English Version
English

مکاتبات حسین بیل؛ پاسخ مهندس به بیل 95/10/27

مکاتبات حسین بیل؛ پاسخ مهندس به بیل 95/10/27

امیدوارم خوب باشید؛ من خوب هستم

من به علت اینکه در ایام سال نو 2017 مشغول مهمانداری هستید و همین‌طور دیدوبازدیدهای ژانویه. نامه‌ای ارسال نکردم، امیدوارم در این تعطیلات و دیدن عزیزان و فرزندانتان دکتر آلیشای عزیز و تروی روزگار خوشی را سپری کرده باشید.

در مورد تحقیقات در کنگره 60 من بسیار خوشحال خواهم شد که کار مشترکی را به‌اتفاق به انجام برسانیم.

برای تحقیق، کنگره 60 یک مکان کاملاً استثنائی و مناسب می‌باشد و مانند یک اقیانوس دست‌نخورده است و تمامی اعضای آن مرتب و منظم و گوش‌به‌فرمان هستند که در هر نوع تحقیقی مشارکت کنند و هم‌اکنون حدود ده هزار نفر روی پروژه DST با داروی OT هستند و  این افراد انواع و اقسام مواد مخدر را در کارنامه خود دارند.

تعداد رهایی‌های ما در سال 2016 دقیقاً 4951 نفر رسید. این افراد به درمان قطعی اعتیاد رسیدند و تعداد رهایی سیگار در لژیون‌های ویلیام وایت به 580 نفر رسید (البته من این رقم را یک ماه پیش 600 نفر اعلام کرده بودم.)

من خیلی خوشحال می‌شوم که برای محققین در آمریکا و انگلیس نامه بنویسید تا کار مشترکی را برای تحقیق برنامه‌ریزی کنیم. البته در ایران محققین دانشگاهی زیادی داریم که کاملاً آمادگی هرگونه تحقیق در مقوله اعتیاد رادارند. زیرا این افراد عضو لژیون پزشکان کنگره60 می‌باشند، زیرا همان‌طوری که قبلاً گفته بودم از هر کلینیک که با کنگره60 کار می‌کند یک پزشک یا یک روان‌پزشک بایستی به این لژیون معرفی کند و خود من شخصاً مسئول یا معلم این لژیون هستم تا از زاویه‌های مختلف با روش DST کنگره60 و همین‌طور جهان‌بینی و سایر موضوعات و فعالیت‌های کنگره 60 آشنا شوند. این لژیون در روزهای جمعه که در ایران تعطیل رسمی است، در محل ورزشی کنگره60 تشکیل می‌گردد.

ما در این لژیون بسیار موفق بوده‌ایم،به‌طوری‌که مقدار زیادی از کلینیک‌ها از کنگره60 درخواست راهنما کرده‌اند و ما به آن‌ها راهنما داده‌ایم و آن‌ها در کلینیک‌های خود تشکیل لژیون داده‌اند و همان آموزش‌های کنگره60 را به بیماران خود می‌دهند و بازهم بعضی از این کلینیک‌ها از ما نیرو خواستند تا مشاوره اولیه با تازه‌واردین به کلینیک را بچه‌های ما انجام بدهند و سپس آن‌ها را با پر کردن یک پرسشنامه به پزشک معالج کلینیک معرفی کنند، با این روش افراد بیشتری به کلینیک جذب می‌شوند. جالب اینجاست حتی در بعضی از کلینیک‌های مرتبت با کنگره60 متوجه شده‌اند که حتی اگر متادون را به روش DST تجویز کنند موفقیت آن‌ها خیلی بیشتر خواهد بود. البته لژیون پزشکان تقریباً مثل یک جلسه اداره می‌شود چون من نگهبان جلسه هستم و یک پزشک برای چهارده جلسه دبیر جلسه می‌باشد و هر دفعه یک پزشک به‌عنوان استاد جلسه معرفی می‌گردد و در بعضی جلسات هم من خودم هم نقش نگهبان و هم نقش استاد را بر عهده می‌گیرم تا پیرامون مسائل فنی روش درمان DST صحبت کنم.

بنابراین ازنظر متخصصین دانشگاهی در داخل کشور ما مشکلی نداریم و خیلی از محققین خوشحال هم می‌شوند که در تحقیق ما نقش داشته باشند، البته دکتر دانشمند هم اعلام آمادگی کرده است ولی من بیشتر علاقه‌مند هستم که یک تحقیق بین‌المللی و گسترده‌ای را به انجام برسانیم و اگر بتوانیم این تحقیق را با استفاده از دانشمندان آمریکایی و انگلیسی و ایرانی که در حوزه اعتیاد فعالیت دارند به انجام برسانیم و رهبری آن را نیز شما بر عهده بگیرید و چندین هزار نفر را در این تحقیق پایلوت کنیم تا بتوانیم تحقیقی را به انجام برسانیم که به‌صورت کاربردی بتواند به انسان‌ها درراه رهایی از اعتیاد کمک نماید.

دیروز من در لژیون پزشکان گفتم که کسی می‌تواند ادعا کند که من درمانگر اعتیاد هستم که بتواند فقط و فقط یک نفر را به درمان قطعی اعتیاد برساند، البته منظور از درمان را چنین بیان کردم که اگر به فرض شخص درمان شده مصرف‌کننده هروئین بوده باشد، تخت خواب این فرد را شب در یک انبار هروئین قرار بدهیم و این شخص هروئینی قادر باشد تا صبح به‌راحتی در این انبار بخوابد و خوابش ببرد و یا اگر شخص تریاکی را در انباری از تریاک قرار بدهیم شب به‌راحتی بخوابد.

وگرنه خودتان خوب می‌دانید که مثلاً برای شیشه هزاران مقاله وجود دارد، آیا این مقالات توانسته است در درمان فردی کمک نماید،البته شاید در ترک اعتیاد کمک نماید،ولی در درمان جه نقشی توانسته است داشته باشد. مگر مقالاتی که درباره ریکاوری به نگارش درآمده باشد.

برای مثال تحقیق سیگاری که ما و شما به انجام رساندیم، دکتر دانشمند خودش طبق همین مقاله به درمان رسید و چندین نفر از همکاران خودش را نیز درمان کرد و همین‌طور هم افراد دیگری را و این قضیه ادامه دارد. دیروز که من مسئله درمان و انبار هروئین را گفتم دکتر دانشمند هم آنجا بود و به من گفت من اعتقاد و باور دارم که تو چه می‌گویی زیرا خودم در درمان سیگار به این نقطه رسیده‌ام.

بیل عزیز، تمامی افرادی که به‌عنوان تازه‌وارد، وارد کنگره می‌شوند بایستی یک پرسشنامه‌ای که مربوط به اطلاعات شخصی مثل نام کوچک، سن، تحصیلات، شغل.... و مواد مصرفی را پر کنند و این پرسشنامه سند خوبی است برای تحقیقات. برای مثال در سال 2016 پرسشنامه‌هایی که جمع‌آوری گردید مربوط به 11822نفر بود که از این رقم تعداد 4951 نفر با متد DST به درمان قطعی رسیدند،جالب است که بدانیم از این افراد حدود 6 درصد آن‌ها بیکار بودند و 94 درصد آن‌ها شاغل.

دوست بسیار خوبم من پیشنهاد می‌کنم که اگر بتوانیم وقت کافی روی تحقیقات کنگره 60 بگذاریم و یافته‌های آن را به سایر مردم جهان منتقل کنیم گام مؤثری برای مهار و درمان اعتیاد در جهان برداشته‌ایم.

امیدوارم به‌زودی تا سه ماه دیگر کتاب چهارده مقاله من به چاپ برسد که از این چهارده مقاله سه مقاله آن مربوط به شما می‌باشد یکی مربوط به سیگار و دیگر فلسفه کنگره 60 و سومی مصاحبه شما با من و من اعتقاددارم که این کتاب می‌تواند به‌عنوان کتاب درسی برای اعتیاد در دانشگاه‌ها مورداستفاده قرار بگیرد، امیدوارم پس از آماده شدن احسان کار ترجمه آن را بتوان به انگلیسی شروع نماید.

 

دوست و برادر همیشگی در زمین و آسمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .