English Version
English

مصاحبه با خانم آنی کماندار

مصاحبه با خانم آنی کماندار

با عرض سلام و ادب خدمت خانم آنی کماندار عزیز

با توجه به امر مهم محبت در خانواده که همواره مد نظر آقای مهندس دژاکام و خانم آنی بزرگوار بوده است، می‌خواهیم مصاحبه‌ای متفاوت و صمیمانه با شما داشته باشیم و از جهان‌بینی صحیح و راستین آقای مهندس و خانواده گرامی‌شان بهره‌مند شویم و الگوبرداری نماییم.

با سپاس فراوان از اینکه تقاضای بنده را برای قبول مصاحبه پذیرفتید. اولین سؤال را این‌گونه مطرح می‌نمایم:

پنج سال پیش من به‌عنوان یک همسفر تازه‌وارد و حال خراب در سالن شعبه آکادمی مجذوب مهربانی و رأفت شما شدم و درخواست راهنمایی از شما برای ملاقات مادر بزرگوارتان را داشتم. شما با تواضع مرا راهنمایی کردید. شما می‌توانستید این کار را به مرزبانان واگذار کنید یا به‌گونه‌ای دیگر پاسخ بدهید، این برخورد محبت‌آمیز و درعین‌حال اصولی شما با یک مراجعه‌کننده از کجا و چه چیزی سرچشمه می‌گیرد؟

خواهش می‌کنم شما محبت دارید. سعی می‌کنم کارها را به‌درستی انجام بدهم و این باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشم. اگر جمعیت زیاد بود شاید ناگزیر می‌شدم که شمارا به مرزبانی ارجاع بدهم.

 

احساس خود را به‌عنوان یک عضو خانواده آقای مهندس و در کنار چنین بزرگ‌مردی زندگی کردن را بیان کنید؟

احساس خوبی دارم و از خداوند سپاسگزارم.

 

نظر خود را راجع به این سخن آقای مهندس بیان فرمایید، جهان‌بینی یعنی اینکه یک خانواده بر سر یک سفره بنشینند و باهم غذایی در مهربانی تناول کنند.

باهم غذا خوردن در سر یک سفره، دل‌های اعضای خانواده را به هم نزدیک می‌کند.

خانم آنی همیشه در جمع همسفران به این نکته تأکیددارند که شما همسفران باید زندگی کردن را بیاموزید و مستقل باشید و برای همین به کنگره می‌آیید. نظرتان را راجع به این سخن مادر بزرگوارتان چیست؟

بله یک همسفر به کنگره می‌آید که در وهله اول به خودش و بعد به مسافرش کمک درست نماید؛ و اینکه کنگره برای هیچ‌کدام از ما هدف نیست. بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدفمان است که مهم‌ترین آن به نظرم همان تعادل فردی و خانوادگی است.

 

یک روز خوب و معمولی در کنار آقای مهندس و خانم آنی را برای ما توصیف کنید.

جمعه‌ها بعد از پارک طالقانی، صرف یک غذای خوشمزه و تماشای یک فیلم خوب دورهمی

 

پدر بزرگوارتان یاری‌رسان عده زیادی از دردمندان در وادی اعتیاد هستند و در این رابطه مشغله زیادی دارند، در محیط خانواده در جایگاه همسر و پدر چگونه هستند؟ تعادل و آرامش ایشان در جایگاه‌های متفاوت ناشی از چه امری است؟

ایشان پدر خوبی هستند، در مورد اینکه می‌فرمایید ایشان آرامش دارند، همان‌طور که می‌دانید برای رسیدن به آرامش هیچ راهی وجود ندارد، مگر اینکه انسان از فرامین و قوانین الهی پیروی نماید و تزکیه و پالایش را از خود شروع کند.

 

استاد اخلاق و جهان‌بینی آقای امین را به‌عنوان یک برادر توصیف نمایید.

ایشان برادر مهربانی هستند و در طول زندگی همیشه من را راهنمایی و حمایت کردند.

به‌عنوان مسئول ورزش قسمت همسفران خانم چه توصیه‌ای برای آنان در مورد ورزش و سلامت فردی و خانواده و ارتقاء سطح خانواده در جهت اهداف کنگره‌دارید؟

خانم‌های همسفری که ورزشکار هستند و سفر دومی می‌باشند می‌توانند به‌عنوان سرپرست‌های ورزشی قبول مسئولیت نمایند و خانم‌هایی که ورزشی نمی‌نمایند در هر سنی هستند به‌تناسب شرایط فیزیکی که دارند یک ورزش را شروع نمایند. چون صرف‌نظر از ورزش قهرمانی، ما برای انجام امور زندگی نیازمند بدنی سالم می‌باشیم و اینکه ورزش کردن در انسان تولید شادی و نشاط می‌نماید.

با تشکر از شما خانم آنی عزیز، امیدوارم این مصاحبه چراغ راهی باشد برای همسفران و مسافران که بدانیم یک خانواده متعادل و دارای جهان‌بینی درست و راستین چگونه خانواده‌ای باید باشد.

با نهایت ادب و احترام

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .