English Version
English

صبر، استقامت، آرامش

صبر، استقامت، آرامش

هفتمین جلسه از دور اول سری کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره ۶۰، نمایندگی صالحی با استادی آقای حسین راد با دستور جلسه صبر، استقامت، آرامش برگزار شد.

سخنان استاد:

زمانی که یک مصرف‌کننده وارد کنگره می‌شود، یکی از مسائلی که در برخورد اول با آن روبرو می‌شود مدت‌زمان یازده ماه برای رسیدن به درمان اعتیاد است. ممکن است در ابتدا شخص با خود فکر کند که این زمان زیاد است و گاهی سؤال می‌پرسند که نمی‌شود این مدت‌زمان را کوتاه کرد؟

برای ما مسئله کاملاً روشن است که برای درمان اعتیاد یازده ماه زمان لازم است تا سیستم‌های حیاتیِ جسم، خودشان را بازسازی کنند و به تعادل برسند. در دیگر N.G.O ها خواستند مسئله‌ی زمان را حذف کنند اما نتیجه مطلوبی نداشت و چون سیستم ایکس شخص به درمان و تعادل نرسیده، مسائل و مشکلاتی برای او به وجود می‌آید.

در جهان هستی یک قانون وجود دارد که به آن صبر می‌گویند. صبر یک ابزار است؛ یعنی مقاومت در مقابل گذر زمان برای رسیدن به هدف. در هستی زمانی که بخواهیم به هدف و نتیجه برسیم، باید از زمان گذر کنیم. صبر یعنی در نظر گرفتن زمان، درنتیجه با صبر می‌توانیم این مسیر را به‌راحتی طی کنیم و به هدف خود برسیم. گاهی ممکن است صبر را با تنبلی اشتباه بگیریم؛ اما میان این دو یک فرق وجود دارد و آن این است که در صبر تلاش می‌کنیم اما در کاهلی و تنبلی این‌گونه نیست.

زمانی که شخص حرکت خود را از تاریکی به روشنایی طی می‌کند با یک سری موانع و مشکلات برخورد می‌کند و باید از یک سری از گذرگاه‌ها گذر کند. اگر بخواهد این مسیر را تا رسیدن به هدف خود طی کند، باید در مقابل مشکلات، موانع و سختی‌ها ایستادگی و مقاومت کند. استقامت یعنی ایستادگی و مقاومت در مقابل تمامی مشکلات و سختی‌ها و ناملایماتی‌ها. استقامت در مقابل مشکلات باعث می‌شود نقطه تحمل بالا برود، درنتیجه می‌توان در مقابل خیلی از مشکلات زندگی ایستادگی کرد و آن‌ها را از سر راه خود کنار زد.

زمانی که از دروازه صبر و استقامت عبور کنیم به دروازه آرامش می‌رسیم. با صبر و استقامت انسان به آرامش می‌رسد. بدون گذر کردن از صبر و استقامت، آرامشی هم در کار نیست. پس لازمه‌ی آرامش عبور از دروازه‌ی صبر و استقامت است.

 

تهیه گزارش: مسافر احمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .