English Version
English

اردوی سالیانه کنگره 60 ؛ گفتگو با آقای وحید سرپرست لژیون آب

اردوی سالیانه کنگره 60 ؛ گفتگو با آقای وحید سرپرست لژیون آب

سلام لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان وحید هستم یک مسافر، تخریب 12 سال، آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره، متادون، الکل، روش درمان دی اس تی، داروی درمان اپیوم خوراکی، مدت سفر اول 11 ماه و 25 روز، رشته ورزشی تنیس روی میز، راهنمای گرامیم آقای بابک لطفی، نمایندگی مشهد، لژیون دوم و در حال حاضر کمک راهنما هستم و رهایی 5 سال و 2 ماه و چند روز

چند سال است که در اردو شرکت می‌کنید؟

امسال پنجمین سال است

 

چه چیز باعث شده که شما این پنج سال را مرتب در اردو شرکت نمایید؟

وقتی‌که انسان به‌جایی مراجعه می‌کند و آن چیزی را که می‌خواهد دریافت می‌کند، طبعاً تلاش می‌کند تا دوباره آن شرایط را برای خود فراهم نمایند. من نیز هرساله همین کار را کرده‌ام. هرسال وقتی اردو تمام می‌شود منتظر هستم تا سال بعد دوباره اردو شروع شود تا در آن شرکت کنم.

 

در چه لژیون‌های خدمتی در اردو شرکت داشته‌اید؟

سال اول در لژیون چای خدمت می‌کردم و سال‌های بعد در لژیون آب مشغول خدمت بودم.

 

چه چیز باعث می‌شود انسان به دنبال خدمت کردن باشد؟

ما در خدمت در حال دریافت انرژی هستیم، درصورتی‌که آن خدمت را درست انجام دهیم، همانند عابر بانکی که اگر کارت بکشیم ولی رمز آن را ندانیم، پولی دریافت نخواهیم کرد خدمت نیز همین‌گونه است و باید رمز آن را بلد باشیم تا آن انرژی که مدنظر کنگره است و مانند پول در صور پنهان عمل می‌کند دریافت نماییم.

برای خود من پیش‌آمده که در یک جایگاهی خدمت می‌کردم ولی چون آن را درست انجام نمی‌دادم آن انرژی لازم را دریافت نمی‌کردم و باعث شد تا انگیزه لازم را برای ادامه آن خدمت نداشته باشم، اگر رمز خدمت کردن در کنگره را بلد باشیم آن دریافت انرژی را خواهیم داشت.

در کنگره می‌گویند اردوی آموزشی، تفریحی در شرایط سخت، لطفاً نظر خود را در این خصوص بیان نمایید؟

کلمه آموزش را باید جدی بگیریم، اگر ما آموزش بگیریم می‌توانیم هم تفریح کنیم و هم آن شرایط سخت را بگذرانیم، مانند سفر اول که اگر آموزش نگیریم نمی‌توانیم به رهایی برسیم باید آموزش بگیریم تا بتوانیم راهکار درست خدمت کردن، تفریح کردن، زندگی کردن، غذا خوردن و تعامل با دیگران را بیاموزیم.

اگر به امید خدا بتوانیم آموزش‌هایی را که در کنگره می‌گیریم عملی کنیم، زندگی ما گلستان خواهد شد. وجود نکات تاریک به خاطر این است که ما نمی‌توانیم آن نکات آموزشی را کاربردی کنیم.

 

تفریحی؟

برمی‌گردد به آموزش، ما قبلاً تفریحی مواد مخدر مصرف می‌کردیم، چون آموزش ندیده بودیم نمی‌دانستیم در چه ورطه‌ای پا گذاشته‌ایم.

 

شرایط سخت؟

اگر آموزش گرفته باشیم می‌توانیم شرایط سخت را به شرایط سهل تبدیل کنیم؛ مانند سفر دوم که سفری است هم سهل و هم سخت، برای کسانی سهل است که آموزش گرفته‌اند و برای کسانی سخت است که آموزش نگرفته‌اند و فقط رهاشده‌اند و به آن تعادلی که مدنظر کنگره است نرسیده‌اند. امیدوارم بتوانیم از آموزش‌های کنگره به نحو احسن استفاده کنیم.

چه سؤالی را دوست داشتید از شما بپرسم ولی نپرسیدم؟

دوست داشتم بپرسید که آیا الآن حالم خوب است یا نه.

 

و جواب آن؟

بله حالم خیلی خوب است.

 

از شما سپاسگزارم که وقت خود را در اختیار ما قراردادید.

 

تهیه گزارش : لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60

با تشکر از مسافر شارود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .