English Version
English

لژیون نگهبانی در اردوی شانزدهم

لژیون نگهبانی در اردوی شانزدهم

امسال لژیونی تحت عنوان نگهبانی ایجاد شد، لژیونی که در سرما باید از خواب خود می‌زدند و نگهبانی می‌دادند. تصمیم گرفتیم با آقای محمد محمدی پور مسئول لژیون نگهبانی، صحبتی داشته باشیم.

 

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر و پنجمین سال است که در اردوی سراسری کنگره ۶۰ حضور دارم؛ و خوشحالم که دو سال در جایگاه کمک اردوبانی مشغول به خدمت هستم.

 

امسال مسئول لژیون نگهبانی هستید، لطف می‌کنید در مورد این لژیون و نوع خدمت کردنشان صحبت کنید؟!

در محل اردوی کنگره ما از ساعت ۱۱ شب تا پنج صبح نگهبان داریم، سال‌های قبل کار به این صورت بود که از هر لژیون افرادی مشخص می‌شدند، حالا یا داوطلبانه یا از طرف راهنمای لژیون‌ها و در تایم‌های دوساعته نگهبانی می‌دادند؛ اما امسال بنا به تصمیم اردوبانان کنگره آقایان امین دژاکام و آقای خدامی قرار بر این شد که لژیونی برای نگهبانی و عبور و مرور مشخص شود و عزیزانی که در این لژیون هستند فقط کارشان نگهبانی باشد و این عزیزان یک شب نگهبانی می‌دهند و یک شب استراحت می‌کنند در مجموع لژیون ما ۲۴ نفر هستند و به دو گروه ۱۲ نفره تقسیم می‌شوند که هر شب ۱۲ نفر نگهبانی می‌دهند. در هر شب سه نوبت نگهبانی داریم و هر نوبت شامل چهار نفر می‌باشند.

 

کار لژیون شما تا حدودی سخت است چون ساعتی که همه در خواب هستند لژیون شما باید بیدار باشند و نگهبانی بدهند، در این مورد صحبت می‌کنید؟!

شخصی که نگهبان است باید از بهترین لحظه و بهترین ساعات خود که شاید خواب است بگذرد و نگهبانی بدهد و به همین دلیل شاید شرایط مقداری سخت باشد، اما خدا را شکر با درایت آقای امین دژاکام این اتفاق هم به‌خوبی رقم خورد، چون آقا امین گفته‌اند که کسانی که مثلاً امشب نگهبانی می‌دهند حتماً باید شب بعد را استراحت کنند.

 

لژیون عبور و مرور و نگهبانی در اردوی شانزدهم

 

در مورد حس و حال اردو کمی صحبت کنید.

نظر کلی من در اردو این است که چون اردوی کنگره همه چیزش بر مبنای آموزش است و با یک تفکر درست طراحی شده است، باید آرام‌آرام کاری بکنیم که دیگرانی که می‌آیند از این فضا لذت ببرند، تمام عزیزانی که در اردو حضور دارند و شرکت می‌کنند تفکرشان این است که من چه کنم که بغل دستی، هم چادریم و یا هم لژیونیم بیشتر لذت ببرد، ما هیچ کجای دنیا این نگرش را نداریم که من تلاش کنم تا دیگران لذت ببرند. شاید اکثراً این تجربه را داشته باشند که در اردوهای دیگر اعضا دنبال بهترین‌ها برای خودشان هستند، اما ما در اردوی کنگره آموزش می‌بینیم که تلاش کنیم تا دیگران لذت ببرند.

 

اگر صحبتی دارید که فکر می‌کنید باید مطرح شود مطرح کنید

به اعتقاد من اردو را باید تجربه کرد، اینکه من بر مبنای فیلم و تصاویر اردو را قضاوت کنم، نتیجه‌ی خوبی حاصل نمی‌شود، چیزی که همه ما در اردو پیدا کردیم و ما را مجذوب خودش کرد که سال‌های بعد هم حضور داشته باشیم، دقیقاً حضور در خود اردوست. اگر می‌خواستیم فقط بر اساس نقل و قول‌ها تصمیم بگیریم، این حرکت یک جایی متوقف می‌شد و ماندگار نبود. برای من این اردو یکی از بهترین سفرهایی است که برای آن برنامه ریزی می‌کنم و برایش وقت می‌گذارم، من آموزش‌های زیادی اینجا گرفته‌ام و این آموزش‌ها در سفرهای خانوادگی خیلی بکارم آمده. من اینجا آموزش دیدم که از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببرم؛ و حرف آخر اینکه، دوستانی که اردو نیامده‌اند حتماً در سال‌های آینده بیایند و اردو را تجربه کنند، در اردو این نیست که ما یک هفته بیاییم و وقت خودمان را تلف کنیم و فقط مشغول تخریب باشیم. مطلب، مطلب آموزش است و هیچ منافاتی با آموزش‌های کنگره ندارد و درکل انسان‌های که اردو را تجربه می‌کنند انسان‌های قوی‌تری هستند.

 

 

تهیه گزارش : لژیون خبری اردوای آموزشی تفریحی کنگره 60

با تشکر از مسافران مهرداد و شارود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .