English Version
English

زندگی بدون نیکوتین!

زندگی بدون نیکوتین!
هر ساله با شروع سال جدید، بنا به سنت های دیرین، دید و بازدیدهای ایرانیان هم آغاز می شود. رفتن به خانه بزرگترها، دور هم نشستن ها، گفت و گو ها و آمدن مهمان و پذیرایی از آن ها.
گاهی این دید و بازدیدها در حد گذراندن یکی دو ساعت در کنار همدیگر است؛ اما گاهی هم اعضای فامیل برای صرف غذا به دور هم جمع می شوند که طبعا ساعات بیشتری را می بایست در کنار هم بگذرانند.
معمولا در طی این رفت و آمدها، حس های خوبی رد و بدل می شود که با توجه به علم کنگره 60 می دانیم که دلیل آن عملکرد خوب سیستم بیوشیمی بدن است و پیامد آن احساس امنیت روانی و اجتماعی است. اما گاهی، این ارتباطات خویشاوندی می تواند با آسیب هایی همراه باشد؛ آسیب هایی که در ظاهر قابل رویت نیست اما باطنا گریبانگیر عده ای می شود...  
 
در خانواده ما هم مثل همه خانواده های ایرانی، این نوع رفت و آمدها کاملا متداول است. دورهمی هایی که بازار گفت و گوهای صمیمی بزرگترها، صدای خنده های جوانترها، ورجه وورجه های کوچکترها، بوی عطر غذا و مکالمات خانم ها در حین آماده سازی وسایل پذیرایی و ... در آن گرم است.
اما در سال های قبل، همیشه یک مسئله ذهنمان را آزار می داد. در طی سال هایی که همسرم مصرف کننده مواد مخدر بود، سعی ما این بود که کمتر در محافل خانوادگی حاضر شویم اما پس از درمان او در کنگره 60، این مانع بزرگ از سر راه ما برداشته شد و ما تقریبا! با اطمینان خاطر در جمع آن ها حضور می یافتیم! می گویم تقریبا، چون باز هم یک مشکل دیگر در سر راه ارتباطات خویشاوندی ما وجود داشت، آن هم گریز گاه به گاه مسافرم بود که برای کشیدن سیگار محفل خانوادگی را رها می کرد و بعد که دوباره به اعضای فامیل ملحق می شد، بوی نامطبوع سیگار را به همراه خود می آورد و علیرغم استفاده از عطر و ادوکلن و آدامس، باز هم نمی توانست آن را خنثی کند!
 
 
اما امسال، مسافرم در حال انجام سفر نیکوتین است. هنوز سفر خود را به اتمام نرسانده است، با این حال ...
عید امسال ما با آسایش و آرامش بیشتری به دید و بازدید نوروزی پرداختیم.
دیگر اثری از غیبت های گاه و بیگاه او نبود. دیگر اثری از بوی تند سیگار نبود. 
عید امسال، عیدی بدون حضور سیگار در زندگی مان بود ...
امیدواریم که این سفر با موفقیت به انتها برسد و ...
کنگره 60 باز هم از تو سپاسگزاریم...
 
 
با احترام، همسفر اکرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .