English Version
English

اردوی سالیانه کنگره 60؛ گزارش اولین جلسه کارگاه آموزشی

اردوی سالیانه کنگره 60؛ گزارش اولین جلسه کارگاه آموزشی

گزارش اولین جلسه کارگاه آموزشی شانزدهمین دوره اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60 با استادی آقای امین دژاکام ، نگهبانی آقای علی خدامی و دبیری آقای اصغر منصوری، جمعه مورخ 1395/05/29 در محل اردو، شهرستان بلده برگزار گردید.

سخنان استاد:

در ابتدای آقای خدامی نگهبان جلسه، آغاز شانزدهمین اردوی سراسری آموزشی تفریحی کنگره 60 را رسماً اعلام کردند، سپس با پخش آوای کنگره 60 و خواندن دسته‌جمعی آن توسط اعضای حاضر در اردو، جلسه آغاز گردید. آقای خدامی ضمن خوشامدگویی به اعضای اردو، فرمودند، باید خدا را شکر کنیم که فرصت حضور در این مکان مقدس را به ما داده است، این رحمت و لطف خداوند است که شامل حال ما شده است و از این بابت باید سپاسگزار خداوند باشیم. من همیشه در لژیون می‌گویم که اگر یک روزی نتوانستید دریکی از جلسات کنگره حاضر شوید، فرصت مغتنمی را ازدست‌داده‌اید. باید سپاسگزار خداوند باشیم که به ما فرصت حضور در این جمع و نفس کشیدن در جمع فرزندان کنگره را به ما داده است. سپس آقای خدامی جلسه را برای ادامه به آقای امین دژاکام، دیدبان جهان‌بینی و دیدبان اردوی کنگره 60 سپردند.

استاد امین فرمودند؛ همان‌طور که آقای خدامی گفتند، در این اردوی شانزدهم، ما همانند هرسال سعی می‌کنیم که بخشی از مسائلی را که درگذشته بوده، برطرف کنیم و حرکتمان روبه‌جلو باشد. همین تلاش می‌کنیم جانب تعادل را رعایت نماییم. بسیار کار دشواری است و برای آن بسیاری از مسائل را باید یاد بگیریم.

تمام عزیزان که در اردو هستند یکسری تجربه سال‌های گذشته رادارند، یکسری هم اولین بار است که به اردو می‌آیند و از دیگران تعریف آن را شنیده‌اند، یا به‌نوعی با آن آشنا شده‌اند. همان‌طور که اسم اردو آموزشی تفریحی و اسم دیگر آن اردو در شرایط سخت است؛ اگر بخواهیم خلاصه ماهیت آن را بگوییم، آنچه ما در یک سال یاد می‌گیریم، اینجا بایستی امتحان آن را پس بدهیم، یعنی وقتی می‌گویند مهربانی، گذشت، قضاوت نکردن و...ببینیم آیا واقعاً می‌توانیم این‌ها را در جمع اجرا نماییم.

درواقع هرکسی برای خودش، این مسئله را مورد آزمایش قرار می‌دهد. همچنین نام آن آموزشی هم هست، یعنی اول بایستی همان مثال آقای مهندس را به یاد آورد که بعضی انسان‌ها به سمت آب می‌روند و از آتش سر درمی‌آورند، مثل ابتدای مصرف مواد مخدر که مانند آب گوارا است، حال خوب و انرژی زیاد است، ولی بعد از آتش و دوزخ سر درمی‌آوریم و بعضی‌ها هم مثل حضرت ابراهیم (ع) از آتش به آب گوارا می‌رسند. اینجا هم ما همین آموزش راداریم؛ و اگر قسمت اول را درست انجام دهیم و آن چیزی که آموختیم را اجرا کنیم، فرمان‌برداری و فرماندهی را به اجرا درآوریم. نباید دنبال حال خوش گذرا باشیم، بلکه دنبال این باشیم که چه چیزی به ما یاد می‌دهند و چه چیزی از ما می‌خواهند، یا کجا بهترین خدمت را انجام می‌دهیم، مزدش این است که حال خوش و انرژی‌داریم و لذت می‌بریم تا جایی که می‌توانیم چند ماه این انرژی را داشته باشیم. ولی اگر برعکسش باشد، یعنی انسان دنبال جای خوب باشد، دنبال این باشد که امکانات داشته باشد، کاری انجام ندهد و مسئولیت‌های خود را به دیگران بسپارد، کاری که دوست دارد انجام بدهد، قطعاً از آتش سر درمی‌آورد. ما این را امتحان کردیم. امیدوارم که در این جمع بتوانیم در حد توان خودکار انجام دهیم و یک تجربه خوب داشته باشیم.

 این مکان و شرایطی که فراهم است، به خاطر زحماتی است که عزیزان اردویان و کمک اردویان و بسیاری افراد دیگر متحمل شده‌اند. در طول سال چندین مرتبه به زمین اردو سر می‌زنند، آن را آب می‌دهند، تمیز می کننند و همین چادرها را که زده‌شده، دو سه روز قبل آماده می‌کنند تا ما بتوانیم راحت باشیم. بیشتر از این صحبت نمی‌کنم. برای همه‌مان آرزوی موفقیت و تجربه بسیار خوبی رادارم.

سپس راهنمای لژیون‌های موجود در اردو توسط آقای خدامی، نگهبان جلسه و دیدبان اردو معرفی شدند تا اعضای حاضر در اردو بتوانند عضویت دریکی از لژیون‌های اردو را انتخاب کنند. این لژیون‌ها در قالب لژیون‌های برق، آب، عمران و سدسازی، محیط‌زیست، نانوایی، انبار و مالی، صبحانه، شام، نهار، چایی، هیزم، بازی و سرگرمی، آمار و عبور و مرور، فستیوال و تهیه گزارش خبری تقسیم‌شده بودند. بدین ترتیب اولین جلسه کارگاه آموزشی اردوی شانزدهم کنگره 60 با تقسیم مسئولیت‌های موجود به پایان رسید.

 

تهیه گزارش:
علی نصیری
لژیون خبری اردوی آموزشی تفریحی کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .