبریک می گویم. هیچ عبادتی جهت بیهودگی درست نشده است، مخصوصاً در مکتب ما. اینطور نیست که شما یکسری کارها را انجام بدهید و این کارها صرفاً عبادی باشد. مسئله روزه فقط یک موضوع عبادی صرف نیست، خیلی مطالب در آن نهفته است.

وقتی عید شد، بچه ها برای من تبریک می فرستادند، جملات من هم که برای دوستان صمیمی ام نوشتم که؛

روزه ها را ما گرفتیم، افطار را هم با غذاهای خوب برگزار کردیم، در منزل ما که واقعاً ضیافت و میهمانی بود. دور شکممان هم کمتر شد، در نهایت کلی پول گیر کنگره آمد. ما در شعبه آکادمی که هر 6روز، افطاری می دادیم، بعد از حساب و کتاب مخارج، مبلغ 42میلیون تومان هم اضافه آوردیم.

پس ببینید مسئله روزه گرفتن، فقط می تواند گرسنگی کشیدن و اعصاب خوردی باشد، و می تواند تبدیل به یک مسئله پرمنفعت باشد.

در این یکماه تمام شعب افطاری می دادند، همه دور هم جمع بودند و همه باهم یک غذا می خوردند، اکثراً در قسمت های مختلف هم خدمت می کردند، یکسری هم کمک مالی می کردند به ماه رمضان و از این کار احساس خوشایندی داشتند.

بقیه مسایل عبادی که در مکتب خودمان هم هست، همینطور است. بعضی ها هم یکسری کارها انجام می دهند که برای من خنده دار است، انگار که می خواهند سر خداوند کلاه بگذارند.

یکروزی یک بره ای در آب شنا می کرد، یک گرگ یقه بره را می گیرد و می گوید که تو گرد و خاک می کنی، هرچه بره می گفت که اینجا گرد و خاک نمی شود، گرگ قبول نمی کرد، در آخر بره گفت که اگر می خواهی مرا بخوری بخور !

خیلی ها هم بخاطر اینکه روزه خود را نگیرند و بخورند، کیلومترها با ماشین می روند و از شهر خارج می شوند. اگر می خواهید روزه نگیرد، نگیرید.

به تمام شعب هم اعلام کردیم، قطعاً این شعب مقداری پول از ماه رمضان اضافه آورده اند، تا 20درصد از این هزینه را می توانند صرف خرید لوازم مورد نیاز کنند و الباقی هم به حساب زمین خود شعب لحاظ خواهد شد.

من از این ماه واقعاً لذت می خورم و واقعاً افسوس می کنم که این ماه گذشت.

مسئله دیگر که باید راجع به آن صحبت کنم؛

 کاری نکنید که هرکس سفردومی شد از لژیون بیرون رود، سفر دومی ها باید حداقل تا یکسال در لژیون باشند. آموزش را دیده اند و به سفر دوم رسیده اند، یکسال دیگر هم باید در لژیون باشند و آموزشهای جدید را ببینند.

این قضیه بستگی به راهنما دارد، ممکن است راهنما سفر اولی کم داشته باشد و بعد از یکسال سفر دومی اش را در لژیون نگه دارد.

لژیون های آبیاری کار خودشان را به خوبی آغاز کرده اند و من از این بابت بسیار خوشحالم. امیدوارم که شهرستانها هم این کار را انجام بدهند، چون نگهداری و مراقبت و آبیاری 95درصد کار است، کاشتن فقط 5 درصد کار است.

مسئله دیگر؛

سعی کنید که بچه های لژیونتان حتماً سی دی مجانی را گوش کنند. ما در کنگره دیگر پرونده سازی

یک نامه در رابطه با دیده بان آقای مجدیان نوشته شده بودند که؛  " احتراماً در خصوص تخلفات بوجود آمده در انتخابات ...... بر خود واجب می دانم مواردی را بعرض شما می رسانم ..."

اصلاً این شخص حق ندارد که اظهار نظر کند و چیزی بگوید. چون ما در انتخابات فقط فرم ها و آراء را بررسی می کنیم. ما همه یکدیگر را می شناسیم و می خواهیم یک انتخابات مرزبانی انجام دهیم، بنابراین اگر بد باشد، اعضاء کنگره او را می شناسند و به او رای نمی دهند. ما نمی گوییم که این 10 نفر می خواهند مرزبان شوند و این 3 نفر اصلاً خوب نیستند. اگر بد باشد، من نباید او را حذف کنم، چون اگر حذف شود، می گوید که من رای می آوردم و من را حذف کردند، در صورتی که اگر در انتخابات شرکت کند، مطمئناً دو یا سه رای می آورد.

این است که اگر شکایتی از کسی دارید، اسمتان را بنویسید و امضاء کنید. ما در کنگره همه داوطلب هستیم، فی سبیل الله کار می کنیم و هیچکدام حقوقی در قبال کاری که انجام می دهیم نمی گیریم. ما نبایستی در کار دیگران تجسس کنیم، نباید در مورد دیگران قضاوت کنیم. پیش داوری نکنید. من به دیده بانان مرزبانان وانتخابات گفته ام که هر کس خواست مرزبان شود، بگذارید در انتخابات شرکت کند، بگذارید گروه او را انتخاب کند. اگر یک نفر آدم بدی بود و در انتخابات رای آورد، ایرادی ندارد، بگذارید تا او مرزبان شود و بگونه ای رفتار کند که دیگران یاد بگیرند که دیگر نباید به شخصی که صلاحیت ندارد، رای بدهند.

من فقط یکبار در سال های اول کنگره، یک نگهبان را که در حال چرت زدن بود، بعد از چندبار تذکر، نامه نوشتم و گفتم که پایین بیاید.

سالروز مبارزه با موادمخدر مبارک باشد، البته ما هر روزمان این مناسب است.

مسئله بعدی؛

الآن بیش از 12سال است که ما شیشه را کاملاً درمان می کنیم، به طور قطعی درمان می کنیم، کما اینکه به اعتقاد ما انواع اعتیادها قابل درمان هستند.

رئیس سازمان نایدا، بزرگترین مرکز تحقیقاتی سوء مصرف موادمخدر، در یکی از مقالاتی که برای ما فرستاده بود، نوشته بود، دعا می کنم که در 10 سال آینده دارویی ابداع شود که بتوانیم با آن شیشه را درمان کنیم. در جواب ما هم گفتیم که ما الآن حدود 10 سال است که شیشه را در کنگره درمان می کنیم.

از نظر کنگره 60 هر ماده مصرفی، در هر شرایط سنی و شرایط بیماری، قابل درمان است. بچه های مصرف کننده شیشه در کنگره، بعضی ها در تیم ملی راگبی و تیم راگبی کنگره حضور دارند.

مصرف شیشه در کنگره 60 برای ما قابل درمان است، البته شیشه به پایین آمد و جایش را به هروئین داد و من از صمیم قلب خوشحالم که این اتفاق افتاد. چون هروئینی، هروئینی است، تریاکی، تریاکی است، ولی یک الکلی مشاهیرش کار نمی کند، ما در قدیم دعوا و چاقوکشی در اثر استفاده از الکل داشتیم، شیشه یک چیزی است 10 برابر بدتر از مصرف الکل، شخص بچه اش را می کشت، سر مادرش را می برید و ... اینها کمتر شده است. امیدوارم که امثال مصرف کنندگان شیشه در کشور نباشد، چون ماده بسیار خطرناکی است.

مطلب دیگر؛

در سی دی مجانی؛ گفتم که آدمها به سه گروه تبدیل می شوند:

1ـ آنهایی که به کنگره 60 کمک می کنند (مالی و جایگاهی)

2ـ گروهی هستند که خنثی هستند.

3ـ یک گروه هم هستند که در کنگره تخریب ایجاد می کنند.

از جمله مهمترین این گروه، کسانی هستند که موقع قانون یازدهم از جلسه بیرون می روند، چون به کنگره کمک نمی کنند و جلسه را هم بهم می ریزند.

این مطلب را در تمام شعب انتقال بدهید، این افراد گویی جزو اصحاب شمال هستند.

 

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی سخنان مهندس 96/4/7 دانلود
فایل صوتی رهایی ها 96/4/7 دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .