English Version
English

این فصل را با من بخوان

این فصل را با من بخوان

ورزش راگبی در سطح حرفه ای، یکی از ورزش های سنگین است که در کشور ایران، ورزش نوپایی محسوب می شود. باشگاه راگبی کنگره 60، چند سالی است که به عنوان یکی از مدعیان پرقدرت این ورزش در کشور، خود را مطرح کرده است.

هفته گذشته، تیم راگبی کنگره 60، به نمایندگی از تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی قطر شرکت کرد. قابل توجه است که مسئولان تیم ملی ایران، اعم از مربی، سرپرست، مدیر فنی، بازیکنان اصلی، گروه تدارکات و حتی تیم خبری اعزامی از سوی کشورمان برای این دوره از مسابقات، اعضای جمعیت احیای انسانی کنگره 60 بودند.

در حالی که بسیاری از تیم های ورزشی در سطح ملی، برای اعزام به مسابقات ورزشی بین المللی، درگیر مشکلات مالی و مدیریتی هستند، اعضای کنگره 60 ، داوطلبانه، پیشگام برگزاری و شرکت در تورنمنت های ورزشی  بین المللی هستند؛ آن هم در ورزش هایی مانند راگبی، کشتی و تیر اندازی و ... که نیاز مند قدرت بدنی، تمرکز ذهنی، تعادل روانی و در یک کلام، نیازمند سطح بالایی از نیرومندی جسم، روان و اندیشه می باشند. این در حالی است که بازیکنان راگبی کنگره 60، مصرف کنندگان مواد مخدر سنگین مانند شیشه، هروئین و ... بوده اند، که پس از درمان قطعی، با سلامت کامل در سطح ورزش حرفه ای مشغول فعالیت می باشند.

در حال حاضر، جامعه جهانی معتقد است که اعتیاد درمان ندارد، حداقل می توان گفت که جامعه انسانی در پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد دچار بحران جدی است؛ اگر چه در تفکر جمعیت احیای انسانی کنگره 60، اعتیاد درمان قطعی دارد، و کسانی که با روش DST به درمان میرسند، انسان هایی با بالاترین سطح از سلامت جسم، روان و اندیشه هستند، حضور در عرصه های مختلف ورزشی، سندی بر این ادعا و راهی برای این پیام به انسان های خواستار رهایی در جهان است.

اما رساندن پیام رهایی نیازمند استفاده از ابزار نوین ارتباطی در جهان است. در دنیای امروز، مقوله ارتباطات و اطلاع رسانی، یکی از مباحثی است که نقش مؤثری را در جامعه ایفا می‏کند. بدون تردید، خبرگزاری ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی، نقش تعیین کننده‏ای در افزایش آگاهی ‏های عمومی جامعه دارند. در کنگره 60 تلاش می شود، هر کاری با بهترین و کامل ترین شکل ممکن انجام شود؛ از این‌رو گروه سایت کنگره 60، همیشه تلاش کرده است تا به بهترین نحو ممکن و با استفاده از به‌روز ترین ابزار اطلاع رسانی، به بازتاب اندیشه‌ها و پوشش خبری دستاوردهای کنگره بپردازد.

تیم کاری سایت کنگره 60 ، از شروع اولین اردوی تیم ملی راگبی در اواسط اسفند ماه، تا بامداد دوم اردیبهشت ماه، همزمان با بازگشت کاروان اعزامی از قطر، بدون وقفه ملی پوشان را همراهی کرد.

در طول این مدت سایت کنگره 60، با تلاشی شبانه روزی توانست با تهیه بیش از 30 متن در عرصه تولید خبر به فعالیت بپردازد. گفتنی است این مطالب به زبان های فارسی و انگلیسی تهیه و بر روی دو بخش مربوط در سایت کنگره 60 قرار گرفت؛ از خبرهای تولید شده، دو مطلب از سایت ها و روزنامه های خارجی به فارسی ترجمه شد، همچنین پنج مورد از اخبار فارسی ترجمه شده به زبان انگلیسی، بر روی سایت کنگره و خبرگزاری های خارجی قرار گرفت.

بیش از 100 تصویر در گزارش های مربوط به مسابقات راگبی درج شد که اکثر این تصاویر توسط عکاسان خبری کنگره 60، تهیه شده بود و تعدادی از آنها نیز از سایت ها و شبکه های اجتماعی خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفت.

این مطالب که در قالب مصاحبه، گزارش خبری و گزارش تصویری بودند، به طور همزمان برای سایر خبرگزاری های ایران، از جمله خبرگزاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، و (UNODC)، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ایران، مرتبا ارسال گردید.

این اخبار نه تنها برای خبرگزاری های داخلی و خارجی، بلکه برای دوست و همراه همیشگی کنگره 60 و مهندس دژاکام؛ آقای پروفسور ویلیام وایت در آمریکا، فرستاده شد.

نکته قابل توجه در فعالیت خبری سایت کنگره 60، نتایج چشم گیر حاصل شده در موتور های جست و جو می باشد؛ همانطور که می دانیم یکی از نشانه های موفقیت سایت ها و رسانه های مجازی، حضور در بالاترین و اولین گزینه های مورد جستجو پیرامون موضوعات مربوط است، در این راستا خبرهای تولید شده توسط سایت کنگره ، در جست و جو پیرامون مسابقات راگبی قطر، با کلید واژه های راگبی ، قطر، ایران و... در برترین جایگاه جستجوهای اینترنتی قرار دارد.

در پایان لازم به ذکر است، نتایج مشروح، محصول فعالیت گروهی تیم خبری سایت کنگره 60 می باشد؛ این گروه متشکل بود از خانم شانی دژاکام، آقایان مجید سلامی، احسان جلیلیان، مازیار اعرابی، محمود اسماعیلی و حسام موفق، که صادقانه برآن بودند تا از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکنند.

همچنین از آقایان امین حمله داری، حامد خزائی پور، حامد رحمتی، احسان رنجبر، وحید خیر آبادی و سیروس مُلائی که این تیم را همراهی کردند تشکر می نمائیم.

این یک گزارش خبری یا شرح آماری یک رویداد ورزشی نیست، توصیف بارش رحمت الهی است، "بر بام گم گشتگانی که هرگز فکر نمیکردند حتی کوره راهی بیابند، و دیگران با داشتن بام های بسیار وسیع ازاین رحمت بی بهره مانده اند....

حرکت آهسته است اما بنیادی و بسیار عظیم"
 
 
کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .