English Version
English

لژیون میان وعده در اردوی شانزدهم (قسمت اول)

 لژیون میان وعده در اردوی شانزدهم (قسمت اول)

در اردوهای سالیانه کنگره 60، برای هر موضوعی که به زندگی جمعی اعضای اردو در این یک هفته مربوط باشد، لژیون به خصوصی وجود دارد. لژیون میان‌وعده یکی از لژیون‌های فعال و پر شور و حال در سال‌های اخیر است. به سراغ آقای حسین نمکی، سرپرست این لژیون رفتیم تا بیشتر با فعالیت آنها آشنا بشویم.

 

لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی بفرمایید.

سلام، من حسین هستم مسافر. مصرفم کراک و شیشه بود. طول درمانم 11 ماه. راهنما آقای ترابخانی هستند. آزادی ده سال و شش ماه.


چند دوره هست که در اردو شرکت می کنید؟

اردویی که مداوم و پشت سر هم باشد الان سال ششم هست. من اولین اردویی که رفتم سال 85 بود و تا سال 89 نرفتم و بعد از آن تا الان ادامه یافته است.


چه چیزی باعث می شود که دوست داشته باشید هر سال در اردو شرکت کنید؟

میتوانم بگویم در این یک هفته ای که اردو می‌آیم یک ریکاوری کامل می شوم. از شلوغی شهر و از گرفتاری های شهر دور می شوم، درسهایی را که گرفته ام اینجا کاربردی می کنم تا بفهمم چقدر موفقم و چقدر موفق نیستم.

اردوبان هم هستید؟

پارسال کمک اردوبان بودم و چند روز مانده به تمام شدن اردو بود که اردوبان شدم و امسال کلاهش را به من دادند.

لطفا در مورد لژیون میان وعده و اینکه از کی و چرا شروع شده و کارش دقیقا چیست لطفا توضیح دهید.

سه سال پیش که وارد این زمین شدیم و شرایط زمین نامناسب بود، یکسری از بچه ها دچار بیماری شدند و من با خودم فکر کردم که یک چیزی این وسط کم است، اگر بود شاید این مریضی کمتر اتفاق می افتاد. فکر کردم و با آقای امین دژاکام مطرح کردم که ما باید یک لژیون به نام لژی.ن میان وعده بگذاریم و بتوانیم در طی روز ویتامین بدن بچه ها را تامین کنیم. گفتند که بلامانع است و ما این کار را انجام دادیم، الان سه سال است که این کار انجام می شود. هنوز کم و کاستی های زیادی وجود دارد اما ان شاءلله در آینده بهتر می شود. امسال با بچه ها برنامه ای ریخته ایم که آن چیزی را که در این لژیون انجام می‌دهیم از آن یادداشتی تهیه کنیم تا بتوانیم در سال بعد عیب ها را از بین ببریم.


بعضی ها فکر می کنند که کار در لژیون میان وعده کار ساده ای است، اما من هر موقع که دیدم بچه های میان وعده دایم در حال کار هستند. لطفا در این مورد هم توضیح دهید.

بچه های میان وعده کسانی هستندکه سطح آموزش بالایی دارند و طوری آموزش دیده اند که بتوانند خیلی چیزها را تحمل کنند و از خیلی از تفریحات خود بگذرند تا بتوانند چیزی را که نیاز بچه‌ها در اردو هست تهیه کنند. الان ساعت 8 و نیم صبح است و بچه ها در حال کار هستند و اگر 7 و نیم عصر بیایید همچنان در حال فعالیت هستند. کار می کنند تا بتوانند به بهترین شکل از بچه ها پذیرایی کنند و اما همیشه کسانی هستند که هم به گروه ما و هم به دیگر گروه ها کم لطفی می کنند و اینها معمولا کسانی هستند که کمتر دستی در کار دارند.


الان در لژیون میان وعده چند نفر حضور دارند و چند شیفت کار می کنند؟

ما الان دو شیفت کار می کنیم و در هر شیفت 8 نفر هستیم. دو نفر سرشیفت داریم؛ آقای امیر و آقای عزت الله، که خودشان به اندازه بقیه نیروها کار می کنند.


فضای لژیون شما خیلی شاد و پرمحبت و جذاب است و از بقیه لژیون ها هم اگر وقت کنند به لژیون شما می‌آیند، که البته بخشی از آن به دلیل شخصیت جذاب خود شماست. در مورد این نیز لطفا توضیح دهید.

ما با سیصد و پنجاه نفر سروکار داریم که در سن های مختلف هستند، سعی من این بود که انرژی را در این لژیون وارد کنم که با تمام وجود خدمت کنند و میوه و شربت را با تمام وجود به دست عزیزان بدهند. این باعث شده است که یک فضای شاد به وجود بیایید. باید این فضای شاد وجود داشته باشد تا بچه ها بتوانند در طول روز ریکاوری بشوند و تمام خستگی بدنشان خارج شده، انرژی وارد بدنشان شده و تبادل انرژی صورت بگیرد، تا بتوانیم به خوبی این 7روز را در خدمت بچه ها باشیم.

 


اگر ممکن است در مورد حس و حال اردوی امسال نیز کمی صحبت بفرمایید.

اردو به نظر من الان در سن بلوغ است، پوسته اش شکافته شده و روز به روز بزرگتر می شود و به تکامل خود نزدیک میشود. اردو خیلی پیشرفت کرده و حس و حال خوبی دارد، خیلی عالی است. یک هفته اینجا دور هم هستیم. با دوستان شعبه های دیگر آشنا می شویم و این به نظر من خیلی خوب است.


اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

باید قدر هم را بدانیم، مخصوصا باید قدر آقای مهندس را بدانیم و به ایشان احترام بگذاریم و اینکه دیده بانان و اردوبانان و مسافران همه به هم احترام بگذارند، خواست آقای مهندس و کنگره است. مرسی.

 

تهیه گزارش: لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60

عکاسان: مهرداد-پویا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .