English Version
English

وظایف رهجو ؛ در باب دستور جلسه

وظایف رهجو ؛ در باب دستور جلسه

هر شخصی در زندگی خود، در هر مقام و منصبی که باشد، با ورودش به کنگره60 باید رهجو باشد. رهجو یعنی جویندۀ راه؛ شخصی در کنگره60 می‌تواند جویندۀ راه (رهجو) باشد که خواستار رهایی از دام اعتیاد باشد ولاغیر؛ یعنی با تمام مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی شخصی خود دارد، زمانی که وارد کنگره60 می‌شود تمام آن مشکلات را از الویت اصلی خود خارج می‌کند و اولین الویت را برای خود، درمان اعتیاد در نظر می‌گیرد و در این راستا که همان سفر کردن در کنگره60 است قدم می‌گذارد. تا چه زمانی؟ تا زمانی که پروسۀ درمان را طی کند و از سفر اول عبور کرده و به سفر دوم برسد. به همین دلیل یک رهجوی مصمم باید در چارچوب قوانین و حرمت کنگره60، وظایفی را بر عهده بگیرد.
که این وظایف عبارت‌اند از:

خواهان رهایی بودن: کنگره60، مصرف‌کنندگان مواد مخدر (معتاد) را به سه دسته تقسیم کرده است و برای هر دسته یک راهکار ارائه داده است.

  •  نامزدهای اعتیاد؛ این دسته، افرادی هستند که مواد مخدر را به‌صورت تفریحی مصرف می‌کنند. این‌ها معتادان آینده هستند. که راهکار این دسته افراد آموزش و پیشگیری است.
  •    خواستار اعتیاد؛ این دسته، افرادی هستند که مصرف مواد مخدر را دوست دارند و تصمیم به درمان شدن ندارند. راهکار این دسته افراد مهار است.
  •   خواستار رهایی؛ این دسته، افرادی هستند که از اعتیاد خسته شده‌اند و به دنبال راهی هستند تا از دنیای اعتیاد خارج شوند. راهکار این دسته افراد درمان است.

پس رهجویانی در کنگره60 به درمان قطعی اعتیاد نائل می‌شوند که از دستۀ سوم یعنی خواستار رهایی باشند.

آموزش پذیر بودن: کنگره60 معتقد است که برای طی کردن سفر اول (از مصرف مواد مخدر تا قطع آن) قدرت تشخیص و دانایی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، به همین دلیل دانایی را به‌صورت یک مثلث ترسیم نموده است که اضلاع آن عبارت‌اند از: تفکر، تجربه و آموزش. پس یکی دیگر از وظایف رهجو، کسب دانایی و آموزش پذیر بودن است.

مسئولیت‌پذیر بودن: در کنگره60 راهنمای یک رهجو درمانگر آن رهجو نیست. راهنما همان‌طور که از نامش پیداست، نشان‌دهنده و بَلَدِ راه است؛ یعنی راهنما راهی را که خود قبلاً پیموده و در آن به دانایی رسیده است؛ آن دانایی را در اختیار رهجو قرار می‌دهد. دیگر با شخص رهجو است که از این دانایی‌ها استفاده کند و خود را به درمان برساند. یعنی تمام مسئولیت سفر به عهدۀ خود رهجو می‌باشد.

رعایت کردن قوانین و حرمت کنگره60: برای اینکه وارد یک مجموعه یا موسسه شویم و در آنجا ماندگار و قابل‌احترام باشیم؛ گام اول و مهم‌ترین کار فراگیری و همین‌طور رعایت قوانین و حرمت‌های آنجا می‌باشد. کنگره60 هم مانند تمام مجموعه‌ها و مؤسسات معتبر دیگر دارای یکسری قوانین و حرمت‌هاست که رعایت این قوانین و حرمت‌ها از مهم‌ترین وظایف رهجو می‌باشد.

خدمت کردن: هر شخصی که وارد کنگره60 می‌شود از همان اول که مشاوره می‌شود (از سوی راهنمای تازه واردین) تا آموزش گرفتن در کارگاه‌های آموزشی از سوی استاد، نگهبان و دبیر جلسه، تا چای خوردن، تمیز بودن سالن مرتب و منظم بودن صندلی‌ها و تمام قسمت‌های نمایندگی و غیره و غیره تا زمانی که با کمکِ راهنمای خود و کمک دیگر اعضای کنگره60 به درمان می‌رسد و بازهم در مراحل بالاتر، در این پروسۀ عظیم و بی‌انتها؛ در هرلحظه دارد به وی خدمت می‌شود. پس تمام اشخاص و رهجویان کنگره60 موظف هستند تا این خدمت‌ها را جبران کنند آن‌هم به‌وسیلۀ خدمت کردن در هر جایگاهی در کنگره60 .
گذشتگان کاشتند ما خوردیم * ما بکاریم آیندگان بخورند

البته لازم به ذکر است که هر خدمتی در وهله اول برای خود فرد و در جهت بهتر شدن شرایط سفر و کسب انرژی و آموزش دیدن می‌باشد.

قدردانی و سپاس گذاری: رهجویان کنگره60 بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، یعنی به‌صورت کاملاً رایگان به درمان می‌رسند و تمام خدمتگزاران کنگره60 به‌صورت کاملاً رایگان به خواستاران رهایی از دام اعتیاد که همان رهجویان کنگره60 هستند، خدمت می‌کنند. پس رهجویان کنگره60 موظف هستند در زمان‌های مناسب مانند هفتۀ راهنما، هفتۀ مرزبان و... از خدمتگزاران کنگره60 و همین‌طور از خداوند قدردانی کنند و سپاسگزار باشند. البته به شیوۀ مرسوم در کنگره60. لازم به ذکر است که بهترین و کامل‌ترین قدردانی یک رهجو، عمل کردن به فرامین راهنما و فرمان‌برداری محض از وی می‌باشد.

درنهایت امیدوارم من و دیگر رهجویان کنگره60 بتوانیم برای همیشه و در تمام لحظات، چه سختی‌ها و چه خوشی‌های زندگیِ خود همیشه قدردان و خدمتگزار و مسئولیت‌پذیر و آموزش پذیر باشیم و از قوانین زندگی تخطی نکرده و خواهان رهایی از تمام مطالبی که به شکل یک پیوند نامیمون، تارهای وجودی ما را به ناخالصی‌ها وصل کرده، باشیم.

نویسنده : مسافر قاسم رهجوی آقای کیارش کرمانیان

نگارنده : مسافر مجتبی

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .