English Version
English

حال خوش همراه خدمت؛ گفت و گو با آقای رمضان مرسلی

حال خوش همراه خدمت؛ گفت و گو با  آقای رمضان مرسلی

به نام قدرت مطلق الله

گفتگو با یکی از مسافران پیشکسوت نمایندگی حکیم هیدجی آقای رمضان مرسلی

لطفا اعلام سفر کنید:

سلام دوستان رمضان هستم مسافر، انتی ایکس مصرفی تریاک، مدت تخریب بیش از سی سال، مدت سفر اول 11 ماه و رهایی از بند مواد مخدر 6 سال 10 ماه 27 روز به راهنمایی آقای علی خدامی 17 ماه سفر سیگار داشتم و به مدت 57 روز که آزاد هستم به راهنمایی آقای خدامی

آقای رمضان چند سال در کنگره 60 مشغول خدمت هستید، محل خدمتتان کجا بود و چه مدت؟

دقیقاً 9 سال در کنگره حضور دارم. چهاردوره به‌طور رسمی در مرزبانی خدمت کردم و دوره پنجم هم به دستور آقای مهندس افتخاری خدمت کردم در کل 62 ماه مرزبان بودم.

شما 30 سال تخریب داشتید دوره سفر اولتان چگونه بود؟

اوایل جلسات کنگره 60 تو بهداری شهرستان هیدج برگزار می‌شد آن موقع پسر من بیمار بود سرطان بد خیم داشت برده بودم بهداری آمپول بزنم که با جلسات آشنا شدم و مشاوره اولیه صورت گرفت من و شور گرفت و گفتم من دیگر از فردا مواد مصرف نمی‌کنم که با مخالفت روبه‌رو شدم همان‌جا بود که معنی شور باشعور را فهمیدم و سفرم را آغاز کردم و خیلی برایم جذاب و شیرین بود دنیای تازه‌ای رو تجربه می‌کردم.

از بیماری پسرتان صحبت کرد‌ید آیا ایشان به درمان رسیدند؟

بله خدا رو شکر اولین سرطان بدخیمی که تو ایران به درمان رسید پسر من بود.

آقای رمضان شما تو سفر اول کار هم می‌کردید؟

بله سفر اول من توأم بود باکار کردن تو بنایی و کار کردن تو باغ خودم و تازه مسئولیت باغ آقای مهندس هم با من بود و سخت کار می‌کردم.

پیشنهادی در مورد کار و سفر کردن برای سفر اولی ندارید؟

من اشاره می‌کنم به وادی نهم که در همه موارد باید نقطه تحمل رو به‌مرورزمان و تکرار مداوم بالا ببریم شربت با تیپر کردن و کار را با استقامت البته کار سبک زمانش رو بالا ببریم مسافرانی که تو سفر اول کار نکردن به درمان رسیدند اما به تعادل هرگز ذرمان اعتیاد در کنار کار روزمره.

آقای رمضان رشته ورزشی شما چه بود؟

دوچرخه‌سواری و مقام قهرمانی بابابزرگ دوچرخه‌سواری رو تو شهرستان هیدج و حومه رو کسب کردم.

پیشنهاد شما به مسافران سفر اول در مورد ورزش چیست؟

اول زود بیدار شدن از خواب است و بهترین ورزش برای یک سفر اولی خوردن صبحانه و مصرف به‌موقع شربت به‌اندازه تعیین‌شده و قدم زدن تو پارک به مدت نیم ساعت و انتخاب رشته ورزشی سبک نه سنگین مثل بدن‌سازی و وزنه‌برداری ولی از سفر دومی‌ها انتظار مدال داریم.

در مورد سفر اول و روش DST بگوید؟

من توسط آقای ایت مشاوره شدم و از همان اول به این روش مقدس اعتقاد و ایمان قلبی پیدا کردم و به خدای محمد سوگند یک‌بار هم حماقت نکردم اوایل سفرم بود که من تو بانک بودم و مقداری هم تریاک داشتم دل‌درد گرفتم باراهنمایم تماس گرفتم و اجازه مصرف و مواد به من دادند به خاطر سن و سالم، ولی من فکر کردم امروز مصرف کردم فردا چه کنم هر طور شده باید این گذرگاه سخت را رد کنم تا به رهایی برسم حتی در عروسی پسرم بااینکه اجازه راهنما رو هم داشتم برای مصرف؛ اما خودداری کردم وحماقت نکردم.

هدف شما در کنگره 60 چیست و کنگره برای شما چه کاری انجام داده است؟

کنگره به من چنان حال خوشی داده که من هیچ کجای دنیا توان پیدا کردنش را نداشتم. نه پدر، نه مادر، نه فرزند و نه هیچ‌کس دیگر قادر نیستند این حال خوش را به من عطا کنند. آن‌قدر انرژی‌دارم که صبح ساعت 6 در باغ سرکارهستم. خانم شانی به من می‌گفتند آقا رمضان شما چقدر انرژی دارید در جوابشان می‌گفتم؛ دنیای انرژی آقای مهندس پدر شما هستند. بعضی اوقات ظهر‌ها یک‌ساعتی استراحت می‌کنم؛ اما آقای مهندس از صبح علی‌الطلوع تا دو ساعت هم بعد از طلوع آفتاب توی باغ قدم می‌زنند و کار می‌کنند. من هر چیزی دارم از کنگره 60 و آقای مهندس است. از زندگی تا حال خوش و انرژی.

بعضی مسافران نداشتن همسفر را بهانه می‌کنند، شما بدون همسفر وارد کنگره شدید؛ پیامتان برای این اشخاص چیست؟

به نظر من توجیه می کنند. در شعبه خودمان آقای امیر محسن بدون همسفر آمده و الان مرزبان است، آقای علی مهاجری همسفر نداشت؛ کمک راهنما است. خود من همسفر نداشتم و 62 ماه مرزبان بودم، خللی ایجاد نشد؛ اما اگر همسفر باشد یک سوپاپ اطمینان، یک بال پرواز است ولی بدون همسفر هم می‌شود به درمان رسید.

حس و حالتان بعد از 9 سال بودن در کنگره و 62 ماه خدمت چگونه است؟

حس و حالم خیلی خوب است عاشق کنگره هستم؛ ساعت حضورم تو دوره مرزبانی از صبح ساعت 9 با عشق خدمت میکردم و محبت را تو دلم کاشتم و حال خوش‌رو به دست آوردم و خداوند را  شکر میکنم.

آیا شما سی‌دی‌های آقای مهندس را گوش می‌کنید؟

بله حتماً، نمی‌شود بدون گوش دادن به سی دی در کنگره دوام آورد. من هفته‌ای 2 عدد از سی دی‌ها رو گوش می‌کنم. گذشته از این مهندس را هفته‌ای یک روز در باغ میبینم و این نعمت بسیار  بزرگی است که خداوند به من عنایت کرده است.

مشکلات زندگی و بیماری همسرتان و کار و مسئولیت زیادی که دارید تأثیری در خدمت شما گذاشته است؟

نه اصلاً؛ همسر من بیماری پارکینسون دارند و آقای مهندس و آقای سلامی می‌دانند با همه این مشکلات کار، خانه و باغ و کار بنایی رو انجام می‌دهم و به کنگره هم می‌رسم. در 5 دوره مرزبانی نشد یک روز هم غیبت داشته باشم؛ در ضمن با برنامه‌تر و بانظم تر هم شده ام.

آقای رمضان آیا شما فرقی میان مسافران تازه‌وارد و مسافران قدیمی قائل هستید؟

بله برای من فرق دارند، مسافران قدیمی حالشان به لطف کنگره خیلی خوب است. آن‌کسی که تازه‌وارد کنگره می‌شود نیاز به کمک و محبت دارند، من بیشتر تحویلشان می‌گیرم تا ماندگار بشوند و به درمان برسند.

در مورد همسفران بگوید؟

 همسفران به‌عنوان یک پدر من را قبول دارند و خدا شاهد که همه آن‌ها مثل دختران من هستند همیشه به من احترام گذشتن و محبت کردن و من هم هر کمکی که از دستم برآمدهبرایشان انجام داده ام.

آقای رمضان کلام آخر؟

امیدوارم همه به رهایی که مدنظر کنگره است برسند و برای تمامی مسافران و همسفران آرزوی موفقیت دارم.

 

تهیه و تنظیم : مسافر بهمن

لژیون : آقای سینا مخلصی

تاریخ: 95/10/21

نمایندگی: حکیم هیدجی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .