English Version
English

کارگاه‌ آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی بوشهر

کارگاه‌ آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی بوشهر

جلسه نهم از دوره‌ی سی و چهارم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره شصت با دستورجلسه وادی دوازدهم و تاثیرآن بر من به استادی آقای رحیم صمیمی و نگهبانی آقای مرتضی صیادی و دبیری آقای عبدالحمید جوکار مورخ 95/11/30 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

دراخر امر، امر اول اجرا می‌شود. اولین پیامی که این وادی برای ما دارد این می‌باشد که باید مؤلفه‌ی زمان را در نظر بگیریم.

من قبل از اینکه به کنگره بیایم، درکی از مفهوم زمان نداشتم ولی امروز اینجا خیلی چیزها را در سایه پارامتر زمان یاد گرفتم و هر وقت خواستم زمان را حذف کنم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدم.

در بحث اعتیاد هم خواستیم زمان را حذف کنیم، رفتیم سراغ سم‌زدائی و حتی مسابقه گذاشتند و گفتند: درمان فوق‌سریع؛ تازه این حرف آدم‌های باسواد و دانشگاهی است.

من باید به بدنم از لحاظ فیزیکی، حتی در بحث درمان فرصت بدهم؛ به تنهائی در بحث درمان اعتیاد تصمیم‌ گیرنده نیستم و خیلی هنرمند باشم می‌توانم وظیفه‌ام را به نحو احسن انجام بدهم و بقیه‌اش با زمان می‌باشد.

اگر در جلسات به‌موقع حاضر باشم و به حرف راهنما توجه کنم و حرمت‌ها را محترم شمارم، سی‌دی‌ها را گوش بگیرم و بنویسم، حداقل ده ماه زمان می‌برد و این سند بدون نقص می‌باشد.

اما دوستان، هفته درختکاری و وادی دوازدهم به شکلی پیوند خورده است؛ ما نه‌ تنها وظیفه و تکلیف داریم که طبیعت را از نظر سلامت حفظ کنیم بلکه مسئولیت داریم نسبت به شهرمان، روستایمان، طبیعت را پاکیزه نگه‌داریم.

زمانی که می‌رویم زیر سایه‌ی درختی می‌نشینیم استفاده می‌بریم آنجا را کثیف نکنیم. باید به درختان حرمت و احترام گذاشت. من یاد گرفتم که گیاهان، جانوران، کوه‌ها، دریاها، رودخانه‌ها و هرچه که هستی هست را دوست داشته باشم و احترام بگذارم، در این صورت به مقصد رسیده‌ام. ممنونم از شما دوستان.


نگارش مسافر عبدالحمید
ویراستار مسافر محمد بیشکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .