English Version
English

گفت و گو با ایجنت نمایندگی گیلان آقای آرش جعفری

گفت و گو با ایجنت نمایندگی گیلان آقای آرش جعفری

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.

سلام آرش هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس: شیشه، مدت سفر ده ماه  ،  روش درمان DST, داروی درمان OT, راهنما آقای میثم اسماعیل قصاب، ورزش فوتسال، مدت رهایی چهار سال و پانزده روز. 

 

لطفاً به ما بگوئید که آشنایی شما با کنگره چگونه بود؟ 

آشنایی من با کنگره 60 سال‌ها پیش و به‌صورت کاملاً اتفاقی شکل گرفت، روزی که من دقیقاً نمی‌دانم می‌خواستم از طریق TTX تلویزیون یا نتایج فوتبال را ببینم یا قیمت ماشین را جستجو کنم  مطلبی با اسم درمان اعتیاد نظرم را جلب کرد که وارد آن موضوع شدم و برای اولین بار اسم کنگره 60 را دیدم و بعد از خواندن مطالب آن به فکر پیدا کردن آدرس و تلفن از این NGO افتادم و با کمی جستجو کنگره 60 را پیدا کردم.

 

دلیل ماندگار شدن خود را در کنگره 60 بیان نماید؟

من هم همانند همه افراد دیگر  با نیت ترک مواد مخدر وارد کنگره شدم،  ولی تنها دلیلی که مرا در کنگره ماندگار کرد، آن پیوند محبتی است که بین اعضا کنگره وجود دارد و متوجه شدم که اعتیاد درمان دارد.

زمانی که وارد سفر دوم شدم احساس خوبی داشتم و این حس به من دست داد که با حضور در کنگره در مرحله اول به خودم بیشتر می‌توانم کمک کنم و به حال خوش برسم،  یک سفر دومی همانند نهالی است که نیاز به مراقبت دارد و با یک باد کوچک ممکن است ریشه‌هایش از خاک بیرون بیاید و نیاز به یک چوب کمکی دارد  تا محکم بشود، من هم برای محکم شدن از کنگره در سفر دوم کمک گرفتم.

و دلیل دوم هم این است که خیلی‌ها در سفر اول به من کمک کردند تا من به درمان برسم والان نوبت من است تا بتوانم به دیگران کمک کنم تا به درمان برسند.

مهم‌ترین تأثیرات کنگره در زندگی شما چه بود؟ 

تأثیرات زیادی کنگره بر زندگی من گذاشت اولین تأثیر قطع مصرف مواد مخدرم بود، دوم به دست آوردن خانواده‌ام بود، ارتباط دوباره با دوستان و خانواده‌ام برقرار نمایم و...

کنگره به زندگی من نوری دوباره بخشید و امروزه با توجه به مشکلاتی که در زندگی هر شخصی وجود دارد بازهم حال خوشی دارم و از زندگی لذت می‌برم همین موضوع بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تأثیر در زندگی من است.

 

لطفاً کمی  از سوابق خدمتی خود در کنگره بگوید و آیا فکر می‌کردید روزی کمک راهنمایی و ایجنتی را تجربه کنید؟  

وقتی وارد کنگره شدم  می‌دیدم افرادی که در حال خدمت هستند حال خوشی دارند و آن حال خوش را احساس می‌کردم و سعی کردم آرام‌آرام با اجازه کمک راهنمایم مسئولیت‌های کوچک را تجربه نمایم و از زمین جارو زدن، مسئول پذیرایی، مهمان‌داری،  نگهبان نظم را تجربه کردم و در سفر دوم هم از دبیری، نگهبانی، مسئول نشریات بودم که حدود دو سال این خدمت را انجام دادم   و بعدازآن مرزبانی را تجربه کردم که در اواخر خدمت مرزبانی بودم که در آزمون کمک راهنمایی هم قبول  شدم و به‌عنوان کمک راهنما لژیون تشکیل دادم و البته لژیون ویلیام وایت هم دارم و در آخر هم افتخار این را دارم که به‌عنوان ایجنت در حال خدمت‌گزاری هستم.

 

آیا آرزوی به دست آوردن جایگاه خاصی را  در کنگره 60   دارید؟

هر انسانی اگر در مسیر درست قدم بردارد با  تلاش به تمام آرزوهایش خواهد رسید البته اگر لیاقت آن را داشته باشد، مهم‌تر از به دست آوردن جایگاه‌های بالا این است که در هر جایگاهی که هستی درست خدمت کنی و وظایفت را به‌درستی و به بهترین شکل انجام بدهی.

لطفاً نظرتان را در خصوص نشریات و سایت کنگره 60 بیان نمایید؟ 

یکی از بهترین تجربیات من خدمت کردن در نشریات کنگره 60 است و دو سال با عشق در اینجا خدمت‌گزار بودم و شاید 90 درصد سی‌دی‌های کنگره را در آن مدت گوش  دادم، می‌توانم بگویم این آموزش‌ها را که از سی‌دی‌ها گرفتم در هیچ دانشگاهی درس داده نشده و این سی‌دی‌ها حقایق زندگی را به من نشان داد و نشریات کنگره همیشه به‌روز است و ما هرروز می‌توانیم آموزش‌های جدیدی به دست آوریم برای بهتر زندگی کردن  .

درباره سایت کنگره 60 هم باید بگویم یکی از بزرگ‌ترین شاخه‌های کنگره است و این سایت یک سایت کامل است.

من خودم غیرازاینکه هرروز به سایت گیلان سر می‌زنم  سایت تهران و حتی سایت شهرهای دیگر راهم نگاه می‌کنم و مطالب آن‌ها را می‌خوانم زیرا در جهان امروزی فضای مجازی زیاد وجود دارد و ما باید بهترین استفاده را از آن بکنیم و به‌روز باشیم و این به‌روز بودن سایت باعث می‌شود ما هرگز از مطالب خسته نشویم.

 

اگر صحبتی با سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها دارید بیان نمایید.

برای یک سفر اولی چیزی مهم‌تر از درمان اعتیاد نیست و برای رسیدن به رهایی و درمان باید باجان و دل به حرف‌های کمک راهنمایشان گوش کنند وقتی‌که من حالم در کنگره خوب شده است همه آدم‌ها می‌توانند به این خواسته برسند.

سفر دومی‌ها هم هرگز خدمت کردن را فراموش نکنند و با خدمت می‌توانند زندگی بهتر و حال بهتر را برای خودشان فراهم آورند.

 

بهترین خاطره شما از کنگره چیست؟ 

کنگره برای من سراسر خاطره است روز رهایی‌ام، روزی که کمک راهنما شدم، روزی که رهجو هایم به رهایی رسیدند و... هرروز کنگره یک خاطره خوب است

 

سخن  آخر:

امیدوارم که تمام سفر اولی‌ها به سفر دوم برسند و از شما هم تشکر می‌کنم که این مصاحبه را انجام دادید.

 

مصاحبه و تایپ: مسافر ارسلان 
عکس و ثبت: مسافر حسین 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .