English Version
English

كارگاه آموزشي عمومي كنگره 60 نمايندگي عمان ساماني 95/06/11 + تقدير از ايجنت و مرزبانان

كارگاه آموزشي عمومي كنگره 60 نمايندگي عمان ساماني 95/06/11 + تقدير از ايجنت و مرزبانان

دهمین جلسه از دور نوزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی عمان سامانی شهرکرد در روز پنجشنبه 11 شهریورماه 95 به نگهبانی مسافر فرهاد، دبیری مسافر هوشنگ و استادی ايجنت محترم نمايندگي مسافر مهدی ابراهيمي با دستور جلسه: هفته ایجنت، اسیستانت و مرزبان رأس ساعت 17 برگزار شد.

قبل از هر چیزی می‌خواهم تاریخچه به وجود آمدن جایگاه‌های مرزبانان، ایجنت و اسیستانت را توضیح بدهم، همان‌طور که می‌دانید کنگره 60 اولین مکانی هست که درباره‌ی درمان اعتیاد صحبت می‌کند و پیشروترین گروه در مقوله‌ی درمان اعتیاد در سطح هستی هست، در بحث سازمانی، اداری نیز کنگره 60 بهترین و منظم‌ترین چارت اداری را دارا است. همه‌ی شما می‌دانید که در بخش مسافران همه‌ی افرادی که خدمت می‌کنند، روزی مصرف‌کننده بودند و تمامي خدمتگزاران، همگي اعضاء كنگره 60 هستند و این موضوع بسیار قابل‌تحسین است و جا دارد که از بنیان کنگره 60 به خاطر این تدبیر و هماهنگی خوب تقدیر و تشکر کرد.

ما همه از زندگی خود قبل کنگره آگاهی داریم، در تاریکی زندگی می‌کردیم و بی‌نظمی زیادی در زندگی ما بود و این باعث آشفتگی خانواده و جامعه بود اما ما با این تخریب‌ها وقتی رها می‌شویم می‌توانیم در جایگاه‌های بالا قرار بگیریم و خدمت کنیم و تبدیل به مدیران آگاه بشویم و می‌توانیم از پس‌کارهای مهم بربياییم.

قبل از اینکه جایگاه مرزبانی ایجاد شود اداره جلسه دست نگهبان جلسه و دیده‌بان بود اما با توجه به کمبودهای ایجادشده و ایجاد شعب زیاد آقای مهندس دستور ایجاد جایگاه مرزبانی را دادند و همه می‌دانید که مرزبانان با انتخاب خود اعضای شعب انتخاب می‌شوند، مرزبانان مسئولیت تمامی کارهای اجرایی شعبه را به عهده‌دارند و آن‌ها مسئول اداره و هماهنگی و ایجاد حرمت‌ها در شعب می‌باشند و این عزیزان افرادی از بیرون نیستند و خودشان روزی مصرف‌کننده بوده‌اند و دوره خدمت آن‌ها 15 ماه است.

 بعد از مرزبانی جایگاه ایجنت مطرح می‌شود، جایگاه ایجنت چهار سال است که وارد کنگره شده است و قبلاً مسئولیت ایجنت دست دیده‌بانان بود ولی با توجه به وسعت شعب مهندس دستور ایجاد جایگاه ایجنت را صادر کردند و شرایط ایجنت شدن این است که کمک راهنما باشیم و یک دوره مرزبانی گذرانده باشیم و حداقل سه سال از رهایی گذرانده شده باشد و خود آقاي مهندس فرد موردنظر را انتخاب می‌کند.

ایجنت به‌عنوان راهنمای مرزبانان در هر شعبه‌ای فعالیت می‌کند، ایجنت کار اجرایی انجام نمی‌دهد و فقط به‌عنوان مشاور و راهنمای مرزبانان در شعبه فعالیت می‌کند؛ و اما یک جایگاهی که یک سال است وارد کنگره شده است که آن جایگاه اسیستانت نام دارد و آقای مهندس با این کار استقلال به بخش خانواده داده است و اسیستانت دستیار خانم آنی هست و با توجه به اینکه خواستند استقلالی به بخش خانواده بدهند اسیستانت همان مسئولیت ایجنت را دارد اما در بخش خانواده هست و به‌عنوان راهنمای مرزبانان بخش همسفران است.

ما در کنگره برای رسیدن به تعادل در سه قسمت جسم، روان و جهان‌بینی باید کارکنیم و یکی از راهکارهایی که ما را در جهت روان به تعادل می‌رساند همین خدمت کردن است، بعضی‌ها شاید فکر کنند ما وقتی سفر اولمان تمام شد دیگر نیاز به کنگره نداریم ولی باید بدانیم که این دیدگاه اشتباه است و بعد از سفر اول باید یک مرحله دیگر هم بگذرانیم و خدمت کنیم.

من بارها گفتم جایگاه‌های خدمت در کنگره بسیار فراوان است و هرکسی با توجه به شرایط خودش و ظرفیتش در هر جایگاهی می‌تواند خدمت کند و این خدمت فقط برای رسیدن به خود است و هرکسی خدمت می‌کند هیچ منتی بر سر کسی ندارد و این خدمت را فقط برای اهداف خودش و دل خودش انجام می‌دهد، ولی ما در کنگره یاد گرفتیم اگر ما نتوانستیم از خلق خدا تشکر کنیم هرگز نمی‌توانیم از خداوند تشکر کنیم و بر تک‌تک ما واجب است از مرزبانان محترم تشکر کنیم چون بدون منت و بدون دستمزد کار می‌کنند و هر هفته در شعبه هرکدام حداقل یک روز در هفته مرزبان کشیک هستند و در شعبه را از ساعت 12 تا 9 شب باز می‌کنند و فعالیت می‌کنند.

به مرزبانان مسافران و همسفران و خدمت اسیستانت شعبه سرکار خانم مرجان خدا قوت و تبریک عرض می‌کنم و ان‌شاءالله سال دیگر این موقع مرزبانان عزيز را با شال نارنجی ببینیم و مرزبانی پله‌ای برای رسیدن به این جایگاه باشد و اجر کاری که انجام می‌دهند در زندگی خود مشاهده کنند.

تصاویری از جشن هفته ایجنت، اسیستنت و مرزبان

تقدیر و تشکر کمک راهنمایان از مرزبانان و ایجنت شعبه

تقدیر و تشکر ایجنت شعبه از مرزبانان

تقدیر و تشکر مرزبانان از ایجنت شعبه

و در ادامه سخنان مرزبانان محترم قسمت مسافران

 

سخنان مسافر عباس:

من قبل از هر چیزی هفته ایجنت، مرزبانان و اسیستانت را خدمت دوستان تبریک عرض می‌کنم، ما هرکدام روزی مصرف‌کننده بودیم و اینکه الآن آمده‌ایم و در کنگره قرار گرفتیم و در جایگاه‌های مختلف هستیم می‌تواند از عشق ناشی شده باشد، چه عشق به کنگره چه عشق به انسان‌ها و دینی که هرکدام از ما نسبت به کنگره‌داریم، ما مرزبانان برای اینکه داریم خدمت می‌کنیم هیچ منتی بر سر دوستان نداریم چون این کاری که می‌کنیم همه از عشق است، عشق به کمک کردن، به دیگران چون به ما کمک کردند که ما به حال خوش برسیم و از خداوند می‌خواهم که از این آزمایش سربلند بیرون بیایم و بتوانم به تک‌تک شما عزیزان خدمت کنم.

 

سخنان مسافر داریوش:

من فقط می‌خواهم بگویم که می‌خواهم در این دوره مرزبانی در چهارچوب قوانین به شما خدمت کنم و شرمنده شما عزیزان نشوم.

 

سخنان مسافر اصغر:

من هم به‌نوبه خود این هفته را خدمت مسافران و همسفران تبریک عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که همه شما عزیزان بتوانید در این جایگاه قرار بگیرید و هیچ زمانی از چشم مرزبانان چیز بدی نبینید.

 

سخنان مسافر حمزه:

من هم این روز قشنگ را در رأس به آقای مهندس دژاکام، خانم آنی، ایجنت محترم شعبه آقای مهدی، ایجنت قبلی آقای کامران و گروه مرزبانی مسافران و همسفران و سرکار خانم شریفیان تبریک عرض می‌کنم، اگر ما خدمت می‌کنیم تنها به پشتوانه‌ی ایجنت شعبه و کمک راهنمایان عزیز است و امیدوارم در مسیر عدالت و عمل سالم قرار بگیریم.

 

سخنان مسافر احمد:

من هم این روز عزیز را خدمت آقای مهندس، ایجنت محترم آقای مهدی و ایجنت سابق آقای کامران، اسیستانت خانم مرجان و تک‌تک کمک راهنمایان و تک‌تک شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم تا آخر این دوره شرمنده شما نشوم.

تهیه گزارش و نویسنده: همسفر بهاره لژيون هشتم (سركار خانم زري)
عکاس: مسافر کاظم لژيون سوم (مسافر ميلاد سليماني)
نمايندگي عمان ساماني 95/06/12

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .