English Version
English

که چی؟

که چی؟

سؤال "که چی؟" با این که سؤال خیلی کوتاهی است ولی بار معنایی زیادی در آن نهفته است. سؤال "که چی؟" ممکن است در مورد مسائل خیلی کوچک در زندگی مطرح شود. در واقع سؤال "که چی؟" در تمام سطوح زندگی ما نقش دارد و پاسخ به این سؤال بستگی به جهان بینی افراد دارد و این سؤال موضوع مهمی در جهان بینی می‌باشد.

انسان‌ها با توجه به قدرت اختیاری که دارند می‌توانند به این سؤال پاسخ مثبت یا پاسخ منفی بدهند. اگر هدف انسان‌ها حرکت به سمت ارزش‌ها باشد پاسخ به سؤال صحیح است ولی اگر انسان‌ها بی هدف باشند یا به سمت ضد ارزش‌ها حرکت کنند پاسخ به سؤال "که چی؟" درست نیست.

 هر انسانی می‌تواند قبل از انتخاب راه و مسیر، این سؤال را از خود بپرسد و این کار انسان‌ها را به تفکر وادار می‌کند و هدف انسان را مشخص می‌کند.

اگر انسان برای پاسخ به سؤال "که چی؟" دچار شک و دودلی شد، باید در مورد این سؤال تفکر کند و با استفاده از عقل خود و نیروی درونی خود جواب درستی برای این سؤال پیدا کند. هر چه سطح آگاهی و دانایی انسان‌ها بالاتر برود و به دانایی مؤثر نزدیک شوند، می‌توانند پاسخ درستی برای سؤال "که چی؟" داشته باشند.

انسان‌هایی که جاهل هستند، نمی‌توانند به این سؤال پاسخ صحیح بدهند زیرا درون مثلث جهالت قرار گرفته‌اند و ترس، منیت و ناامیدی بر آن‌ها غلبه شده است و روز به روز تخریبشان بیشتر می‌شود و به حاشیه‌ها پرتاب می‌شوند.

 

با احترام، کمک راهنما همسفر سهیلا

تنظیم و ارسال: همسفر سحر

وبلاگ نمایندگی نیک آباد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .