English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ لژیون

کارگاه آموزشی مجازی؛  لژیون
هشتمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم کنگره 60 شعبه آکادمی با استادی "همسفر نرگس" با دستور جلسه "لژیون" برگزار شد.
 
سخنان استاد:
 

هرچاله‌ای، چاره‌ای را به من آموخت. برای جلوگیری از پس رفت و بازگشت به عقب؛ پس بایدرفت.

در هرجامعه‌ایی موسسات و ارگان‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند. این نهادها و سازمان‌ها یا به صورت دولتی و یانیمه دولتی و یا مردم نهاد فعالیت دارند. کنگره۶۰یک موسسه مردم نهاد است که باکمک‌های داوطلبانه خود اعضا اداره می‌شود.

اگر کنگره ۶۰ را یک اجتماع در نظر بگیریم که باید هم بگیریم! لژیون در این مرکز حکم خانواده هر فرد را پیدا می‌کند و راهنما بزرگ خانواده محسوب شده و اعضای هم حس با هم یک گروه راتشکیل خواهند داد.

برای اینکه هر موسسه، سازمان، اداره، بتواند به فعالیتش در هر زمینه‌ای ادامه بدهد به سه  عامل مهم نیاز خواهد داشت.

علم ودانش

نیروی انسانی

توان مالی

در این مرکز نیروی انسانی خدمت‌گزار زیادی توسط راهنماها و پیش‌کسوتان به جهت همیاری و همکاری آموزش دیده‌اند.

برای گسترش بیشتر و علم و دانش به روزتر مستلزم این هستیم که توان مالی خود را قویتر کنیم و چون کنگره۶۰ یک ارگان مردم نهاد است این به عهده همه اعضاست که باید دست در دست هم داده و حمایت و یاری خود را اعلام کنیم. و در زمینه مالی در حد توان خود بیش از پیش خدمت‌رسان باشیم باشد که در این خدمت بزرگ ما هم گامی هر چند کوچک در این راه برداشته باشیم.

ذره ذره حمایت ما در نهایت قابل توجه خواهد بود، کنگره۶۰ رهایی بیماران ما را امضا کرد اینک من باید دینم را به این مکان امن پرداخت نمایم هرچند تلاشی کوچک است اما امید است که مورد قبول باریتعالی قرار بگیرد.

 برای خدمت بیشتر به بیماران اعتیاد و حمایت به این مرکز توسط جناب مهندس دژاکام پدر؛ بزرگ کنگره ۶۰ و بنیان‌ روش درمانDST  لژیون مالی در نظرگرفته شد. که اعضای این لژیون‌ها خدمات شایانی را در راستای اهداف کنگره فراهم نمودند.

سپاس خدای را که راه و مسیر درمان اعتیاد توسط این انسان عالی‌قدر به ثبت رسیده تا من امروز با افتخار در این جایگاه به عنوان همسفر قرار بگیرم و شاهد رهایی عزیزانی باشم که ازاین دردخانمان سوز در رنج و عذاب بودند.

باید دست در دست هم بگذاریم و برای هدف والای کنگره۶۰ که ایجاد و تاسیس آکادمی است هر چه بیشتر همت و تلاش کنیم.

اهمیت لژیون دراین است که به من همسفر آموزش می‌دهد که بابیمار اعتیادم چگونه برخورد کنم. صبر را می‌آموزم. در لژیون می‌آموزم که بهترین راه درمان اعتیاد راهی است که ارزش انسان‌ها را به آنها یادآوری نماید. در لژیون می‌آموزیم که فرد مصرف کننده بیمار است و به من همسفر می‌آموزد که، با حرف ز: زیبائی‌های زندگی راببین. با نون: ندای درونت را بشنو. د: دل‌ها را شاد کن. گ: گوش بسپار به سکوت و ی: یاری رسان باش. ز: زندگی اینگونه است زندگی کن

زندگی فردا نیست. زندگی امروز است. زندگی قصه عشق است وامید. صحنه‌ی غم‌ها نیست. به چه می‌اندیشی. نگرانی بی‌جاست. عشق اینجا و تو اینجا و خدا هم اینجاست. پای در راه گذار. راه‌ها منتظرند. تا تو هرجا که بخواهی برسی. پس رها باش رها تا نماند قفسی.

 

همسفر نرگس لژیون خانم راحله امیری(لژیون بیست و یک)
ویراستاری و ارسال همسفر زری لژیون خانم عزت (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .