English Version
English

عمل سالم نتیجهٔ تفکر صحیح است؛ گفت‌وگو با همسفر فرزانه

عمل سالم نتیجهٔ تفکر صحیح است؛ گفت‌وگو با همسفر فرزانه

عمل سالم نتیجهٔ تفکر صحیح است؛ گفت‌وگو با سرکار خانم فرزانه

  • لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

فرزانه هستم همسفر فرهاد از لژیون دوم (لژیون سرکار خانم سارا نجاران)

  • لطفاً برایمان بگویید چگونه با کنگره آشنا شدید؟

من و فرزندانم همیشه در پی یافتن راهی بودیم که بتوانیم اعتیاد همسرم را درمان کنیم، این خواسته قوی باعث شد که پیام کنگره را توسط شخصی که با متد کنگره درمان شده و به رهایی رسیده بود دریافت کنیم و این موضوع را با مسافرم در میان گذاشتم و فردای آن روز به شعبه آمدیم و مشاوره شدیم.

  • ازنظر شما تعریف عمل سالم چیست؟

عملی است که در پشت آن تفکر صحیح وجود داشته باشد و این‌که من در مورد انجام آن اطلاعات لازم و دانش کافی را داشته باشم و این‌که توان انجام آن کار را در خود ببینم و درنهایت انجام آن کار به من و سایرین لطمه‌ای وارد نکند، بلکه با انجام آن کار بتوانم مشکلی را رفع کنم و درواقع کاری را که انجام می‌دهم در جهت ارزش‌ها و در چهارچوب قوانین الهی باشد و همچنین آن عمل بایستی در زمان و مکان مناسب خود به انجام برسد و وادی پنجم در این راستا کمک شایانی به ما خواهد کرد. ما پس از انجام عمل سالم انرژی مثبت می‌گیریم و شادی و لذت و آرامش از انجام آن نصیب ما خواهد شد. در ضمن کسی که افکارش پلید و ضد ارزشی است هرگز نمی‌تواند عمل سالمی انجام دهد زیرا نیت خیر ندارد.

  • یک مثال از عمل به‌ظاهر نیک که باعث ایجاد تخریب می‌شود برایمان بزنید؟

اگر من قصد کمک به پدر و مادر سالخورده یا بیمار خود را دارم اول باید کارهای منزل (پخت‌وپز و شست‌وشو و رسیدگی به امور خانه و فرزندان) را انجام بدهم و از مسافرم اجازه بگیرم و بعد اقدام به آن عمل بنمایم، اما اگر کارهای خانه و فرزندان را به حال خود رها کنم و یا مثلاً فرزندم را که بیمار است در خانه بگذارم و به سراغ پدر و مادرم بروم و یا از مسافرم کسب اجازه نکرده باشم مسلماً موجب تخریب خواهم شد، هرچند این عمل به‌ظاهر نیک به نظر می‌آید ولی عمل سالمی نیست چون ولایت همسرم را نادیده گرفته‌ام.

  • چرا بعضی از افراد نمی‌توانند تفاوتی بین عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک قائل شوند؟

زیرا تفکر صحیح پشت اعمالشان نیست، عمل سالم معنی‌اش را با خود به همراه دارد، یعنی عملی که در همه حال سلامت جسمی و روحی به همراه داشته باشد و نتیجهٔ خوب بدهد و تنها نیت خیر داشتن برای عمل سالم، کافی نیست، بلکه راه صحیح انجام آن کار مهم است.

  • آیا خود شما تجربه‌ای در این مورد دارید؟

بله من هر وقت در بین دوستان و فامیل مشکلی پیش می‌آمد، چون نیت خیر داشتم برای رفع‌ورجوع آن پیش‌قدم می‌شدم درحالی‌که تفکر صحیح پشت عمل من نبود و همین باعث می‌شد انرژی خود را بیهوده تلف کنم و اوضاع را ازآنچه بود بدتر می‌کردم، چون مسئولیت‌هایی به من داده می‌شد که انجام آن برایم سخت بود و موجب نارضایتی همسر و جروبحث بین ما می‌شد و این بیش‌تر به فضولی شبیه بود تا به عمل سالم.

  • صحبت شما با همسفرانی که هدف خود را از آمدن به کنگره فقط مسافرانشان می‌دانند چیست؟

یک همسفر باید بداند ریشهٔ مشکلات عدیده‌ای که در زندگی‌اش وجود دارد، تنها مسافرش نیست، چون او اگر دانش کافی در مورد زندگی و شناخت خودش داشت مسلماً دچار این بحران‌ها نمی‌شد. وقتی‌که من همسفر هنوز فرق بین عمل سالم و به‌ظاهر نیک را نمی‌دانم یا هنوز درونم لبریز از کینه و نفرت نسبت به دیگران است و یا حسادت آرامش مرا گرفته و یا کم‌وبیش دروغ می‌گویم و یا غیبت می‌کنم چگونه می‌توانم بگویم فقط برای درمان اعتیاد مسافرم به کنگره می‌آیم، درصورتی‌که پس از آمدن به کنگره کم‌کم متوجه بسیاری از عیب‌های خودمان می‌شویم.

  • تعریف شما از کنگره در چند کلمه؟

سؤال شما مانند این است که از طفلی درباره عظمت جهان آفرینش پرسش شود. تنها چیزی که می‌توانم درباره کنگره بگویم این است که کنگره دریای مقدسی است که وقتی وارد آن می‌شوم، تمام ضد ارزش‌ها و پلیدی‌های مرا می‌گیرد و به من ارزش و پاکی هدیه می‌کند، کنگره مرا تطهیر و تزکیه می‌کند و راه مقابله و غرق نشدن در مشکلات را به من نشان می‌دهد و مرا تغذیه می‌کند و آموزش می‌دهد تا به سرمنزل مقصود برسم.

  • مفهوم خدمت کردن برای شما چیست؟

خدمت برای من انجام دادن کاری است که در مورد آن آموزش لازم را گرفته‌ام و انجام آن برایم ایجاد شادی و آرامش و لذت و تغییر جایگاه ر می‌نماید. در هر خدمتی آموزشی نهفته است، اگر آن خدمت ر به‌طور صحیح به انجام رسانم به هستهٔ آن خدمت می‌رسم، خدمت یعنی به اجرا درآوردن و عملی ساختن آموزش‌هایی که می‌گیرم، کسی که صادقانه خدمت می‌کند و در پی خودنمایی نیست، مانند گوهری تابناک و باارزش است که بدون این‌که بخواهد، می‌درخشد و تحسین همگان را برمی‌انگیزد. خدمتی که با عشق باشد مسلماً نتیجه درست خواهد داد.

  • مفهوم همسفر از دیدگاه شما؟

همسفر کسی است که دیگری را درراه سفر همراهی می‌کند. همراهی نه به این معنی که فقط با او سفر کند. وظایف مهمی بر عهده یک همسفر است. اولین چیز دلداری و دلگرمی و تشویق مسافر به سفر و دادن انرژی مثبت و کمک به حل مشکلات مسافر برای ادامهٔ راه تا رسیدن به مقصد است. یک همسفر نباید عیوب مسافر را در نظرش بیاورد، بلکه سری به خودش بزند و ضد ارزش‌های خود را پیدا کند و درصدد برطرف کردن آن‌ها برآید، یک همسفر وظیفه دارد آرامش را در خانه برقرار کند و به سخنان راهنمایش گوش جان بسپارد زیرا سفر درمان اعتیاد مانند راه رفتن روی طناب است و یک‌قدم اشتباه، احتمال سقوط برای مسافر و همسفر را دارد.

  • با توجه به اعلام زمان برگزاری امتحانات داخلی کمک راهنمایی، برنامه‌ریزی شما برای این موضوع چگونه است؟

پس از پایان سفر اول از مسافرم اجازه خواستم تا برای جایگاه کمک راهنمایی تلاش کنم، ایشان محبت کردند و اجازه دادند، اکنون سعی و تلاش و پیگیری را آغاز کرده‌ام که اگر خداوند بخواهد و تلاش کافی بنمایم و آموزش‌ها را عملی کنم، در این جایگاه مقدس خدمت کنم و همچنان آموزش بگیرم، زیرا اگر حلقه‌ها ادامه نداشته باشد، افراد دیگری که پس از ما به کنگره می‌آیند را چه کسی باید خدمت کند. همه این‌ها را مدیون مسافرم می‌دانم و از او تشکر می‌کنم.

  • کلام آخر...

برای عزیزانی که در سفر اول هستند سلامتی و پیروزی بر اهریمن جهل و ناآگاهی و درمان قطعی و رهایی‌شان از دام اعتیاد را از خداوند بزرگ خواستارم و برای عزیزان سفر دومی این پیغام را دارم که سفر اول مانند فونداسیون و ستون‌های خانه وجودی ماست و ما در سفر اول آن‌ها را بنا می‌کنیم و در سفر دوم بایستی با علم و آموزش و عمل سالم این خانه را از درون و بیرون زینت دهیم و بیاراییم تا قابل سکونت و زندگی با آرامش باشد، ان‌شاءالله

در پایان از آقای مهندس دژاکام، اولین مسافر و از خانم آنی عزیز، اولین همسفر، تشکر و قدردانی می‌کنم چراکه این دو عزیز باشهامت و دانش و استقامت خود راهی را برای هزاران انسان فراهم کردند که خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند و در چاه ظلمات اعتیاد برایمان مشعلی از نور را فرستادند، همچنین از آقای امین دژاکام و خانواده آقای مهندس و تمام عزیزانی که در جایگاه‌های مختلف کنگره دست ناتوانی را می‌گیرند و ناامیدی را امید می‌دهند، برای همگی آرزوی سعادت و سلامتی دارم و همچنین از راهنمای خوبم خانم سارا بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

 

تهیه گزارش: همسفر آزاده

نمایندگی شیخ بهایی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .