English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی پنجشنبه (وادی هفتم و تاثیر آن روی من)

کارگاه آموزشی عمومی پنجشنبه (وادی هفتم و تاثیر آن روی من)

روز پنجشنبه مورخه 26/12/95 جلسه دهم از دور هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 شعبه‌ی امین گلی با نگهبانی مسافر ابراهیم ٬ استادی مسافر علی و دبیری مسافر احسان

و با دستور جلسه‌ی «وادی هفتم و تأثیر آن روی من» رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

http://up.c60.ir/repository/8291/amingoli%20nmayandegi/5shanbe%20akhare%20sal/IMG_1631.JPG

خلاصه سخنان استاد: خداوند را سپاسگزارم که یک‌بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم با خدمت کردن به شما عزیزان آموزش بیشتری بگیرم. پیشاپیش فرارسیدن سال نو را به تمام عزیزان تبریک می‌گویم و امیدوارم که همیشه در تمام مراحل زندگی موفق باشید.

دستور جلسه‌ی امروز وادی هفتم است: «رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم.»

http://up.c60.ir/repository/8291/amingoli%20nmayandegi/5shanbe%20akhare%20sal/IMG_1647.JPG

وقتی یک نفر به‌عنوان سفر اولی در کنگره 60 سفر خود را آغاز می‌کند، در ابتدا چگونه تفکر کردن را به او آموزش می‌دهند، زیرا درست تفکر کردن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد؛ به همین خاطر آقای مهندس دژاکام فرمودند: تفکر کلید چهارده وادی می‌باشد.

وقتی‌که در مورد چگونگی راه و مسیر تفکر کردیم و به‌راستی و حقیقت آن پی بردیم، حرکت را شروع می‌کنیم و در این زمان یکی از موارد مهمی که مطرح می‌شود این است که شخص باید خودش بخواهد که در این مسیر قرار بگیرد، نه این‌که به خاطر کسی یا چیزی مجبور به طی نمودن این مسیر گردد.

برای اینکه شخصی بتواند به درمان اعتیاد برسد باید یک مسیر 10 الی 11 ماهه را طی کند و در طول این مسیر هر شخص از آموزش‌هایی که می‌گیرد، در ذهن خود برداشتی می‌کند که این برداشت‌ها باعث می‌گردد، شخص از مسیر درست خود خارج نشود و در انتهای راه به هدف نهایی که درمان و خلاصی از اعتیاد می‌باشد دست یابد.

اگر مسافر در کنگره حضورداشته باشد، ولی از مطالب و آموزش‌ها برداشتی نکند، قطعاً به نتیجه‌ی مطلوبی هم نخواهد رسید.

http://up.c60.ir/repository/8291/amingoli%20nmayandegi/5shanbe%20akhare%20sal/IMG_1658.JPG

برای اینکه بتوانیم برداشتی بهتر و بیشتر از مطالبی که آموزش داده می‌شود داشته باشیم، نوشتن مطالب کنگره مانند نوشتن سی‌دی‌ها، جهان‌بینی 1 و 2، کتاب 60 درجه زیر صفر، چهارده وادی و... کمک بسیار زیادی به درک و فهمیدن مطالب به ما می‌کند. تکرارها باعث حک شدن مطالب در ذهن ما می‌شود.

شخصی که می‌خواهد در این راه حرکت کند، باید دانسته‌ها، افکار و اندیشه‌های قبل خود را دور بریزد و با آموزش گرفتن، علم و دانایی، افکار و اندیشه‌های درست را جایگزین آن‌ها نماید.

نکته‌ی مهم دیگر، احترام گذاشتن به قوانین و حرمت‌های کنگره و پای بند بودن و اجرا نمودن قوانین و حرمت‌ها است که نقش بسیار مهمی در رسیدن به مقصد، ایفا می‌کند و باعث محکم‌تر شدن پیوند ما در کنگره و خانواده و همین‌طور در کل جامعه می‌شود.

http://up.c60.ir/repository/8291/amingoli%20nmayandegi/5shanbe%20akhare%20sal/IMG_1660.JPG

یکی از فواید مشارکت کردن و گوش دادن به مشارکت دیگران، این است که هر شخص با مشارکت کردن، درواقع برداشت خود را از آموزش‌های گرفته‌شده بیان می‌کند و یکی از فواید بیان نمودن برداشت‌ها این است که سطح آگاهی خود شخص و دیگر افراد را بالاتر خواهد برد.

باید همیشه از آقای مهندس دژاکام سپاس‌گزار باشیم که این مکان را برای ما فراهم نمودند و همین‌طور از راهنمایان عزیز که از جان‌ودل برای ما زحمت می‌کشند تا ما به تعادل برسیم.

 

نویسنده: مسافر مجتبی

تصویرگر: مسافر قلم‌فرسا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .