English Version
English

روی پای خود بایستیم

روی پای خود بایستیم

برای هر ساختاری اول باید تفکر کرد و آغاز خلق است و این خلق آغاز هر چیزی می‌تواند باشد تفکر در جهت عمل سالم و عمل صالح، در کنگره سیستم آن را تکامل طراحی می‌کند؛ و لژیون مالی برای آینده کنگره طرح ارزشمندی است سه متولد مهم که مثلث آن را تشکیل می‌دهد.

- نیروی انسانی، نیروی مالی که علم و دانش داریم و می‌توانیم در هر زمینه‌ای موفق باشیم، لژیون مالی

هرچقدر تعهد بیشتری داشته باشیم زودتر به اهداف خود می‌رسیم و هر کاری را که می‌خواهیم بدهیم باید توان آن را داشته باشیم حتی برای خرید یک‌خانه، در سال 80 لژیون‌ها تشکیل داده‌شده و لژیون مالی یکی از جلسه‌هایی است که ربط پیدا می‌کند که باید حسابمان را با کنگره صفر کنیم در مقابل کمک کنگره به ما و اعضای کنگره ازنظر نیروی انسانی ما به خودمان کمک می‌کنیم به‌مانند قانون یازدهم که سبد است و جز حرمت‌های مهم کنگره هست جمع می‌شود و خرج کنگره می‌کنند برای خریدن زمین به‌کاربرده می‌شود که دیگران بعد از ما می‌آیند استفاده کنند در لژیون مالی کسانی که می‌خواهند عضو بشوند برای خریدن زمین و آموزش و ورزش کمک می‌کنند. تا یک سال هم عضو لژیون سازمان هستند که هر جا حساب‌وکتاب ساخت‌وساز است کمک می‌کنند این دستور جلسه برای همه ماست و برداشت‌های ما درحرکت کنگره چند موضوع وجود دارد که برای آموزش‌ها مهم است.

- مطلب آموزشی باشد به کتب آموزشی احساس مسئولیت و علاقه داشته باشد.

- در کنگره باید برای مسائل وقت بگذاریم.

یک روزی بود برای اعتیاد خرج می‌کردیم و امروز می‌توانیم برای رهایی و درمان اعتیاد کاری انجام بدهیم و بحث جهان‌بینی هم مطرح است که بتوانیم اجرا کنیم و از ضد ارزش‌ها بیرون بیایم.

درگذشته در جهل و نادانی بودیم و دنبال ترک‌های متعدد می‌رفتیم و خرج‌های کلان می‌کردیم و بی‌نتیجه وزندگی‌مان تلخ و نابسامان بود و همه ناامید وارد کنگره شدیم و وقتی با محیط آشنا گشتیم احساس امنیت می‌کردیم و حسرت می‌بردیم ای‌کاش زودتر با این مکان آشنا می‌شدیم.

انسان‌ها نسیان و فراموش‌کار هستند و کنگره یک تکانه است که هوشیار می‌کند که هرازگاهی به عقب برگردیم دستور جلسه‌ها ما را به گذشته برمی‌گرداند و امروزمان با دیروزمان قابل‌مقایسه نیست اگر تفکر کنیم در جستجوی امنیت معنوی و آرامش روحی هستیم باید به موضوعاتی که در جستجویش هستیم اهمیت بدهیم.

 

معمولاً این حالت باعث می‌شود احساسات درونی‌مان را ببینیم به ما چه می‌گوید راجع به کاری که می‌کنیم در جهت مثبت و انسانیت و این قانون به قانون کار ما و بازتاب است که خیر درش باشد به سمت خودتان برمی‌گردد. ما در کنگره آموختیم درست زندگی کردن را و پایه‌های مالی خودمان را مستحکم کنیم و پس‌انداز را یاد بگیریم و مسئولیت‌پذیری را و این کار سازگار با حس ما هست که صداقت هم در آن وجود دارد بازتاب آن به خودمان برمی‌گردد. این قانون در کائنات هستی به ما قدرت می‌دهد که متکی باشیم و به درخشش مسئولیت شخصی خود تکیه داشته باشیم تا محکم و سرفراز بمانیم.

انسان باید بیاموزد آنچه نیکوست تا به آرامش برسد حمایت مالی کنگره در لژیون مالی می‌تواند قابل‌اجرا باشد و انجام دادن کارهای ارزشی و معنوی یک حرکتی است در صراط مستقیم و انسان دوستانه است. کاری که انسان‌ها انجام می‌دهند اگر با تفکر سالم باشد به معرفت و عمل سالم ختم می‌شود؛ و عدالت در آن نقش دارد و مکان کنگره مکانی است مقدس و کارش از روی عشق و محبت است که زنجیروار به هم متصل است و جایی که عشق و محبت باشد آن مکان امنیت دارد و این امنیت را خودمان باید به وجود بیاوریم و همه ما نقش پررنگی باید داشته باشیم برای لژیون مالی هرکسی به‌اندازه توان خودش می‌تواند حرکت کند. این مکان انسان‌های که همه آن‌ها را جواب کرده بودند و ناامید بودند وارد این مکان شدند و امروز هدفمندانه در کنگره خدمت می‌کنند تا انسان‌ها را احیا نمایند. کمک یک انسان به هزاران انسان‌هایی دیگر که گرفتار اعتیاد بودند و به درمان صحیح رسیدند. جمعیت احیای انسانی و مکمل کمک‌های مالی در جریان این موضوع مشکل‌های اعتیاد دیگران را حل می‌کند.

دیگران کاشتند ما خوردیم ما می‌کاریم تا دیگران بخورند

و این حرکت قشنگ کنگره چرخشی است با عشق صورت می‌گیرد ما باید کاری را بکنیم که به نفع کنگره و خودمان باشیم و کنگره گردن تک‌تک ما حق دارد؛ و این کار یک انگیزه درست و سالم است که با تفکر صورت می‌گیرد. سه مقوله مهم که انسان را به درمان رسانده جسم روان و جهان‌بینی؛ که جهان‌بینی همان فکر و اندیشه ما انسان‌ها را به جریان می‌اندازد و آینده متعلق به کسانی است که یک روزی ما جای آن‌ها بودیم. انسان برای یک سری از خواسته‌ها باید از خیلی چیزها بگذرد تا بتواند به آن چیزی که می‌خواهد برسد و هیچ‌چیزی بهتر از اینکه که یک تازه‌وارد در کنگره بیاید و دست کمک به سمت ما دراز کند و از چنگال هیولای  کرکس اعتیاد نجات پیدا کند ما باید ازنظر مالی قوی باشیم تا بتوانیم انسان‌ها را نجات دهیم؛ و این از دست خود ما برمی‌آید چون ماهم تجربه زخم‌های آن‌ها را داشته‌ایم شکوفه‌هایی که می‌خواهند به رهایی برسند؛ و این‌یک جرقه‌ای است الهی و با خواست خدا انجام‌شده است کمک به مخلوق او عشق به خداوند است.

عشق عقل ایمان هر سه مسیری هستند که ما را به‌فرمان عقل نزدیک می‌کند و آخرین آرایش جسم به‌فرمان فکر و عقل است جرقه اول روشنایی از نقطه تاریکی وقتی لحظه‌ی فکر کنیم که انسان‌هایی هستند که اسیر مواد مخدر شده‌اند و در گوشه خیابان‌ها به سر می‌برند و کارتن‌خواب هستند و آدرسی جایی مکانی خانه‌ای‌ ندارند و ما در این مکان روی این صندلی‌ها نشسته‌ایم و نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم مگر دعا کنیم تا آن‌ها هم به حلقه ما بپیوندند. پس کمک‌های مالی لژیون می‌تواند که شعبه‌هایی را داشته باشیم تا بتوانند که آن‌ها هم به درمان برسند.

فرصت را از دست ندهیم وقتی همه‌ی ذات و صفات خداوند به‌صورت قطره در وجود ما می‌باشد پس ما هم قدرت فرمان را دارا می‌باشیم وقتی قدرت عقل خود را به مرحله‌ی کمال برسانیم و اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم پس می‌توانیم از قطره تا به اقیانوس برسیم.

 

نویسنده: همسفر صدیقه
نگارنده:همسفر سمیرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .