English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60، نمایندگی سهروردی

کارگاه آموزشی کنگره60، نمایندگی سهروردی

جلسه ششم از دوره پنجم کارگاه های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره 60 نمایندگی سهروردی به استادی مسافر اصغر و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه هفته راهنما  روز پنج شنبه مورخ 07 اردیبهشت ماه 1396 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم به خاطر اجازه حضور در شعبه‌ای به این زیبایی و تبریک هفته راهنما خدمت همه عزیزان و علی‌الخصوص بزرگ راهنمای کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام و تمام راهنمایان کنگره و همچنین راهنمایان شعبه سهروردی و امیدوارم خداوند به همه کمک کند. تا در این راهی که در پیش داریم موفق شویم. در پیام آقای مهندس در این هفته، راهنما به ستاره‌ای پرنور به نام طارق تشبیه شده است. وقتی چشم انسان به این ستاره بیافتد، بر روی انسان اثرگذار است.

زمانی که یک رهجو به راهنمایش نگاه می‌کند هم نور می‌بیند و هم از وجودش استفاده می‌برد. یا در سوره واقعه آمده که شیر، هم تو را سیر می‌کند وهم رفع تشنگی خواهد کرد. با خواندن آن ترس زیادی در وجود خود احساس کردم. چون خیلی سخت است، به همان اندازه که راه را نشان می‌دهی، خیلی‌ها را هم می‌توانی به مسلخ ببری. در عین اینکه کار بسیار سختی است خیلی هم باارزش می‌باشد. خداوند در قران می‌فرماید که هیچ کاری به‌اندازه نجات انسان‌ها باارزش نیست. هیچ کاری باارزش‌تر از کار پیامبران نیست.

کار راهنما هم شبیه کار پیامبران است. من به‌عنوان کمک راهنما خیلی باید مراقب باشم چون افرادی مرا به‌عنوان نور می‌بینند که جهت و راه را نشان می‌دهم. کنگره سفید مطلق نیست و هر راهنمایی ممکن است راهنما نباشد. پس همان‌گونه که در وادی اول ذکرشده خداوند را باید همیشه در نظر گرفت و مواظب باشیم که غرور و منیت به سراغ ما نیاید. چون باعث سقوط من از آن نور یا ستاره خواهد شد و پایان کار پایان بدی خواهد بود. و طبق فرمایش آقای مهندس در سی دی فاضلاب: به‌جای اینکه به اقیانوس برسی به فاضلاب خواهی رسید.

خوشبختانه راهنمایان و معلمین کنگره 60 نور واحدی دارند (آقای مهندس) که انشا الله بتواند میلیاردها سال ما را رهبری کند. و نور اصلی آن بزرگ‌مرد است. که حواسش به همه‌چیز است که ما راه را گم نکنیم. خوشحالیم که در زمانی نفس می‌کشیم که یک چنین مرد توانایی کنترل و اداره ده‌ها شعبه را دارد. زمانی که دویست نفر در یک شعبه دورهم می‌نشینیم بدون اینکه تنشی بین ما به وجود بیاید به خاطر وجود نیروهای کنترل‌کننده‌ای است  که از ما محافظت می‌کنند. خداوند در قران می‌فرماید: من ولی کسانی هستم که ایمان آوردند. و نگهبانانی از جنس خودم می‌فرستم و وصل را انجام می‌دهم.

این وصل توسط انسان‌های بزرگی مثل آقای مهندس انجام می‌شود. و این آرامش‌ها نشان از وجود خداوند است. برای تمام کمک راهنمایان آرزوی موفقیت می‌کنم. راهی بس دشوار در پیش دارند اما این راه سهل و آسان است. بزرگی در کنگره می‌گفت: یازده ماه در کنگره برابر با هفتادسال حضور در دانشگاه است. وقتی یک تازه‌وارد یک‌بار مورد مشاوره قرار می‌گیرد. اطلاعاتی به دست می‌آورد که باعث تعجب همگان می‌شود. وقتی وارد کنگره می‌شوی انشعاب نور همه را به‌صورت مساوی دربرمی گیرد و انسان‌هایی زرنگ هستند که علم بیشتری کسب کنند و با عمل سالم خود بهره بیشتری از این نور ببرند.

اما وظایفی که رهجو در مقابل راهنما دارد. این هفته، هفته بزرگداشت راهنما است. باید به راهنمایم احترام بگذارم. و طبق فرمایش آقای مهندس باید این احترام با تقدیم کادو انجام شود. البته باید دانست که راهنما هیچ احتیاجی به کادوی من ندارد. اما این‌یک نوع احترام و قدردانی است که اگر انجام ندهم خداوند آن چیزهایی را که به من داده را از من خواهد گرفت. خداوند در قران می‌فرماید: ادعونی استجب لکم (بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا). آیا این بدین معنی است که خداوند از نیازهای ما آگاهی ندارد. البته که آگاه است اما این‌یک شرط است. تا در دنیا تو یک‌چیزی ندهی من هم چیزی به تو نخواهم داد. تا یک‌پنجم شربت را کم نکنی دویست برابر دی نور فین به تو نخواهم داد. تا مالی را در راه خدا ندهی من هم آرامش را به خانه تو نمی‌آورم. پس باید عملی از تو صورت بگیرد تا از طرف خداوند هم به تو چیزی عطا شود.

کسی که شربت را سروقت نخورد به‌هیچ‌وجه حال خوشی کسب نخواهد کرد. کسی که به این هفته اهمیت ندهد حال خوبی به دست نخواهد آورد. آیا وقتی نماز می‌خوانیم به خاطر این است که خداوند محتاج نمازخواندن ماست. این من هستم که به نماز نیاز دارم، من به کنگره 60 نیاز دارم. آیه قران می‌فرماید: شما محتاج من هستید. من محتاج راهنما هستم راهنما نیازی به من ندارد. این من هستم که باید جایگاه خود را حفظ کنم. و این کار رایگان انجام نمی‌شود. بهای کنگره 60 چیست؟ تریاک بدهی و دویست برابر دی نور فین پس بگیری. یک کادو بدهی و حال خوب دریافت کنی. انسان نباید معامله‌گر باشد اما باید عاقل باشد من باروزی چهل گرم تریاک و شیره و شیشه و درمانده از تمام دنیا و کلی بدهکاری وارد کنگره 60 شدم. از شدت غم و ناراحتی و بغض، قادر به حرف زدن دم در کنگره نبودم. و وقتی سفرم شروع شد تمام ناراحتی‌هایم را خداوند گرفت و به‌جای آن عزت و آبرو و سلامتی به من عطا کرد. از خداوند می‌خواهم کمکم کند که بتوانم در کنگره باشم.

بزرگی می‌فرماید: هر کس به من کلمه‌ای آموخت مرا بنده خودساخته است. وقتی کسی یک‌جهتی را به تو نشان داد باید تا آخر عمر به او احترام بگذاری. خداوند پس از خود سه نفر را نام‌برده که شایسته احترام گذاشتن هستند: پدر، مادر و معلم و فرموده سعادت دنیا و آخرت به دست این افراد می‌باشد. احترام به این سه نفر باعث بزرگی تو خواهد شد. به گفته آقای مهندس: بدترین راهنما بهترین انسان روی زمین است و اگر کسی در کنگره 60 پشت سر راهنمایی که به نظرش بد است صحبت کند. جایگاه خود را از دست خواهد داد و خیری از کنگره نخواهد دید. انشا الله بتوانیم در این هفته طوری که لیاقت یک کمک راهنماست از او تشکر کنیم که این کار، تشکر از خداوند است. بستری که اکنون فراهم است به کمک این عزیزان است. 

در شهرهایی مثل شیراز باوجوداینکه زمین برای احداث شعبه آماده است اما هنوز اجازه از طرف آقای مهندس صادر نشده اما در این شهرستان دو شعبه ایجادشده است. اگر شکر آن را به‌جا نیاوریم و سپاسگزار نباشیم خداوند از ما خواهد گرفت.  اگر همیشه منتظر انجام مشارکت از طرف دیگران باشید این‌یک نوع دزدیدن علم دیگران است. شعبه امین گلی به دلیل این‌که ناسپاسی کردیم در شرف انحلال بود و حتی آقای مهندس هم به دلیل همین ناسپاسی ما دستور دادند که لژیون‌های ما به سهروردی منتقل شود.

ما همیشه منتظر کمک از طرف دیگران هستیم. من در قبال این‌همه نعمتی که خداوند به من داده و لیاقت این صندلی‌ها را به من عطا کرده باید شکرگزار باشم. چه بسیار افرادی که هم‌اکنون در کمپ‌های ترک اعتیاد به صندلی‌ها بسته‌شده‌اند یا اشخاصی در بیمارستان‌هایی مثل فارابی شوک مغزی داده می‌شوند. اما در کنگره 60 مرده زنده می‌شود. در ابتدا که وارد می‌شویم قول همه نوع همکاری می‌دهیم اما زود فراموش‌کار می‌شویم.

 
 
نویسنده: مسافر علی اصلانی
عکس: وب نمایندگی سهروردی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .