English Version
English

کنگره 60؛ میزبان میهمانان استرالیایی بود

کنگره 60؛ میزبان میهمانان استرالیایی بود

کنگره 60؛ میزبان میهمانان استرالیایی بود

روز یکشنبه 24 فروردین‌ماه 1396 گروهی از محققین اعتیاد کشور استرالیا بعد از حضور در شهر توریستی اصفهان و مشاهده آثار تاریخی شهر، از شعبه شیخ بهایی کنگره 60 اصفهان و کارگاه آموزشی خصوصی مسافران بازدید و سپس با حضور در جلسه‌ای همراه ایجنت شعبه آقای جلال امینی، مرزبانان و گروهی از کمک راهنمایان مباحثه نمودند و سؤالات خود را مطرح و پاسخ گرفتند.

در ابتدا ایجنت شعبه توضیحاتی کلی در مورد آقای مهندس دژاکام، کنگره 60، راهنما و کمک راهنما، داروی درمان، نحوه چگونگی اداره جلسه، مباحث مطرح‌شده در جلسات و لژیون، مدت سفر و سایر واژهای کلیدی کنگره 60 ارائه نمودند و سپس محققان سؤالات خود را از راهنمایان و مرزبانان پرسیدند.

افرادی که در جلسه هستند و شال نارنجی دارند و به آن‌ها کمک راهنما می‌گویید چه مراحلی را طی می‌کنند تا به این مرحله برسند؟

این عزیزان بعد از سفر اول و رهایی و مدت‌زمانی که از رهایی آن‌ها می‌گذرد در امتحانی از تمامی منابع کنگره 60 به‌صورت کتبی شرکت می‌کنند و اطلاعات کاملی از انواع مواد مخدر و تأثیر آن‌ها بر بدن کسب می‌کنند و بعد از قبولی و مصاحبه، مانند پزشکان پیمان بسته و به مدت 4 سال لژیون تحویل گرفته و به دیگران کمک می‌کنند.

جلسات کنگره 60 چند بار در هفته و چه مدتی برگزار می‌شود و در این جلسات پیرامون چه مسائلی صحبت می‌شود و چه مسئله‌ای آموزش داده می‌شود؟

3 روز در هفته و هر جلسه به مدت 3 ساعت؛ در این جلسات ابتدا خودمان تخریب مواد مخدر روی خودمان را یاد گرفتیم و بعد از آموزش و درمان، اکنون به درمانگر تبدیل‌شده‌ایم و بر مبنای عشق و بدون دستمزد کمک می‌کنیم و به دین و مذهب و نژاد توجه نمی‌کنیم. به آن‌ها طی زمان 11 ماهه و با داروی مخصوصی، جسم و سیستم ایکس آن‌ها را درمان کرده و هم‌زمان به آن‌ها جهان‌بینی و اصول و قوانین زندگی آموزش می‌دهیم.

چگونه باوجود در دسترس بودن مواد مخدر تمایل به مصرف ندارید؟

من شخصاً راه‌های بسیاری برای مصرف نکردن مواد مانند سقوط آزاد، متادون درمانی و... را امتحان کردم و ناموفق بودم اما در کنگره 60 شناختی از انسان و مواد مخدر پیدا کردم و آموختم مواد مخدر در سه قسمت از انسان تخریب به وجود می‌آورد: جسم، روان و جهان‌بینی

در جسم سیستم مهمی به نام ایکس وجود دارد که براثر مواد مخدر از بین رفته است و هورمون‌های مربوطه مانند دینورفین، آدرنالین، انکفالین و... به‌درستی ترشح نمی‌شود و مواد مخدر برای شخص مصرف‌کننده سم نیست بلکه جایگزین این هورمون‌ها شده است و در کنگره با داروی اوتی و زمان مربوطه این سیستم و جسم درمان می‌شود.

شخص مصرف‌کننده در روان هم مشکل دارد مثل افسردگی، پرخاشگری، ناامیدی و... که با درمان جسمش و حضور در جلسات، روان یا خلق‌وخوی او نیز درمان می‌شود.

در کنگره، جهان‌بینی شخص بدون توجه به نژاد و مذهب، همگام باخرد جهانی رشد می‌کند و شخص یاد می‌گیرد نگاهش به خود، دیگران و جهان تغییر کند.

شربت اوتی چیست و چرا بهتر از سایر داروهاست؟

شربت تریاک یا اوتی متشکل از آب مقطر، الکل و تریاک است؛ تریاک بیش از 24 آلکالوئید دارد و تمامی دردهای ناشی از خماری را پوشش می‌دهد و بعد از 10 ماه تمامی هورمون‌های درونی بدن بازسازی می‌شود و هیچ ماده شیمیایی در آن نیست.

آیا شخص با ورود به کنگره همه مواد مصرفی و حتی سیگارش قطع می‌شود؟

شخص با ورود، مواد مصرفیش قطع و به او اوتی داده می‌شود اما سیگار، بعد از سه ماه از شروع سفرش به‌دلخواه با نیکوتین خوراکی مانند مواد مخدر درمان می‌شود.

آیا خانواده‌های این اشخاص می‌دانند که به اینجا می‌آیند؟

 در کنگره 60 شخص مصرف‌کننده مسافر نام دارد و بستگان درجه اول او همسفر نامیده می‌شوند و همسفران شخص در درمان او کمک می‌کنند و آن‌ها نیز آموزش می‌گیرند تا بال پرواز او باشند در این سفر، سفری از ظلمت به روشنایی، از ترس به شجاعت، از کفر به ایمان، از بدی‌ها به سمت خوبی‌ها

اکنون بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند هاروارد در حال مکاتبه با کنگره 60 هستند تا از روش درمانی کنگره 60 بتوانند استفاده کنند.

چرا باوجود تمام راه‌هایی که تجربه کردید و ناموفق بوده‌اید، اکنون فکر می‌کنید این روش موفق است؟

چون اکنون حدود 6 سال است که مصرف نمی‌کنم و حالم خوب است و تمایلی به مصرف ندارم، پس مشکل از من نبوده بلکه از راه و روش اشتباه بوده است و اکنون به کنگره 60 ایمان کامل دارم.

جسم شخص مصرف‌کننده تنها 5 درصد از مسئله است و 95 درصد بقیه این است که اصلاً چه مشکلی وجود داشته و ریشه گرایش شخص به مواد مخدر چه بوده است، این‌که قوانین هستی را زیر پا گذاشته‌ایم و باید پله‌پله این قوانین را یاد بگیریم مانند تفکر، اعتمادبه‌نفس، دوری از ضد ارزش‌ها و گناهان و...

باید متوجه دلیل آفرینش و مقام انسانیت شویم تا با اعتیاد آن را معاوضه نکنیم. وقتی انسان لذت کمک کردن به دیگران بدون توجه به نژاد، مذهب و... را چشید می‌فهمد لذت اعتیاد بسیار بی‌ارزش بوده است و بدون چشم‌داشت به دیگران کمک می‌کند؛ ما ضرب‌المثل معروفی داریم: هر کس بر این درآمدنانش دهید و از ایمانش نپرسید، ارزش انسان‌ها به مقام، پول، سواد و قدرتشان نیست بلکه پاک‌ترینشان است.

آقای مهندس دژاکام چه کسی هستند؟

آقای مهندس دژاکام متولد 1328 شمسی یا 1950 میلادی در کرمان هستند، در دانشگاه صنعتی شریف تهران مهندسی برق تحصیل‌کرده‌اند و مشغول تعمیر چشم‌های الکترونیکی بوده‌اند، 17 سال مصرف تریاک و الکل داشته‌اند و راه‌های زیادی برای مصرف نکردن مواد مخدر تجربه کرده و ناموفق بوده‌اند، در ماه مبارک رمضان که در دین و آیین ما باید ساعاتی از روز را از خوردن و آشامیدن پرهیز کرد، این جرقه در ذهن ایشان خورده شد که می‌توان مواد مخدر را در ساعاتی از روز مصرف نکرد و نظم در مصرف درسی بود که از ماه رمضان گرفتند و آرام‌آرام مصرفشان را کم کردند.

بنیان کنگره 60 اولین شخصی بودند که با روش تدریجی درمان شدند و کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر که سرگذشتشان است را نوشتند، سپس 14 وادی برای رسیدن به خود و نمایشنامه ادموند و هلیا و دیگر متون کنگره را نوشتند، مؤلف پروتکل درمان برای هر نوع ماده مخدر و بیش از 700 سی دی در زمینه‌های جسم، روان و جهان‌بینی هستند.

آیا به‌غیراز داروی اوتی برنامه‌های دیگری برای شخص وجود دارد؟

غیر از دارو و جلسات کنگره 60، ورزش مکمل درمان است و در کنگره به ورزش بسیار اهمیت داده می‌شود و حتی در تیم ملی راگبی ایران عضو داریم و قهرمان راگبی کشور هستیم.

مصرف دارو در کنگره 60 چگونه است؟

مسئله مهم، زمان است و کنگره معتقد است هر چیزی زمان خودش را می‌خواهد، شخص در هر میزان دارو 21 روز می‌ماند و سپس 20 درصد از دارویش کم می‌شود و این روند تا قطع کامل و درمان ادامه دارد.

منابع مالی کنگره 60 چگونه تأمین می‌شود؟

خود اعضاء با کمک‌هایشان، هزینه‌ها را تأمین می‌کنند و حتی ذخیره هم می‌شود.

در استرالیا اکثر مصرف‌کننده‌ها جوان و ازلحاظ مالی پایین هستند، چگونه کمک کنند وقتی ندارند؟

این کمک‌ها به‌هیچ‌عنوان اجباری نیست و سایر اعضایی که ازلحاظ مالی قوی هستند کمک می‌کنند و جالب است بدانید که کنگره 60 ازلحاظ مالی بسیار قوی است.

 

 

Australian researchers: We come to Iran to learn and understand and be able to pass these things and appreciate your knowledge and your country.

محققان استرالیایی: ما به ایران آمده‌ایم تا یاد بگیریم و بدانیم و بتوانیم این مطالب را به دیگران منتقل کنیم و قدردان کشور و دانش شما باشیم.

سپس این عزیزان به جلسه آمدند و طی مراسمی با اهداء صنایع‌دستی اصفهان از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

تهیه گزارش: مسافر سالار

عکس: مسافر مسعود

نمایندگی شیخ بهایی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .