English Version
English

من در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره چه کرده ام؟؟

من در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره چه کرده ام؟؟
در ابتدا خدا را شکر می کنم که یکبار دیگر خدمت در سایت نصیبم شد و عرض خداقوت دارم به همه خدمتگزاران این بخش
راهنمای عزیزم می گفت هرگاه خدمت کردن در دستور جلسه ای مقارن شد با تولد شخصی یا استادی فردی بی دلیل نیست و قطعا آن فرد در زمینه آن دستور جلسه به دانایی رسیده است که انتخاب شده است و یا قرار است با آن خدمت به این دانایی دست پیدا کند. 
و من همیشه وقتی خدمتگزاران وبلاگ از من می خواهند مطلبی در مورد دستورجلسه ای بنویسم، این گونه به ماجرا نگاه می کنم که قرار است در مورد این موضوع قدری به دانایی نزدیکتر شوم، امید که این اتفاق و توفیق حاصل گردد.
 
اما این دستور جلسه و حالت سوالی آن که من در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره چه کرده ام؟؟ قدری مرا به فکر فرو برد و با خود گفتم واقعا برای پیشرفت علم کنگره و قدرتمند شدن پایه های مالی کنگره من چه کارهایی انجام داده ام؟  
 
حقیقتا کنگره مانند دریا و بحری عظیم و عمیق است که شاید من به اندازه قطره ای در آن نقش داشته باشم، اما اگر تک تک ما اعضای کنگره به اندازه قطره ای نقش خودمان را درست ایفا کنیم، قطعاً کنگره روز به روز قوی تر خواهد شد.
 
پایه های مالی و علمی دو ستون مهم در کنگره هستند. 
پایه های مالی شامل کمک های نقدی ما به کنگره می شود که بارزترین مصداق آن حمایت از سبد پول است و افرادی که توانایی مالی بیشتری دارند عضو لژیون مالی می شوند و یا کمک به ورزش کنگره، کمک به زمین کنگره و... 
 
در بخش کمک های مالی این نکته خیلی حائز اهمیت است که هر کدام از ما به اندازه توانمان این کار را حتما حتما انجام دهیم و اگر از نظر مالی در سطح پایین تری قرار داریم این اصلا توجیه منطقی نیست که ندارم پس کمک نکنم، بلکه به اندازه توانمان ببخشیم. 
 
چرا که همانطور که می دانید کنگره یک نهاد مردمی است و دولتی نیست و تمام پایه های مالی آن از کمک های اعضای آن است و از بیرون هیچ کمکی پذیرفته نمی شود و آقای مهندس تاکید فراوان دارند که باید از نظر مالی به خودمان متکی باشیم ، پس از نظر مالی کنگره را حمایت کنیم تا هم کنگره پا برجا باشد و هم ما به خواسته و هدف خود یعنی درمان و رهایی برسیم. 
فراموش نکنیم که حمایت از سبدها در هر جلسه خود یک نوع آموزش است، آموزش بخشیدن و عکس العمل آن به خود ما بر می گردد و من معتقدم معنویات، مادیات را به همراه دارد البته از راه درست و صحیح آن. 
 
اما پایه های مالی 
در مورد علم کنگره باید بگویم که این علوم بسیار جامع و کامل و گسترده و فراگیر است و قرار نیست ما چیزی به آن اضافه کنیم بلکه بایستی از سی دی ها و کتب و جزوات این علوم را فرا بگیریم و به دیگران نیز انتقال دهیم و یکی از راههای فراگیری علوم کنگره حضور مستمر و به موقع در کارگاههای عمومی است و اینکه به موقع برسم و از سخنان استاد جلسه استفاده کنیم.
من همیشه به رهجو ها می گویم استاد جلسه برای اینکه 10 دقیقه صحبت  کند حداقل 2 ساعت، در مورد موضوع آن دستور جلسه مطالعه و تحقیق داشته است و اگر امروز به صحبت های استاد جلسه گوش نکردید و دیر رسیدید بخش مهمی از آموزش امروز را از دست داده اید و همین طور هر مشارکت حاوی یک پیام و تجربه فردی هر شخص است که رایگان در اختیار ما قرار می دهد. 
 
بعد از فراگیری علوم کنگره نکته مهم و قدم بعدی کاربردی کردن این علوم است  و در واقع دانایی و آگاهی ما باید در امورات و زندگی روزمره ما جاری شود و نمودار گردد.
مهمترین و با ارزش ترین علمی که من در کنگره آموختم و موجب تغییرات اساسی در زندگی ام شد،علم همسفری کردن بود که امروز دوست دارم این علم را قدم به قدم به رهجوی تازه وارد در لژیون انتقال بدهم تا او هم مثل من این آرامش و حال  خوب را تجربه کند. 
 
به هر حال هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم نشر آن است.
شاخه ها و علوم زیادی در دنیا هست امادلیل اینکه علم کنگره با همه آنها فرق دارد و بسیار شیرین و دلنشین است این است که علم کنگره توام با عشق و احساس است و اینگونه می شود که رهجو از راهنما حرفهایی از جنس دل می شنود و به گوش جان می خرد و آن علوم را سرلوحه زندگی اش قرار می دهد. 
ما در کنگره آموختیم که هر چیزی افتی دارد و افت علم، تکبر و غرور است، اما علم کنگره بسیار مقدس تر از آن است که موجب تکبر در شخص شود. 
امیدوارم که همه ما روز به روز از علوم کنگره بهره بیشتری ببریم و به دور از آفت و گزند تکبر و غرور باشیم و در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره قدم برداریم. 
 
 
نگارنده: کمک راهنما محترم خانم سمیه چمانه
تهیه و تنظیم: همسفر مرجان و سمیرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .