English Version
English

اردوی سالیانه کنگره 60؛ گفت و گو با آقای حسین صداقت

اردوی سالیانه کنگره 60؛ گفت و گو با آقای حسین صداقت

گفت‌وگو با آقای حسین صداقت مسئول کارگاه آموزشی خط در اردوی سالیانه کنگره 60.

 

با سلام و عرض ادب خدمت شما

سلام خسته نباشید

 

لطفاً در مورد این کلاس و زمان برگزاری آن برای ما توضیح دهید؟

سال ۱۳۹۰ بود که این کلاس‌ها در اردو برگزار شد و پیشنهاد اولیه آن نیز از طرف آقای امین دژاکام داده شد و هرسال تعداد افراد شرکت‌کننده افزایش پیدا کرد.

آیا تنها کسانی که هنر خط را بلد هستند در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند یا دیگران هم هستند، زیرا این سؤال پیش می‌آید که در دو یا سه روز آموزشی گرفته نخواهد شد؟

البته در دو یا سه روز که هیچ آموزشی اتفاق نخواهد افتاد، اتفاقاً همین صحبت را با استاد امین در رابطه با خط، موسیقی و سایر قسمت‌ها داشتیم که جواب و نتیجه این‌گونه بود که این کلاس‌ها به‌گونه‌ای یک جرقه‌ای هستند برای افرادی که خواسته‌ای در این راستا برای خوددارند که حسی برای آن‌ها به وجود بیاید.

نکته بعدی برای برگزاری این اردوها این هست که بعضی از بچه‌ها به هنر، علاقه و گرایشی دارند که به هنگام حضور در این فضا و شرایط خواهان انجام کار هنری می‌شوند و می‌خواهند به‌عنوان‌مثال سازی بزنند یا خطی بنویسند و سایر کارهای هنری که ما شرایط انجام را برای دوستان فراهم کرده‌ایم انجام دهند، این بود که به فکر برگزاری چنین کارگاه‌هایی در اردوی آموزشی تفریحی بلده افتادیم.

اما تنها کلاس‌هایی که در اردو هستند و آن بار آموزشی را ظرف مدت پنج روز یا یک هفته می‌توانند برای دوستان داشته باشند کلاس‌های کمک‌های اولیه یا گیاهان دارویی است، اما مابقی کلاس‌ها درواقع حکم جرقه را برای افراد دارند که به‌عنوان‌مثال خیلی از دوستان که در سال‌های قبل حضور داشتند بعد از اردو وارد یکی از گرایش‌های هنری اینجا شدند.

 

زمان برگزاری کلاس‌ها در این‌یک هفته را لطفاً توضیح می‌دهید؟

در طول هفته جاری هفت روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در خدمت دوستان هستیم که دوستان علاقه‌مند می‌توانند در کلاس‌های خط شرکت کنند.

 

ازآنجایی‌که شما با هنر شعر هم آشنایی دارید آیا شعر با خط ارتباطی دارد؟ آیا خط از دسته هنر حساب می‌شود؟

استاد شجریان در رابطه باهنر خط‌نویسی تعریفی دارند که بیان می‌کند که خوشنویسی عروس هنرهاست و بدون شک ارتباطی هم بین هنر خوشنویسی و شعر وجود دارد اما لژیون شعر در اردو وجود ندارد اما مسابقه شعر و ترانه وجود دارد.

ازنظر من اردو خیلی عجیب است به‌گونه‌ای که چند روزی فراموش می‌کنم که زندگی ماشینی دیگری هم در بیرون وجود دارد، نظر شما در این رابطه چیست؟

بنده هم روز اولی که وارد می‌شوم در ابتدا تلفن همراه خود را خاموش می‌کنم و در ساک خود می‌گذارم و هنگام برگشت نزدیکی‌های شهر بلده تلفن را روشن می‌کنم و به قولی یک هفته کامل قطع ارتباط با دنیای بیرون هستم که همین مسئله باعث لذت و آموزش می‌شود.

از طرفی دیگر قبول بعضی از مسئولیت‌ها در این مدت موجب حال خوش بسیار زیبایی درون انسان می‌شود، درواقع گذشت از آن زمانی که انسان می‌تواند برای خود بگذارد موجب ترقی می‌شود مثل شما که الآن به‌جای هزاران تفریح به دنبال سوژه برای خبرگزاری‌ها و سایت هستید که مطمئناً دلیلی دارد و آن حال خوشی است که در قبال خدمت خود به دیگران دریافت می‌کنید.

حضور در جمع و فعالیت در اردوها شرط رسیدن به آن حال خوش مدنظر کنگره است، درواقع در چادر ماندن دردی را دوا نمی‌کند بلکه بیرون بودن و در کارها مشارکت و فعالیت کردن باعث حس زیبایی در درون می‌شود، بسیاری از دوستانی که در سال‌های گذشته به بهانه استراحت در اردو یک هفته مرخصی گرفتند و از خانواده و کار خود زدند کسانی بودند که در سال‌های بعد و امسال دیگر حضور پیدا نکردند زیرا خواستند که در چادرها تنها استراحت کنند و این باعث ندادن انرژی به اردو و متعاقباً نگرفتن انرژی از آن می‌شود و همین مسئله آن‌ها را از اردو و حال خوش آن دور می‌کند.

اما به لطف آموزش‌های کنگره امسال با حضور ۳۴۰ نفری در کنار هم به‌خوبی و خوشی بدون کوچک‌ترین مشکلی به مدت یک هفته زندگی می‌کنیم که شادی بسیار زیاد و خالصی را در کنار هم تجربه می‌کنیم.

با تشکر از جناب آقای حسین صداقت

 

تهیه گزارش: لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .