English Version
English

مشارکت مکتوب؛ بستر تغییر

مشارکت مکتوب؛ بستر تغییر

کنگره ۶۰ همان‌طور که در تعریفش می‌آید جمعیت احیاء انسانی است که با راهنمایی نیروهای مافوق به حرکت خود در دو بخش درونی و بیرونی ادامه می‌دهد.

هر فرد به‌محض ورود به کنگره بلافاصله پس از گذراندن ۳ جلسه مشاوره اولیه می‌بایست راهنما انتخاب کند و ازاینجا به بعد در واقع فرد وارد حرکت درونی و برونی خودش در کنگره می‌شود، درواقع می‌توان این‌گونه بیان کرد که فرد پس از تبدیل‌شدن به یک رهجو پس از انتخاب راهنما، خود، به بخشی از حرکت درونیِ و برونی کنگره ملحق و تبدیل می‌شود و از این نقطه به بعد در جریان تغییراتی قرار می‌گیرد که این تغییرات بیانگر کارکرد حقیقی و هنر واقعی کنگره‌ی ۶۰ می‌باشند.

قطع به‌یقین نمی‌توان از تغییرات یک مسافر در طول سفرش صحبت کرد اما از لژیون نام نبرد. در جزوه‌ی راهنما و راهنمایی در کنگره ۶۰ به قلم آقای خدامی دیدبان تحقیقات کنگره در تفسیر این تغییرات چنین بیان می‌شود: "تبدیل‌شدن مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر و معلم آموختن اعتیاد به انسانی آزاد و رها و معلم رهایی دیگران، یکی از زیباترین صور تبدیلات در انسان و مصداق حقیقی ابدال و خروج از ظلمات و ورود به عالم نور است که بدون شک چیزی نیست جز نمایش قدرت الهی”.

http://danial.congress60.org/

در جملات فوق به‌روشنی از تبدیلی سخن گفته‌شده است که بدون تعارف از توان فرد به‌تنهایی خارج است و مشخصاً بستری را می‌طلبد که چنین تغییر عظیمی را رقم بزند.

یقیناً رسیدن به چنین درجه‌ای از انسانیت در بستر کنگره ۶۰ نیازمند دانش، علم و تجربه‌ی کافی است و این ابزار به طریقی کاملاً کاربردی از طریق لژیون به هر ره‌جو و حتی راهنمای یک لژیون منتقل می‌شود.

در ادامه همین جزوه و در تعریف لژیون چنین بیان می‌شود که لژیون گروه کوچکی است متشکل از راهنما و ره‌جویان که پس از اتمام کارگاه‌های آموزشی رسمی کنگره تشکیل می‌شوند و در این جلسات راهنما، دانش کنگره  ۶۰ را در قالب عشق و محبت بلا عوض به ره‌جویان انتقال می‌دهد.

درواقع علوم کنگره‌ی ۶۰ در خصوص شناخت اعتیاد و انسان با جزئیاتی دقیق در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی تدریس و به بحث گذاشته می‌شود.

به‌این‌ترتیب می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که تمام تغییرات و اتفاقاتی که برای یک مسافر در کنگره ۶۰ قرار است بی‌افتد در لژیون است که رقم می‌خورد. تمام ویژگی‌های یک راهنما و همه‌ی مشخصه‌های یک ره‌جو در لژیون است که ظهور و بروز پیدا می‌کند. به زبان ساده هر آنچه باید بشود در لژیون و از طریق محتوای لژیون است که می‌شود.

علوم کنگره همان چیزی است که یک مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر را به یک فرد رها و درمان شده تبدیل می‌کند.

همه‌ی مطالب ذکرشده البته با داشتن یک خواست قوی درونی است که به نتیجه می‌رسند چراکه لژیون قرار نیست معجزه‌ای ناممکن را برای هر کس ممکن سازد، بلکه بستری برای آنان که خواست و میل عمیق درونی‌شان به رهایی از دام اعتیاد و رسیدن به درمان واقعی است.

 

به قلم: مسافر وحید
ژیون شماره 2، آقای شارود بهرامی پور
کنگره 60 نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .