English Version
English

در آستانه برگزاری مسابقات لیگ برتر راگبی کشور؛ تجربۀ تلخی‌های گذشته، گفتگو با مسافر بهادر

در آستانه برگزاری مسابقات لیگ برتر راگبی کشور؛ تجربۀ تلخی‌های گذشته، گفتگو با مسافر بهادر

مصاحبه با آقای بهادر محمدی  سرمربی تیم راگبی کنگره 60

  • لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان بهادر هستم یک مسافر،تخریب 10 سال آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه ،10 ماه سفر کردم به روش DSTبا داروی OT  رشته ورزشی راگبی باراهنمایی آقای شاهرخ عبدالهی  ،رهایی در حال حاضر سه سال و نه ماه و 10 روز

  • شما چه مدت است که در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنید؟

حدود چهار سال است که به این ورزش روی آورده‌ام

 

  • آیا قبل از ورود به کنگره 60 فعالیتی در این رشتۀ ورزشی داشتید؟

قبل از کنگره هیچ اطلاعاتی در مورد ورزش راگبی نداشتم  ولی در رشته فوتبال به‌صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت بودم و در گروه‌های نوجوانان و جوانان پاس و استقلال  و اتکا ،توپ زده‌ام.آشنایی من با راگبی فقط در فیلم‌هایی که می‌دیدم خلاصه می‌شد و در آن زمان بانام فوتبال آمریکایی این ورزش را می‌شناختم.این ورزش توسط راهنمایم به من پیشنهاد شد و به این صورت آشنایی من با این ورزش اتفاق افتاد.

  • در حال حاضر شما در تیم راگبی کنگره 60 چه سمتی بر عهده‌دارید؟

هم‌اکنون  با صلاحدید بزرگان کنگره 60  در سمت سرمربی گری  در تیم کنگره مشغول خدمت هستم

 

  • لطفاً کمی راجع به بیوگرافی تیم کنگره توضیح دهید؟

تا آنجایی که من اطلاع دارم تیم راگبی در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گذشت چند سال از فعالیت تیم راگبی و حضور در مسابقات مختلف در اوایل به‌صورت آماتور و در این چند سال اخیر به‌صورت حرفه‌ای به کار خود ادامه می‌دهد.

 

  • چند وقت پیش مسابقات راگبی به میزبانی کنگره 60 برگزار شد ، این مسابقات چندمین دوره از این سری مسابقات است که  برگزار می‌شود؟

مسابقات راگبی سونز (هفت‌نفره) انتخابی المپیک ریو  که در اوایل سال 1394 برگزار شد ،اولین دوره مسابقاتی بود که به‌صورت رسمی به میزبانی کنگره 60 برگزار شد و این دوره از مسابقات نیز دومین دوره از مسابقاتی است که به‌صورت رسمی  به میزبانی جمعیت احیای انسانی کنگره60 برگزار می‌گردد. ولی به‌صورت دوستانه کنگره 60 میزبان تیمهای مختلفی از سراسر کشور بوده و مسابقات دوستانه‌ای به‌صورت چندجانبه برگزار کرده  است.

 

  • لطفاً از مسابقاتی که در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای آن هستید برای ما توضیح دهید؟

در تاریخ 13 و 14 آذرماه  مسابقات  سونز لیگ برتر راگبی سونز(هفت‌نفره)  در زمین شماره 4 ورزشگاه آزادی  برگزار می‌گردد و ما و دیگر همکاران در پی تدارکات این مسابقات هستیم.در ضمن سال جاری یعنی سال 1394 یکی از سنگین‌ترین سال‌ها برای راگبی کشور بود که هم اردوی تیم ملی برگزار شد و هم مسابقات انتخابی تیم ملی برای المپیک ریو در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و همچنین مسابقات لیگ برتر که به زودی برگزار می‌گردد. و همچنین در اواسط دی‌ماه سال جاری مسابقات  لیگ  برتر فیفتین (پانزده‌نفره)  برگزار می‌گردد که میزبانی این دوره از مسابقات نیز با کنگره 60 می‌باشد.

 

  • آیا شما در هیات راگبی استان تهران سمتی بر عهده‌دارید؟

بله من در حال حاضر دبیر هیات راگبی استان تهران هستم و رئیس هیات راگبی استان تهران جناب آقای مجید سلامی هستند و من افتخار دبیری ایشان رادارم.

 

به سؤالی که ممکن است برای همه جالب باشه این هست که چه اتفاقی می‌افتد که یه مصرف‌کننده مواد مخدر آن‌هم از نوع مخرب‌ترین آن‌ها یعنی شیشه، به‌جایی می‌رسد که علاوه بر غلبه بر این غول هزار سر ،مسئولیت یک تیم در لیگ برتر ورزشی مثل راگبی را بر عهده می‌گیرد و دبیر راگبی استان تهران می‌شود و  به این جایگاه می‌رسد؟

یک سری اتفاقات در زندگی انسان رخ می‌دهد که زندگی انسان را ازاین‌رو به آن رو می‌کند چه در کار و چه در ورزش. ولی نمی‌دانم که چگونه شد که من با کنگره آشنا شدم  و نمی‌توانم دلیلی به‌جز خواست خدا برای آن بیاورم. با توجه به اتفاقاتی که برایم افتاده بود و ترک‌هایی که کرده بودم و به درب بسته خورده بودم به دنیایی از ناامیدی وارد کنگره شدم در یک خط کوچک پاسخ بدم که همه‌چیز در کنگره خلاصه می‌شود و اگر من در جایگاه کوچکی قرار گرفتم فقط و فقط از لطف خداست و به همین خاطر است که تمام تیم کنگره 60 به خاطر تجربۀ تلخی‌های گذشته ، از باهم بودن لذت می‌برند و همدل هستند و شاید به جرات بگویم که تنها تیمی  در ایران هستیم که این‌چنین حسی به همدیگر داریم .

 

  • آیا در مسابقاتی که با عنوان انتخابی المپیک ریو برگزار شد  بازیکنان تیم راگبی کنگره 60 توانستند برای تیم ملی انتخاب شوند؟

آقای عباس رسول‌زاده نماینده کنگره 60 در تیم ملی راگبی ایران است . آقای رضا بیات به‌عنوان کاپیتان تیم ملی ایران  و حامد شفیعی در تیم ملی حضور داشتند.  چند تن دیگر از اعضای تیم کنگره60 در اردوی تیم ملی حضور داشتند ولی متأسفانه جواز حضور در تیم ملی را پیدا نکردند و این موضوع چیزی از خودباوری و اعتمادبه‌نفس و شایستگی‌های بازیکنان کنگره کم نمی‌کند.

  • سخن پایانی

آرزوی موفقیت برای تیم راگبی کنگره 60 دارم و همین‌طور از افرادی که این مصاحبه را مطالعه می‌کنند درخواست دارم که تیم راگبی کنگره را حمایت کنند  تا در این دوره از مسابقات با توجه به هزینه‌های بالایی که کنگره به عهده گرفته است بتوانیم نتایج قابل قبولی به دست آوریم و سکوی قهرمانی را از آن خود کنیم.

با آرزوی موفقیت برای تیم راگبی کنگره 60

گزارشگر:احسان جلیلیان

نگارنده:مازیار اعرابی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .