English Version
English

با چه صدایی آشنا شدم

با چه صدایی آشنا شدم

شاکر و سپاس گذار خداوند هستم که من را فراموش نکرده است. منِ محمد، نزدیک به چهار سال مصرف‌کننده مواد مخدر بودم و بعد از گذشت دو سال نیم از مصرفم، فهمیدم که اعتیاد پیداکرده‌ام. در جستجوی رهایی از اعتیاد بودم که به من کمپ را معرفی کردند و من نیز یک دوره 21 روزه را در کمپ ماندم ( با تمام بدرفتاری‌ها و برخوردهای نامناسب). بعدازاین مدت، متأسفانه سه ماه بیشتر دوام نیاوردم و دوباره مصرف کردم و فکر می‌کردم مشکل از من است، درحالی‌که صورت‌مسئله اشتباه بود. بعدازاین مدت نزدیک به یک سال ترک مواد مخدر را با متادون درمانی ادامه دادم ولی بازهم تأثیرگذار نبود.

با خودم می‌گفتم که کارم دیگر تمام‌شده است و راه درمانی وجود ندارد، درحالی‌که فرد کم اراده ایی نبودم، امّا راه را گم‌کرده بودم. تمام وجودم خداوند بزرگ و بخشنده را صدا می‌زد که کمکم کند زیرا مصرف مواد، خیلی زیاد من را تخریب کرده بود. نمی‌خواهم داستان آشنایی با کنگره 60 را برایتان بگویم ولی لازم می‌بینیم بگویم که فرمان توسط او برایم صادر شد تا به کنگره آمدم.

به‌محض ورودم به کنگره 60، عشق، انرژی،محبت و خدمت خالصانه را در وجود انسان‌های حاضر در آنجا دیدم، که در مقایسه با افراد بیرون از آن مکان، رفتار آن‌ها برایم باور نکردنیست که چطور با این میزان عشق و محبت و ایمان به کار خود، به من و سایر هم نوعانشان خدمت می‌کنند؟!

مهربانی، دلسوزی و  گذشت، در چهره همه افراد آن مکان وجود داشت و این مهربانی را در وجود راهنمای عزیزم از همه بیشتر حس کردم که برای رضای خدا به بهترین شکل ممکن، کار انجام می‌دادند تا یکی مثل من بتواند دوباره از زمین بلند شود تا به دوران بهتری حتی بهتر از دوران قبل مصرفم برگردم. چند وقتی از ورودم به کنگره 60 نگذشته بود، تا با صدایی آشنا شدم که می‌گفت؛ عشق یعنی گذشتن و رفتن و بازگشتن و کامل شدن و پیوستن به او . . . و این‌ها برای کامل شدن یک انسان است.

و این صدا صدای بنیان کنگره 60، آقای مهندس حسین دژاکام، که بدون هیچ چشم‌داشتی تجربیات خودشان را در قالب آموزش به دیگران قراردادند که جای شکرش باقی است. در آخر جا دارد بگویم؛ که باید دیگران بیایند و محبت و مهربانی را در کنگره 60 ببینند، همدلی و اتحاد را نظاره کنند، کاشت و برداشت‌ها را بنگرند، درمان را شاهد باشند، که همه و همه در پی هم روان شده‌اند تا بدانند آنچه نمی‌دانند.

 

نویسنده: مسافر محمد رهجوی آقای احسان تاجیک

نگارنده: مسافر روزبه

تهیه و تنظیم: مسافر روح لله

منبع: کنگره 60 نمایندگی ارتش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .