English Version
English

توفیق و جایگاه خدمت؛ گفت و گو با دید بان شهرستان‌ها مسافر احمد حکیمی

توفیق و جایگاه خدمت؛ گفت و گو با دید بان شهرستان‌ها مسافر احمد حکیمی

ضمن خیرمقدم لطفاً اعلام سفر کنید؛

سلام دوستان احمد هستم مسافر، آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، مدت‌زمان سفر اول، ۸ ماه، روش درمان DST، داروی درمان اوپیوم، به راهنمایی مهندس دژاکام، رشته ورزشی تیراندازی با کمان، آزادی پانزده سال و چند ماه.

 

در ابتدا تشکر می‌کنم که به قول خود عمل کردید و بیشتر به ما سر زدید؛ امروز نمایندگی میرداماد را در جشن دیده‌بان به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت مناسب و راضی‌کننده‌ای بود. البته پتانسیل بهتر شدن را نیز دارد.

 

هماهنگی بین ایجنت و مرزبان را چطور می‌بینید؟

 قطعاً باید یک هماهنگی وجود داشته باشد که جلسه‌ای مثل امروز برگزار بشود.

 

آیا قول هم کاری برای خرید زمین به ما می‌دهید؟

 من نباید قول بدهم، ولی هر نوع کمکی که بتوانم انجام می‌دهم.

 

به نظر من، یک دیده‌بان باید مثلث صوت (شنیدن)، نور، (دیدن) حس (دریافت اطلاعات) را داشته باشد نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

نظر من همان نظر آقای مهندس است واقعاً چیزی برای اضافه کردن به صحبت‌های ایشان ندارم.

یعنی دیده‌بانان این سه مؤلفه را داشته‌اند که به این جایگاه رسیده‌اند؟ 

البته بهتر است به این شکل نگاه کنیم؛ یک کمک راهنما هنگامی‌که شال می‌گیرد هنوز باتجربه نیست. هنگام پایان دوره باتجربه می‌شود، ما هم وقتی انتخاب شدیم تجربه لازم را نداشتیم، قطعاً یک پتانسیل وجود داشته، راجع به ویژگی‌های خودم نمی‌توانم چیزی بگویم ولی این جایگاه این قوت را به من می‌دهد که بتوانم مثمر ثمر تر باشم.

 

آیا تابه‌حال شده مغرضانه بخواهید موضوعی را برسی کنید؟

آری (همراه با تأکید) گاهی با حس بد قضاوت کردم، ولی تمام این‌ها یک درس بود که بتوانم دیگر این کار را انجام ندهم. شاید بچه‌ها فکر کنند ما عاری از هرگونه مسائل منفی هستیم درصورتی‌که هر انسانی نقاط روشن و تاریک دارد؛ و همه ما سعی می‌کنیم نقاط تاریک را کاهش دهیم و نمی‌توانم بگویم چون من یک دیده‌بان هستم از یک سفر دومی جلوترم فقط خداوند می‌تواند تعیین کند.

 

آیا از سر فروتنی می‌گویید؟ 

نه من هیچ فروتنی‌ای ندارم.

 

به نظر آقای حکیمی یک مسافر چه ویژگی‌ای باید داشته باشد؟

انسانی که به‌طرف رسیدن به خواسته خود حرکت می‌کند یک مسافر است؛ ویژگی او میزان خواست اوست، هر فردی که وارد کنگره می‌شود خواست او یک بذر است، با شروع سفر این بذر را می‌کارد، رشد می‌کند و در ادامه ثمرهء آن رهایی است؛ در سفر دوم یک مسافر باید در سال اول زندگی‌ای در صلح را داشته باشد، رضایت اطرافیان را داشته باشد، حتی اگر اطرافیانش به کنگره نمی‌آیند، حتی اگر به ضمن او اطرافیان به هم ریخته‌اند، عملکرد یک مسافر خوب این است که این افراد را راضی نگه دارد و این ویژگی‌ها را داشته باشد.

 

آیا آقای حکیمی تلاش می‌کند که تغییر خود را در بیرون نشان دهد؟ 

خیر ما در کنگره یاد می‌گیریم که نقاب نزنیم،

اگر من در کنگره خود را یک انسان علیه‌السلام نشان بدهم و در بیرون جور دیگری باشم این فریب و دروغ است؛ انسان دو رو دارد یکی شیطانی و دیگری الهی و باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

 

در کنگره به قوانین حرمت‌ها خیلی توجه می‌شود راجع به تأثیر و اهمیت، آن توضیحی بفرمایید؟

این‌ها یک ساختار نگه‌دارنده می‌باشند، یک ساختاری که خط و مشی یک مسافر را تعیین می‌کند، دلیل صلح بین ما همین حرمت و قوانین می‌باشد و اگر این‌ها نباشند سر از ناکجا درمی‌آوریم.

 

 

آیا خواسته‌ای از خداوند دارید که بخواهید مطرح کنید که دوستان بخوانند و آمین بگویند؟ 

(با لبخند) خواسته از خداوند خیلی می‌خواهم ولی همیشه دعا می‌کنم که توفیق خدمت را از من نگیرد، آن‌قدر حواس من به او، و او به من باشد که فریب نخورم.

 

آیا مطلبی بوده که بخواهید به آقای مهندس بگویید و نتوانستید؟

هزار و یک مطلب است، (با چشمانی اشک‌آلود) همیشه دل‌تنگ ایشان هستم چه کنارشان باشم چه نباشم در خواب یا بیداری در کنار خانواده یا دور از خانواده هر جایی که باشم به هر جایی که نگاه می‌کنم از پشت تصویر آقای مهندس است.

 

به شما تبریک می‌گویم به خاطر حس زیبایی که به راهنمای خود دارید و ممنون بابت وقتی‌که در اختیار من گذاشتید.

مصاحبه: مسافر فرشید
تصویر: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .