English Version
English

اردوی سالیانه کنگره 60؛ گفتگو با اعضای بهداری اردو

اردوی سالیانه کنگره 60؛ گفتگو با اعضای بهداری اردو

هرساله چادر سفید بهداری در اردوی کنگره 60، جهت رسیدگی به امور پزشکی و بهداشتی اردو، و درمان بیماری، جراحت یا آسیب های احتمالی و ارائه کمک های اولیه و سرپایی برپا می گردد. معرفی گیاهان دارویی، آموزش کمک های اولیه، ماساژ، زالو درمانی و ... از دیگر فعالیت های این قسمت می باشند.
به بهداری اردوی شانزدهم رفتیم تا از نزدیک بیشتر با فعالیت ایشان آشنا شویم.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
دکتر مهدی: سلام دوستان مهدی هستم همسفر، عضو هیات علمی دانشکده بقیت الله و کارشناس ارشد پرستاری و در حال حاضر چهار سال است که به عنوان همسفر در کنگره هستم.


علی حجازی: سلام دوستان علی هستم مسافر، سال 79 وارد کنگره شدم، با آنتی ایکس تریاک و شیره، راهنما آقای ترابخانی و 10 سال است که اردوبان هستم.


آقای سیامک: سلام دوستان سیامک هستم مسافر، 40 سال تخریب، 18 ماه سفر اول، آنتی ایکس انواع قرصهای اعصاب،  راهنما آقای حکیمی و رهایی 10 ماه، و این اولین بار است که در اردوی کنگره 60 شرکت می کنم، خوشحالم که توانستم در بهداری اردو شروع به خدمت کنم.


آقای اضغر: سلام دوستان اصغر هستم مسافر، آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، 11 ماه سفر اول ، راهنما آقای حسین باقریان و رهایی دوسال. دوسال هم هست که در اردوی کنگره حضور دارم و در بهاری خدمت می کنم.


 

آقای دکتر مهدی شما چند وقت است که مسئول بهداری کنگره 60 در اردوهای سالیانه هستید؟
دکتر مهدی: بهداری اردو تا سال پیش به مسئولیت آقای حجازی بود و امسال قسمت شد که من این مسئولیت را تجربه کنم و اولین بار است که این افتخار نصیب من شده است.

 

آقای دکتر مهدی این دوره از اردو چه فرقی با دوره های دیگر دارد؟
امسال ما زدیک 320 نفر اعضای کنگره مسافر و همسفر آقا  را داریم که نسبت به پارسال 50 نفر بیشتر شده است. ولی از نظر برنامه ریزی و سازمان دهی، همانطور که مستحضر هستید خیلی مرتب و منظم این دوره برنامه ریزی شده و کارها خوب پیش می رود و مشکل خاصی دیده نشده. بایستی برای بهداشت فردی و تقضیه خیلی دقت کنیم.

 

آقای حجازی آیا در این مدت حضور در اردوهای کنگره 60 اتفاق ناگواری هم افتاده است؟
من در مدت ده سالی که در کنگره حضور دارم، برنامه ها روز به روز بهتر می شود، چون ما داریم رو به لو حرکت می کنیم. علت واگذاری مسئولیت به آقای دکتر این است که آقای دکتر به سمت آکادمی بودن حرکت می کند و ما باید از کسانی که تخصص دارند استفاده کنیم و خداوند را شاکریم که هیچ اتفاق ناخوشایندی نیفتاده است، این هم از لطف خداوند است.

 

آقای دکتر مهدی، لطفا در مورد کلاسهای کمک های اولیه که در اردو برگزار می شود، کمی توضیح دهید؟
ما مسافرانی که عضو لژیون بهداری هستیم، اقدام به آموزش دیگر اعضای اردو می نماییم، تا اگر اتفاق ناگواری در اردو افتاد، بتوانند وارد عمل شوند و بیمارانی که علایم حیاتی ندارند را بتوانیم احیا کنیم. برای همین مساله ما هر روز صبح، کلاسهای کمک های اولیه را برگزار می کنیم. به دستور آقای مهندس ما باید بتوانیم برای تمامی اعضای کنگره 60 کلاسهای کمک های اولیه را برگزار نماییم.

 

 

آقای دکتر؛ به عنوان سخن پایانی اگر نکته ای را صلاح می دانید بفرمایید.
من تقاضایی که از دیدبان های محترم و اردوبانان عزیز دارم، این است که متذکر شوند تا مسافران عزیزی که بیماری خاصی دارند ، داروهای خودشان را به میزان طول اردو که یک هفته است، به همراه داشته باشند.

 

کلام آخر آقای حجازی.
اردو بستری  است برای به اجرا دراوردن آموزشهایی که ما از طریق نوشتارها و سی دی ها یاد می گیریم و به اجرا در می آوریم. مثلا وقتی ما وادی محبت و عشق را می خوانیم، بایستی در همین جا آن را کاربردی نماییم. بسیاری از آموزشها از قبیل قضاوت نکردن، گذشت داشتن، و بالا بردن نقطه تحمل و ... را باید اینجا کاربردی نماییم.

امیدوارم که همه در این اردو روزهای شادی را در کنار هم داشته باشیم.

 

تهیه و تنظیم: مسافر مهرداد - مسافر پویا
تهیه گزارش: لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .