English Version
English

تفکربا عمل

تفکربا عمل

در جهان ما تفکر ، قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می نماید.

یکی از پُر قدرت ترین و بهترین نعمت هایی که خداوند به انسان هدیه نموده است، قدرت تفکر و اندیشه است.

بارزترین و مهمترین تفاوتهای بین انسان و حیوان قدرت تفکر و اندیشه است، آنچه را حیوان انجام میدهد از روی غریزه و نوع ساختاری است که در وجودش نهادینه شده و کارهایش بدون تفکر و اندیشه صورت می گیرد و از روی غریزه می باشد، ولی انسان می تواند با قدرت شگفت انگیز اندیشه و تفکر راه درست و صحیح را پیدا کند و بهترین گزینه را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کند و به نقطه کمال انسانی برسد.

 

تفکر موجب بیداری فطرت انسانی و عقل می گردد.

امام صادق ( ع): فرمود: بهترین عبادتها مداومت بر تفکر در باره خدا و قدرت او است.

در وادیها می گذشتیم و می آموختیم که چگونه تفکر کنیم به چه چیزهایی فکر کنیم یا به چه چیزهایی فکر نکنیم، و راه صحیح تفکر کردن چگونه است.

آنگاه آموختم باید ناامید نباشم زیرا بیهوده پا به این کره خاکی نگذاشته ام و به هیچ نیستم، و تمام موجودات و کائنات دارای هدف و رسالتی هستند، سپس یاد گرفتم هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی کند یعنی نقطه آغازی برای رفع مشکلات، در نهایت باید تمامی مسئولیت کارهای خودم را بپذیرم و مشکلاتی که خودم ایجاد نموده ام را به گردن خداوند و دیگران نیندازم و بدانم اگر در تاریکی ها قرار گرفتم خودم خواستم و اگر بخواهم از تاریکی ها خارج شوم باید خودم تلاش کنم تا به اینجای سخن مبحث از قدرت تفکر و اندیشه بود.

در وادی پنجم به صراحت گفته شده که فقط تفکر تنها نمی تواند راه گشای مشکلات من باشه باید حرکت کنم و تفکراتم را به مرحله اجرا در آورم و از حرف به عمل برسم.

تفکر بی عمل مانند عالم بی عمل می مانند زمانی تفکرات نقش شگفت انگیز و حیاتی خود را نشان می دهند که به مرحله اجرا درآیند، در غیر این صورت تفکرمان مانند سرابی بیش نیست.

جنبش داشتن نشانه زندگی است و هدفمند بودن لازمه زندگی معنی دار است و اندیشه ها وقتی به جایی می رسند که متوجه هدفی باشند.

 

نویسنده: کمک راهنما علی کریمی 

تایپ: محمد حیدری

منبع: نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .