English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی خمین

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی خمین

روز پنج‌شنبه مورخ 95/4/31 نهمین جلسه از دوره شانزدهم سری جلسات عمومی کنگره 60 نمایندگی خمین ویژه مسافران و همسفران با استادی مسافر مسعود و نگهبانی موقت مسافر علی و دبیری موقت مسافر علیرضا با دستور جلسه کار، تحصیل و قدرت رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

خداوند بزرگ را شاکرم که یک‌بار دیگر توفیق خدمت در این جایگاه را نصیب من کرد از نگهبان عزیز هم تشکر می‌کنم که زمینه این خدمت را فراهم نمود. تمام آموزش‌های کنگره در عین سادگی یک پیچیدگی خاصی دارند و هدف بحث کردن روی موضوع و کنفرانس دادن نیست بلکه هدف کاربردی کردن آن‌ها و رسیدن به حقیقت است. اگر هرکدام از ما به درون خود نگاهی بیندازیم و حال امروز خود را ببینیم به این باور می‌رسیم که خیلی‌ها آرزوی چنین آموزش‌هایی رادارند ولی نصیبشان نمی‌شود و هرکسی اذن و اجازه ورود به چنین مکان‌هایی را پیدا نمی‌کند. پس بهتر است قدردان باشیم و با تلاش و خدمت آمادگی پذیرش را در خود به وجود بیاوریم.

فکر می‌کنم که حدود سه سال است که این دستور جلسه به دستور جلسات سالیانه کنگره 60 اضافه‌شده است و برای خود من در سفر اول جزء دستور جلساتی بود که رابطه آن را با درمان اعتیاد درک نمی‌کردم و همیشه پیش خودم تیپر کردن مواد مخدر را راه خلاص شدن و رهایی می‌دانستم. اعتیاد یک بیماری است ولی چون یک بیماری است فقط یک خرابی در ساختار انسان ایجاد نمی‌کند و تخریب‌های عظیمی در جسم، جان و روان وارد می‌کند و بدن همانند یک کلاف سیم برق است که دارای سیم‌های متعددی است که هرکدام وظیفه‌ای خاص بر عهده‌دارند و در اثر مصرف بخش اعظمی از این سیم‌ها قطع‌شده و به‌هم‌پیچیده شده است. شاید ما هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردیم که اهمیت ورزش در درمان اعتیاد چقدر زیاد است و یا اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود، اهمیت خدمت کردن، خوردن دارو سروقت، نظم و مسئولیت‌پذیری همه این‌ها همان کلاف سیم‌های سردرگم است که وصل کردن هر یک از این‌ها اهمیت حیاتی دارند.

دستور جلسه امروز که من ابتدا در مورد قدرت صحبت می‌کنم. وقتی صحبت از قدرت می‌شود صرفاً قدرت بدنی ملاک نیست بلکه هم می‌تواند این قدرت قدرت فیزیکی باشد وهم می‌تواند این قدرت در صور پنهان باشد. داشتن قدرت در صور پنهان بسیار مشکل است و کسی که می‌خواهد در صور پنهان دارای قدرت باشد باید آگاهی و دانش او بالا باشد و در حقیقت باید دانایی مؤثر داشته باشد. این قانون طبیعت است که ضعیف پایمال می‌شود. اگر قدرتمند نباشی نابود می‌شوی و کسی که قوی است پایدار است. شیری که نتواند شکار کند از گرسنگی می‌میرد و آهویی که نتواند سریع بدود طعمه شیر می‌شود.
 

برو قوی باش اگر عزم زندگی داری                                       که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است
 

حال برای قدرتمند شدن باید دو پارامتر کار و تحصیل را موردبحث قرار دهیم. در مورد کار کردن در کنگره ما به این شناخت رسیدیم که هر کس معاش ندارد معاد هم ندارد و چون ما در دنیای فیزیکی و مادی زندگی می‌کنیم باید تلاش و کوشش و کار برای معاش خود و خانواده انجام دهیم.

و یک معنی دیگری هم برای کار این است که انسان دست نفس خودش کار بدهد وگرنه نفس دست انسان کار می‌دهد. در کنگره ما یک مثلث داریم به‌عنوان مثلث دانایی: تفکر-تجربه-آموزش و در این دستور جلسه هم مثلثی داریم به‌عنوان: کار-تحصیل-قدرت 

در حقیقت این دستور جلسه با مثلث دانایی برابر است و یا یک‌لایه‌ای از آن است و اگر بخواهیم مقایسه‌ای کنیم:

کار = تجربه تحصیل = آموزش قدرت = تفکر

و اما در مورد تحصیل اگر بخواهیم صحبت کنیم تمام این کلاس‌ها و نوشتارها و پکیج آموزشی همان تحصیل کردن و آموزش گرفتن است. کلاً انسان باید بتواند از پایین‌ترین مرتبه وجودی خود را ذره‌ذره بالا بکشد و این ممکن نمی‌شود مگر این‌که انسان تحصیل علم و آگاهی و معرفت کند و بتواند لایه‌های نفس خود را ورق بزند تا بتواند جهل و نادانی را از خود دور کند و هر چه انسان به حقیقت نادانی خود پی ببرد درواقع به دانایی خود اضافه می‌کند. و کنگره دقیقاً همان مکانی است که ما مرتباً در حال آموزش گرفتن و نزدیک شدن به دانایی هستیم تا حال خوش را تجربه کنیم.

امیدوارم همه ما بتوانیم بهره کافی از این دستور جلسات ببریم و به دانایی خود بیفزاییم.


نگارنده :مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .