English Version
English

کار ، تحصیل ، قدرت؛ کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 نمایندگی فردوسی مشهد

کار ، تحصیل ، قدرت؛ کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 نمایندگی فردوسی مشهد

جلسه دوازدهم از دور دهم کارگاه آموزشی خصوصی مسافران  کنگرۀ ۶۰؛ نمایندگی فردوسی مشهد با نگهبانی: آقای مجید دارابی ، استادی: آقای حسن خانزاده ، دبیری: آقای مهدی ثابتی روز یک شنبه مورخ ۱۳۹۵/۵/۳ در ساعت ۱۷:۰ با دستور جلسه: کار، تحصیل، قدرت شروع به کار نمود

سلام دوستان حسن هستم یک مسافر.
خیلی خوشحال هستم که امروز در این جایگاه خدمت می‌کنم.
در حین صحبت‌های آقای دبیر به این موضوع فکر می‌کردم که قبل از ورودم به کنگره، به تنها مسائلی که به آن‌ها فکر نمی‌کردم همین سه کلمه کار، تحصیل و قدرت بود، درصورتی‌که در دوران تحصیل در مباحث ریاضی جزو نخبگان و مطرح شدگان بودم.
در آن زمان تحت هیچ شرایطی به این فکر نمی‌کردم که بخواهم از کار و یا تحصیل قدرتی بگیرم.
از دیدگاه من شخصی که مصرف‌کننده است و خواستار رهایی از بند اعتیاد نیست، کار و تحصیل و کسب قدرت و یا توسعه آن‌ها برایش آرزویی بیش نخواهد بود.

خدا را شاکرم که من را در این جایگاه که عضوی از کنگره ۶۰ هستم، قرارداد تا بتوانم از این دانشگاه بزرگ انسان‌سازی که شیوه کار، تحصیل، زندگی و کسب قدرت و انرژی می‌باشد را بیاموزم.
همان‌طور که از متن دستور جلسه پیدا است، می‌توانیم این را دریابیم که نتیجه کار و تحصیل درست، کسب قدرت است.
پرواضح است که اولویت در سفر اول، درمان است، نه کار اولویت دارد و نه تحصیل.
هر سفر اولی که بخواهد اولویت خود را کار و تحصیل قرار دهد، مطمئناً به درمان نخواهد رسید و بدون تردید به سراغ مصرف مواد حرکت خواهد کرد.
برای مثال: شخص مسافری شغل آزاد دارد و بازاری است، اواسط درمان پس‌ازاین که کم‌کم حس‌های او باز می‌شود و قطعاً به فکر توسعه و گسترش کار خود خواهد افتاد. این مسائل باعث می‌شود از مسیر درمان دور شود و با مشکلات متعددی روبه‌رو شود.
اما نقطه رو به روی این موضوع هم وجود دارد، شخصی به بهانه درمان و این‌که اولویت با درمان او است مدام در خانه می‌نشیند و از فعالیت پرهیز می‌کند، این کار هم طبیعتاً باعث اختلال در درمان او خواهد شد.
این دو موضوع باعث بروز مشکلات در سفر است، باید تعادل را حفظ نماییم و از بی‌کاری و یا پرکاری پرهیز کنیم.

جناب مهندس دژاکام از یکی از آیه‌های قرآن مجید بسیار یاد می‌کنند:
سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند، مگر به دست خودشان.
این دستور جلسه به‌نوعی یادآور همین آیه است، اولویت در سفر اول درمان است که سرنوشت ما را رقم می‌زند و خوب سفر کردن در سفر دوم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

تهیه گزارش و نویسنده: مسافر امیر اربابی
نمایندگی: فردوسی مشهد
عکاس: رسول جلالیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .